شرایط ادامه حضور ایران در لیگ جهانی والیبال

تاريخ : 17 تیر
بهنام محمودی در مورد نحوه صعود و سقوط تیم‌ها در لیگ جهانی صحبت می‌کند.

بهنام محمودی ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران که مهمان کافه خبر بود، در مورد چگونگی صعود و سقوط تیم‌ها در لیگ جهانی صحبت کرد. او توضیح می‌دهد که چگونه تیم ملی ایران می‌تواند شرایط بهتری در این مسابقات پیدا کند. با بهنام محمودی در مورد مسابقه با آلمان و شرایط کلی والیبال ایران هم صحبت کردیم. خلاصه‌ای از این مصاحبه پیش روی شماست. متن کامل این گفت‌وگو طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

*تیم ملی ایران فصل آینده هم در لیگ جهانی حضور خواهد داشت؟

هیچ تیمی از گروه‌های اول و دوم حذف نمی‌شود. تمام ۱۲ تیم این دو گروه در لیگ سال آینده هم حضور دارند. فقط شاید به خاطر امتیازهایی که گرفته‌اند، جابجا شوند اما هیچ کدام سقوط نمی‌کنند. اما در گروه سوم، دو تیم با وایلد کارت فدراسیون جهانی در لیگ جهانی حضور دارند. فدراسیون جهانی سیاستی را اتخاذ کرده و دو تیم را در اختیار خودش گذاشته. اولا اینکه فدراسیون جهانی قرار بود مصر را به لیگ جهانی امسال راه بدهد اما به خاطر مشکلات سیاسی که این کشور دارد، مصر را بیرون گذاشتند و پرتغال را به جای این کشور، وارد لیگ جهانی کردند. ثانیا خود ژاپن هم با وایلد کارت فدراسیون جهانی توانسته وارد لیگ جهانی شود. به خاطر اینکه ژاپن تبلیغ کننده والیبال است و پول خوبی دارد. تماشاگران و اسپانسرهای خوبی هم دارد. از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ هم هرچه مسابقه جهانی بود، میزبانی‌اش را گرفته بود. اگر دقت کرده باشید هرچه مسابقه جهانی بود آنجا برگزار شد. چون آسیکس و میکاسا آنجا هستند. الان هم از گروه سوم یک تیم می‌رود به مرحله دوم و دو تا تیم هم سقوط می‌کنند.

*کلا ۶ تیم به مرحله بعدی لیگ جهانی می‌روند؟

بله. دو تیم از گروه اول صعود می‌کنند، دو تیم از گروه دوم و یک تیم هم از گروه سوم. آرژانتین هم که میزبان مرحله بعدی است، سهیمیه حضور در این مرحله را دارد. آرژانتین به این مرحله به چشم مسابقات تدارکاتی نگاه کرده چون حضورش در مرحله بعد از ابتدا قطعی بود.

*پس با این حساب فرقی نمی‌کند ایران در دو مسابقه‌اش با آلمان برنده باشد یا بازنده؟

ما در دو بازی که با آلمان داریم هرچقدر که بیشتر امتیاز بگیریم بهتر است. چون هرچه بهتر نتیجه بگیریم برای سال بعد بهتر است. امتیازها و رنکینگ‌ها را می‌گذارند کنار هم و برای لیگ جهانی سال بعد تصمیم می‌گیرند. یعنی ممکن است برای لیگ جهانی بعدی، ما سه دیدار خانگی داشته باشیم و لازم نباشد این همه مسیر را طی کنیم. یا مثلا ممکن است در گروه سوم سرگروهمان کنند. اگر ما بتوانیم رتبه‌ای را به دست بیاوریم که سال آینده سه مسابقه خانگی داشته باشیم، به خاطر تماشاگرانمان و از طرفی به خاطر کم شدن مسافرت‌هایمان، می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. تازه اگر در گروه سوم سرگروه شویم، خود به خود سال بعدش هم در لیگ جهانی حضور داریم و سقوط نمی‌کنیم و اگر در گروه‌های اول یا دوم باشیم، باز هم حضورمان در لیگ جهانی سال بعدش قطعی است. در گروه اول و دوم تیم‌هایی قرار می‌گیرند که قهرمانی زیاد داشته‌اند و تیم‌های بهتری هستند.

*با توجه به مسافرت طولانی که تیم ملی از کوبا به تهران دارد، باید چه کار کنیم که خستگی بازیکنان در نتیجه مسابقه با آلمان تاثیر نداشته باشد؟

برای بازی با آلمان باید بچه‌ها را از نظر شرایط جسمی آماده کنیم. قطعا آقای ولاسکو همین کار را انجام می‌دهد. یعنی از همین الان ولاسکو با تایم تهران بچه‌ها را آماده می‌کند. یعنی ساعت ۱۰ شب به وقت تهران، بچه‌ها را می‌خواباند. قبل از اینکه برویم با مصر بازی کنیم، ولاسکو در تهران بچه‌ها را ساعت ۴ بعد از ظهر به زور خوابانده بود. چراغ‌ها را خاموش کرد و پرده‌ها را کشید، گفت موبایل‌ها خاموش، باید به زور بخوابید. برای اینکه ساعت بدنشان عوض شود. این علمی است که کمتر در ایران استفاده می‌شود. من این را از ولاسکو یاد گرفتم.

*آلمان چطور تیمی است؟

آلمانی‌ها کندتر از روس‌ها و کوبایی‌ها هستند. تیمشان هم تیم‌تر از صربستان و روسیه و ایتالیا نیست. البته این شانس را دارند که بروند بالا. ما در تاریخ والیبال‌مان با آلمان بازی نکرده‌ایم. آن‌ها چون شانس صعود دارند، خطرناک هستند. من فکر می‌کنم مقابل آلمان بازی خوبی انجام خواهیم داد. به نظرم یکی از بازی‌ها را سه هیچ یا سه بر یک می‌بریم.

منبع: خبر آنلاین

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي