سیستم های نرم افزاری هوشمند چیستند؟

سیستم نرم افزاری هوشمند شامل تمام وسایلی می شوند به طور هوشمند فعالیت می کنند، مانند تلفن همراه هوشمند، اسمارت تی وی ها و به طور کلی تلویزیون های هوشمند. برای آشنایی با سیستم های نرم افزاری هوشمند این بخش گهر را بخوانید. در ادامه در مورد سیستم نرم افزاری هوشمند و سیستم های هوشمند می خوانید.

سیستم های نرم افزاری هوشمند چیستند؟

سیستم های نرم افزاری هوشمند چیستند؟

سیستم های نرم افزاری هوشمند

تعریف تلویزیون هوشمند

اگر نگاهی به دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا بیندازید، می‌بینید که تلویزیون هوشمند را اینگونه تعریف کرده است:

یک تلویزیون هوشمند گاهی اوقات به تلویزیون متصل به اینترنت یا هیبرید (چندمنظوره) اشاره دارد که با یکپارچه‌سازی امکانات اینترنت و وب ۲ به دستگاه تلویزیون و ست‌تاپ باکس و همین‌طور همگرایی فناوری بین کامپیوتر و این تلویزیون‌ها/دستگاه‌های ست‌تاپ باکس گرایش دارد.

بیایید با هم رک باشیم. آیا شما چیزی از مفهوم دقیق آن فهمیدید؟ البته تمام این عبارات مثل “یکپارچه‌سازی امکانات اینترنت و وب ۲” و “همگرایی فناوری” خیلی پیچیده هستند و به راحتی نمی‌توان آنها را هضم کرد.

بنابراین، ما در اینجا تلویزیون‌های هوشمند کامپیوتری را معرفی می‌کنیم تا شما مفهوم هوشمند را به راحتی و به وضوح دریابید.

اشاره کن، طراحی کن، حرف بزن و به اشتراک بگذار. این ۴ کلمه هوشمند به طور ضمنی نمایانگر هوشمند هستند.

فقط اشاره کن

کودک به پرندگانی که در حال پرواز هستند اشاره می‌کند. به کودکان خود یا کودکانی که در اطرافتان هستند فکر کنید. قبل از اینکه حرف زدن را یاد بگیرند به چیزهایی که می‌‌خواهند اشاره می‌کنند. هنگامی که گرسنه هستند فقط به بطری شیر اشاره می‌کنند و آن را به والدین خود نشان می‌دهند؛ بدون اینکه کسی این کار را به آنها آموزش داده باشد. این طبیعت بشر است که به چیزهایی که می‌‌خواهد اشاره کند. وقتی که شما در حال تماشای تلویزیون هوشمند ال‌جی هستید، درست مثل کودک، به تنها چیزی که نیاز دارید اشاره کردن به برنامه‌ها یا خدمات خاصی است که می‌خواهید؛ آن هم با کنترل جادویی Magic Remote ال‌جی.

فقط طراحی کن

گاهی اوقات، تنها یک تصویر هزاران کلمه حرف را با خود به یدک می‌کشد. به همین دلیل است که از همان زمان باستان مردم شروع به طراحی کرده‌اند. یک فرد خجالتی تصویر یک قلب را می‌کشد. این تصویر بسیار قدرتمندتر از گفتن جملۀ “دوستت دارم” با صراحت و به طور مستقیم است. با تلویزیون هوشمند ال‌جی اگر می‌خواهید کانال را عوض کنید یا به کانال قبل برگردید تنها چیزی که نیاز دارید این است که شمارۀ کانال را طراحی کنید یا خطی از چپ به راست بکشید. خیلی ساده و راحت. این طور نیست؟

فقط حرف بزن

بعد از اینکه مردم یادگرفتند که چطور صحبت کنند احساسات خود را، نه تنها در تصویر، بلکه با کلماتی که بر زبان می‌آورند بیان می‌کنند. مردم به همسایگان خود “صبح بخیر” می‌گویند یا از همکاران خود “حالتان چطور است” را می‌پرسند. صحبت کردن یکی از شیوه‌های بنیادین برای بیان احساسات و عقاید است. به همین دلیل است که ال‌جی قابلیت پیشرفتۀ تشخیص صدا را در تلویزیون هوشمند خود و کنترل جادویی Magic Remote خود گذاشته است. اگر فرمانی مانند “فیلم سه‌بعدی” صادر کنید، به طور خودکار به طبقۀ فیلم‌های سه‌بعدی مانند ویدئو کلیپ هدایت می‌شوید.

فقط به اشتراک بگذار

هر وقت شما چیزی عالی یا خارق‌العاده پیدا کردید، اول از همه چه چیزی به ذهنتان خطور می‌کند؟ آیا این است که “باید این را با دوستم به اشتراک‌گذارم” یا “باید این عکس را بگیرم و در فیس‌بوک آپلود کنم!”؟ درست است؟ اشتراک‌گذاشتن نیز یکی از نیازهای اولیه بشر است. بنابراین، تلویزیون هوشمند ال‌جی با SmartShare، شامل میراکَست (Miracast)، تگ‌آن (Tag On) و غیره، اشتراک‌گذاری را آسان‌تر از همیشه کرده است.

هوشمند، همان طور که شما هستید

همان‌طور که از چندین مثال بالا دریافتید، ایدۀ “هوشمند” ال‌جی از ذات بشر نشأت می‌گیرد. لازم نیست کاربران “هوشمند” باشند تا بتوانند از دستگاه‌های هوشمند استفاده کنند. وقتی آنها از روی غریزۀ خود عمل کنند، فناوری “هوشمند” با راحت‌ترین روش زندگی را آسان‌تر و بهتر از قبل می‌کند. غریزۀ خود را دنبال کنید و آن را عملی کنید؛ این یعنی “هوشمند”!

اینها همه ایده‌هایی ساده از مفهوم “هوشمند” بودند. از آنجا که شما مشتریان و کاربران همیشه الهام‌بخش ال‌جی در فناوری‌ها و محصولات جدیدش بوده‌اید، حال وبلاگ فارسی ال‌جی از شما می‌پرسد که تعریف شما از هوشمند چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذارید.

هوشمند سازی چیست ؟

امروزه نصب و اجرای سیستم های مدیریتی و اتوماسیون خانگی که یکی از ضرورت های صنعت ساختمان به شمار می آید جهت هوشمند سازی ساختمان ، خانه یا محل کار با اهداف اصلی ذیل به کار می روند .

1 – بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی

2 – تامین آسایش و رفاه

3 – کنترل امنیت و ایمنی

4 – کاهش هزینه ها

5 – کنترل ساختمان از هر جای دنیا

6 – کم کردن استهلاک وسایل مصرفی

7 – افزایش ضریب تجملات

8 – قابلیت اطلاع رسانی

اساس کار سیستم های مدیریتی ابتدا دریافت اطلاعات توسط حس گر ها و عملگر ها صورت می گیرد . سپس فرمان های دریافتی با فرمان های از قبل تعیین شده توسط کنترل کننده مرکزی پردازش و در نهایت فرمان لازم به دستگاه های مصرفی ارسال می گردد . شایان ذکر است سیستم های مدیریتی با برندهای مختلف و پروتکل های مختلف از قبیل X10 – BACNET- EIB –ABB – LCN – LON BUS – به کار می روند و اکثر این سیستم ها از طریق شبکه ـ اینترنت ـ تلفن ثابت و همراه ـ پیام کوتاه و ریموت کنترل قابل استفاده هستند .

بطور کل هوشمند سازی به دو بخش تقسیم می شود :

1 – اتوماسیون ساختمان 2 – اتوماسیون خانه یا محل کار

1 – اتوماسیون ساختمان :

با نصب و اجرای سیستم مدیریتی ساختمان یا همان سیستم BMS ، کلیه تجهیزات برقی و الکترونیکی مشترک ساختمان اعم از موتورخانه ـ سیستم های سرمایشی و گرمایشی ـ هوا سازها ـ چیلرها ـ آسانسورها ـ سونا و استخر ـ برق اضطراری ـ روشنایی ـ کنترل تردد ـ اعلام و اطفاء حریق ـ دوربین های مدار بسته و سیستم های حفاظتی همگی به صورت یکپارچه قابل کنترل هستند و به صورت خودکار توسط حس گر های مختلف و برنامه های از قبل تعیین شده تنظیم می شوند بنابر این اهداف اتوماسیون ساختمان با توجه به عملکرد این تجهیزات بر اساس زمان های مختلف مصرف ـ از مدار خارج کردن تجهیزات در زمان هایی که بار مصرف کم است و یا اطلاع رسانی از معیوب شدن بخش های مختلف تحقق پیدا خواهند کرد .

2 – اتوماسیون خانه و محل کار :

به دلیل شخصی بودن خانه یا محل کار می توان از تکنولوژی ها و سیستم های بسیاری جهت تکمیل نمودن هوشمند سازی استفاده نماییم و لذت زندگی را در این محیط هوشمند دو چندان تجربه کنیم .

علاوه بر لوکس شدن محیط ، کنترل کلیه لوازم برقی و الکتریکی از هرجای دنیا اجرای سناریوهای از پیش تعیین شده ـ کنترل انرژی مصرفی ـ تنظیم نور محیط به صورت خودکار نسبت به نور خورشید ـ تنظیم دمای محیط بر اساس پارمترهای ؛ تعداد نفرات حاضر در موقعیت ، نوع کاربری محیط و نور خورشید ـ کنترل پرده ها ، شیدرها و سایه بان ها بر اساس شرایط جوی و همچین بهره وری از سیستم های نظارتی ـ حفاظتی ، امنیتی ، ایمنی ، کنترل تردد ، برق اضطراری ـ حس گرهای حرکتی ، حضور و تشخیص نشت گاز تنها بخشی از امکانات یک خانه هوشمند است بنابراین افزایش عمر لوازم برقی ، کاهش هزینه ها ، ایجاد بستر آسایش و رفاه و تامین امنیت را می توان از ویژگی ها و مزایای اتوماسیون خانگی معرفی نمود .

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه