شنبه؛ روز رسمیت فیسبوک و توئیتر از سوی دولت

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 15 آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌های خود برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: روز شنبه ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر به صورت آنلاین در ۵ شبکه اجتماعی حضور خواهم یافت تا از نظرات مردم باخبر شده و با کاربران این شبکه‌ها در ارتباط باشم و چنانچه این آزمایش موفق بود از رئیس جمهور نیز درخواست می‌شود تا در این شبکه‌ها صفحه‌ای داشته باشند.

شنبه؛ روز رسمیت فیسبوک و توئیتر از سوی دولت, پورتال خبری فرهنگی گهر

علی رغم اینکه تعدادی از وزرا و همچنین معاون اول رییس جمهور تاکون در این شبکه ها عضو شده اند و برای مثال دکتر جواد ظریف، وزیر خارجه با بیش از ۷۵۰ هزار عضو، یکی از پر بیننده ترین ایرانیان در فیسبوک است، اما حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات که عضو کمیته ی فیلترینگ است در شبکه هایی همچون فیسبوک و توئیتر و گوگل پلاس و امثالهم، به این شبکه ها از سوی دولت جدید رسمیت خواهد داد.

واعظی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: قرار است از هفته آینده عضو شبکه‌های اجتماعی شوم و با وجود اینکه نمی‌توانیم بین این شبکه‌ها تفاوت قائل شویم به عضویت ۵ شبکه‌ای که بیشترین مراجعه را داشته‌اند درخواهم آمد و از روز شنبه نخستین آزمایش خود را با برقراری تماس آنلاین در این شبکه‌ها خواهیم داشت.

وی در مورد عضویت برخی وزرای کابینه دولت تدبیر و امید در فیس بوک و چگونگی دور زدن سامانه فیلترینگ برای عضویت در این شبکه‌ها گفت: این موضوع را از خودشان بپرسید. فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی در اختیار ما نیست؛ در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ ۱۳ عضو وجود دارد که وزارت ارتباطات یکی از اعضای این کمیته است و ما علاقه مندیم همه مردم بدون فیلتر از شبکه‌های اجتماعی سالم استفاده کنند.

فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، از جمله ی پربیننده ترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران ایرانی اینترنت هستند؛ از میان اینها، تنها گوگل پلاس فیلتر نیست و آن دوی دیگر از سال ۸۸ فیلتر شده اند. البته عبور از فیلتر عملی بسیار عادی شده و تقریبا هر کسی که اراده ی ورود به این شبکه ها را داشته باشد می تواند با فیلتر شکن های رایگان یا ارزان قیمت، به راحتی از سد فیلترها رد شوند.

در سالهای اخیر تعدادی شبکه ی اجتماعی در داخل کشور نیز راه افتاده اند که تعداد اندکی از آنها با اقبال نسبی همراه بوده اند، از جمله شبکه ی اجتماعی کلوب، که محبوب ترین شبکه های اجتماعی ایرانی است. شبکه ی افسران جنگ سایبری نیز اخیرا با دیدگاهی سیاسی خاص راه افتاده که از نام آن پیداست و به همین خاطر کاربران محدودی دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت فعال شدن شبکه‌های اجتماعی را در کشور فعال می‌کنیم و باید در این زمینه سرعت اینترنت افزایش پیدا کند، گفت: ما می‌خواهیم شبکه‌های اجتماعی داخلی را در حدی فعال کنیم که در آینده یکی از این شبکه‌ها آنقدر پررنگ شود که بتواند به عنوان شبکه اجتماعی بین‌المللی معرفی شده و خارجی‌ها نیز کاربران آن باشند.

بازنگری در سایت هایی که قبلا فیلتر شده اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد بازنگری در سایت‌های اینترنتی که قبلا فیلتر شده  است، گفت: ما به عنوان یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق و نیز دیگر اعضای دولت که در این کمیته عضو هستیم با برخی از روش‌های گذشته این کمیته در مورد فیلتر سایت‌های اینترنتی موافق نیستیم و قرار است در این کمیته تلاش شود تا سخت گیری‌های موجود بازنگری شده و کاهش پیدا کند تا مردم از سایت‌های اینترنتی بیشتری استفاده کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه برندهای ایرانی باید به صورت بین‌المللی فعال شوند، تاکید کرد: چنانچه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی و اپراتورها فعالیت قوی و موثری داشته باشند، می‌توانم تجربه ۲۷ سال دیپلماسی‌ام را در خدمتشان قرار دهم تا این شرکت‌ها به برند بین المللی تبدیل شوند.

 

منبع: asnafnews.ir

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي