سیاه شدن زیورآلات نقره و راه های براق کردن آنها

تاريخ : 18 آذر

سیاه شدن زیورآلات نقره مشکلی است که اکثر خانم ها با آن مواجه اند. در این مطلب می خواهیم راه هایی برای براق کردن و تمیز کردن زیورآلات نقره که سیاه شده اند را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

سیاه شدن زیورآلات نقره و راه های براق کردن آنها, پورتال خبری فرهنگی گهر

آبلیمو + شیر خشک برای تمیز کردن زیورآلات نقره

نقره را به مدت یک شب در محلول یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک قرار دهید تا نقره‌های خود را مثل روز اول‌شان نو کنید.

 

ورق آلومینیم زیورآلات نقره را براق می کند

یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به همراه یک تکه ورق آلومینیم بجوشانید. نقره را به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر در آن قرار دهید و سپس خارج کنید. اگر احیاناً نقره همچنان مات مانده است، خمیر غلیظی با یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو قاشق آب درست کنید و با یک اسفنج مرطوب روی نقره قرار دهید؛ سپس آن را شست و شو دهید و خشک کنید.

 

با پودر ماشین لباسشویی زیورآلات نقره را براق کنید

یک کاسه متوسط را با ورق آلومینیم بپوشانید و درون آن را با آب داغ پر کنید. یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را در آب حل کنید. نقره را به مدت یک دقیقه در آب قرار دهید و سپس شسته و خشک کنید.

 

سس گوجه‌ فرنگی هم زیورآلات تان را براق می کند

مقداری سس گوجه را روی حوله بزنید و آن را  روی قسمت‌هایی از نقره که سیاه شده است بمالید. اگر با این کار نقره براق نشد بخش‌های سیاه را به مدت ۱۵ دقیقه با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه نرم تمیز کرده، شست و شو داده و خشک کنید. می‌توانید برای تمیز کردن درزها از مسواک نرم استفاده کنید.

 

با نشاسته ذرت زیورآلات تان را براق کنید

خمیر حاصل از نشاسته ذرت و آب می‌تواند درخشش را به نقره‌های شما بازگرداند. این خمیر را با یک پارچه مرطوب روی نقره قرار دهید. فرصت دهید تا خشک شود و سپس با یک حوله زبر آن را تمیز کنید.

 

ژل ضدعفونی کننده دست

ژل آنتی‌باکتریال ضدعفونی کننده دست نه تنها با میکروب ها مبارزه می‌کند بلکه جلا دهنده بسیار عالی برای نقره است. چند قطره از این ژل را روی پارچه نرمی بریزید و بخش‌های سیاه شده نقره را با آن تمیز کنید.

 

با خمیر دندانزیور آلات تان را براق کنید

مقداری خمیردندان را روی پارچه‌ای بزنید و بر بخش های تیره نقره بکشید. سپس بخش‌هایی که با خمیردندان تمیز شده را پاک و خشک کنید تا درخشش آن را با چشمان خود ببینید.

 

شیشه پاک‌ کن می تواند زیور آلات تان را براق کند

شیشه پاک‌کن را روی پارچه یا مسواکی اسپری کرده و از آن برای تمیز کردن نقره استفاده کنید. با این کار نقره شما مثل روز اول براق و درخشان خواهد شد.

 

با نرم‌ کننده مو زیور آلات تان را براق کنید

برای جلوگیری از سیاه شدن نقره نیز می‌توانید مقداری نرم کننده مو را روی نقره تمیز بمالید و بگذارید خشک شود.

 

گچ می تواند زیور آلات تان را براق کند

می‌توانید چند قلم گچ را در قفسه یا کشویی که آن ها را نگهداری می کنید بگذارید. گچ ها رطوبت را به خود جذب و از سیاه شدن نقره ها جلوگیری می‌کند.

 

سرکه زیورآلات تان را براق می کند

با قرار دادن نقره‌ های خود در محلول یک دوم فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین به مدت ۲ تا ۳ ساعت، نیز می‌توانید جلوه و درخشندگی را به جواهرات خود بازگردانید. پس از این مدت آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي