شارژ باتری تلفن همراه بدون سیم

شارژ باتری تلفن همراه بدون سیم

شارژ باتری تلفن همراه بدون سیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

دانشمندان ام.آی.تی برای حل این معضل، دستگاه جدیدی را طراحی کرده‌اند که گوشی تلفن همراه را در هر نقطه‌ای تنها با یک اشاره و با استفاده از میدان مغناطیسی شارژ می‌کند و دیگر برای شارژ نیازی به دو شاخ و سیم نخواهد بود.

 

دینا کتابی، سرپرست این گروه تحقیقاتی اظهار کرد: ممکن است شارژر بدون سیم هم اکنون نیز موجود باشد، اما آنها چنان که شما انتظار دارید قابل انعطاف نیستند.

 

وی افزود: کاربر با استفاده از پدهای شارژ، گوشی خود را از جیب خارج کرده و آن را دقیقا بر روی مکان مشخص پد قرار می‌دهد تا شارژ شود، اما ما قصد داشتیم بدون محدودیت دستگاهی را طراحی کنیم که فقط در چند دقیقه گوشی را شارژ کند تا گوشی زمانی که روی میز قرار دارد یا حتی زمانی که در جلسه حضور دارید و هر مکان دیگری شارژ شود.

 

مشکلات جهت‌یابی نمونه ساخته شده این دستگاه اکنون برطرف شده و با استفاده از Wi-Fi به رایانه متصل می‌شود و سیگنال‌ها افزایش می‌یابد، اما در عوض استفاده از امواج رادیویی MagMIMO از میدان مغناطیسی استفاده می‌کند.

 

آرایش خاص سیم پیچ‌ها، منجر به ایجاد میدان مغناطیسی شده و زمانی که میدان مغناطیسی گوشی مختل می‌شود، MagMIMO با میدان‌های مغناطیسی متفاوت توسط سیم‌پیچ‌های موجود، گوشی را یافته و بر آن متمرکز می‌شود.

 

میدان‌های مغناطیسی یکدیگر را تقویت کرده بنابراین با قدرت تمام گوشی را شارژ می‌کنند.میدان مغناطیسی موجب جریان الکتریکی در سیم‌پیچ شده و تلفن‌های مجاور را نیز شارژ می‌کند.

 

محققان در کنفرانس بین المللی تلفن همراه و شبکه در هاوایی توانستند با فاصله ۳۰ سانتی‌متری در ۵ ساعت گوشی کاملا خالی از شارژ iPhone 4 را ۱۰۰ درصد شارژ کنند. شارژ با این وسیله حتی زمانی که گوشی در جیب شما قرار دارد نیز ادامه دارد.

 

این اختراع شگفت‌انگیز نشانگر آینده‌ای است که دیگر نیازی به شارژر سیمی نبوده و مانند شبکه Wi-Fi می‌توان در هر مکانی دستگاه‌های الکتریکی را شارژ کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي