شکست ایتالیا مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی

تاريخ : 7 تیر

اسپانیا مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی پیروز شد تا فینال جام کنفدراسیون‌ها را مقابل برزیل در ماراکانا برگزار کند.

دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها از ساعت ۲۳:۳۰ امشب (پنج شنبه) برگزار شد. اسپانیا و ایتالیا دو تیم قهرمان و نایب قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۲ این بار در نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه قانونی و ۳۰ دقیقه وقت های اضافی بدون گل به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صعود کننده به فینال باشد.

شکست ایتالیا مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

ماتادورها در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ ایتالیا را شکست داد تا بامداد دوشنبه در ورزشگاه ماراکانا به مصاف میزبان مسابقات برزیل برود.

 

این دیدار یادآور فینال یورو ۲۰۱۲ بود که اسپانیا در آن مسابقه چهار بر صفر پیروز شد. اما این بازی بسیار پایاپای‌تر بود. مردان بیسنته دل‌بوسکه مالک توپ و میدان بودند اما برش لازم را در حملات نداشتند و ایتالیا هم موقعیت‌های متعددی را از دست داد و آلبرتو جیلاردینو هم بارها و بارها در آفساید گرفتار شد.

 

اسپانیا بازی را بهتر شروع کرد اما ایتالیایی‌ها که تشویق تماشاگران برزیلی را هم داشتند توانستند به‌تدریج اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و در ضدحملات بسیار خطرناک باشند. یک بار ضربه سر کریستین ماجو روی پاس آندره‌آ پیرلو به هدف ننشست، و یک بار هم ضربه سر دانیله دروسی به بیرون رفت. در دقیقه ۱۹ کلودیو مارکیزیو بهترین فرصت را از دست داد و پاس آنتونیو کاندروا را نتوانست در فرصتی عالی گل کند.

 

اسپانیا از سرعت بازی کاست اما ایتالیا همچنان خطرناک بود و یک بار ضربه سر ماجو را ایکر کاسیاس فوق‌العاده دفع کرد.

 

در آن سو ضربه فرناندو تورس در موقعیتی خوب به بیرون رفت.

 

اسپانیا در نیمه دوم با آمدن خسوس ناباس به جای داوید سیلوا در حملات منظم‌تر شد. ایتالیا هم دست به حمله زد اما جرارد پیکه و سرخیو راموس در دفاع اسپانیا در نیمه دوم عالی بودند و به‌ویژه پیکه چندین بار با تکل‌های بهنگامش دروازه تیمش را نجات داد. هر دو مدافع میانی اسپانیا در حملات هم حضوری فعال داشتند و انرژی فوق‌العاده‌ای در این بازی گذاشتند.

 

اسپانیا حاکم مطلق وقت‌های اضافه بود. هرچند ایتالیا در حمله‌ای زودهنگام در دقیقه ۹۳ توپ را روی پاس ماجو و ضربه امانوئله جاکرینی به تیر دروازه زد، اما اسپانیا حملات پیاپی و خطرناکی را روی دروازه ایتالیا ترتیب داد. بازیکنان ایتالیا به دلیل پرس سنگین در طول بازی بسیار خسته شده بودند و اسپانیا فرصت‌های متعددی را ایجاد کرد که ناباس در بسیاری از آنها نقش داشت.

 

چابی در دقیقه ۱۱۵ شوتی فوق‌العاده زیبا از راه دور زد که بوفون آن را با کف دست دور کرد و توپ در نهایت به تیر دروازه خورد. حملات اسپانیا ادامه یافت اما به نتیجه نرسید و کار به ضربات پنالتی کشید.

 

این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه نبرد دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشید که در ضربه هفتم و در شرایطی که دروازه بانان سرشناس دو تیم در مهار ضربات ناموفق بودند، بونوچی مدافع ایتالیا ضربه اش را به بالای دروازه زد تا اسپانیایی ها توسط ناواس به گل برسند و پیروز این دیدار لقب بگیرند.

 

خسوس ناواس گل پیروزی بخش ماتادورها را درون دروازه بوفون قرار داد تا آتزوری نتواند انتقام شکست سنگین ۴ بر صفر سال گذشته در فینال جام‌ملت‌های اروپا را بگیرد و در حسرت بماند.

 

بدین ترتیب تیم ملی اسپانیا حریف برزیل در دیدار پایانی جام کنفدراسیون ها شد. این بازی دوشنبه ۱۰ تیر برگزار خواهد شد. ایتالیا و اروگوئه هم در دیدار رده‌بندی به مصاف هم خواهند رفت.

 

منبع: تابناک

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي