شارژ گوشی نوکیا لومیا ۹۲۵ با رعد و برق!

دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون به تازگی توانسته اند با یک رعد و برق مصنوعی گوشی نوکیا لومیا ۹۲۵ را شارژ کنند. همراه ما باشید تا ببینیم قضیه از چه قرار است.

 مکانی که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید قسمتی از دانشگاه ساوتهمپتون است که مخصوص آزمایشات با رعد و برق های مصنوعی است و هدف های بزرگی را دنبال می کند. اما این دفعه دست به کار بزرگی زده اند، شارژ گوشی با رعد و برق.

شارژ گوشی نوکیا لومیا ۹۲۵ با رعد و برق!

نوکیا تیمی را به رهبری نیل پالمرریال مدیر آزمایشگاه ولتاژ بالا تونی دیویس استخدام کرده است تا آزمایشاتی را روی نوکیا لومیا ۹۲۵ انجام دهند. وسایل مورد نیاز این آزمایش عبارت اند از وسایل مورد نیاز برای ایجاد رعد و برق مصنوعی ( کنترل شده) و یک آلیاژ که به باتری گوشی هوشمند متصل است.

با استفاده از جریان متناوب، توسط یک انتقال دهنده بیش از ۲۰۰،۰۰۰ ولت الکتریسیته در فاصله ای ۳۰۰ میلی متری فرستاده شد که نور و گرمایی مانند یک رعد برق داشت. پالمر سپس توضیح می دهد که “سیگنال ها به انتقال دهنده دوم ارسال شد که شارژ تلفن را انجام می داد.”

اما اتفاقی که بعد از این قضیه رخ داد جالب بود :

” ما دیدیم که مدار نوکیا به نحوی این سیگنال های پر سر و صدا را تثبیت کرد و باتری برای چند ثانیه توانست خود را شارژ کند”.

به گفته پالمر، این آزمایش ثابت می کند که یک دستگاه می تواند با جریان موجود در هوا نیز شارژ شود. با این حال، ما توصیه نمی کنیم که بروید سر کوه و موقع رعد و برق زدن گوشی خود را تکان دهید، اگر اینکار را بکنید به جای گوشی خودتان شارژ خواهید شد! به هر حال رعد و برق بسیار خطرناک است و هنوز مورد آزمایش های مستقیم قرار نمی گیرد. اگر به این موضوع علاقه مند هستید می توانید نام نیکولا تسلا را در اینترنت سرچ کنید و بعد اطلاعاتی در مورد انتقال الکتریسیته به دست بیاورید. هرچند که هیچ وقت پروژه برج های انرژی کامل نشد.

همچنین از لینک زیر می توانید ویدئو این آزمایش رو دانلود کنید.

لینک دانلود

منبع: worldit

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه