سه عادت عجیب زنان قبل از حمام

همه می‌دانند که آب داغ و خودتراش‌های کهنه برای سلامت پوست مضر است. اما شاید این موارد را ندانید. سه عادت عجیب زنان قبل از حمام عنوان این مطلب از سایت گهر است.

.

سه عادت عجیب زنان قبل از حمام

.

    لنزهای تماسی

آب و لنزهای تماسی هرگز نباید با هم برخورد داشته باشند. لنزهای تماسی نفوذپذیر هستند و آلودگی موجود در آب به راحتی می‌تواند به آن چسبیده و ایجاد عفونت‌های جدی کند. به طور مثال آکانتامبا، آمیبی که معمولاً در آب شهری یافت می‌شود، می‌تواند گاهی عفونت چشمی ایجاد کند. حدود 85 درصد از عفونت‌های چشمی در افرادی دیده می‌شود که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند. به همین دلیل پزشکان به افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند توصیه می‌کنند که حتماً قبل از استحمام و رفتن به استخر لنزهای خود را خارج کنند.

    مشکلاتشان را پشت در می‌گذارند

اگر تاکنون پیش‌آمده است که در حمام ذهنتان باز شود، باید بگوییم که شما تنها نیستید. در سال 2012 طی تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه کالیفرنیا، افرادی که سعی کرده‌اند قبل از رفتن به حمام با انجام فعالیت‌هایی ذهنشان را از مشکلات خالی کنند، پس از آن ایده‌های حل مسئله خلاقانه‌ای به ذهنشان رسیده است. محیط آرامش‌بخش و فعالیت‌های روتین داخل حمام بهترین زمان است که می‌توانید ذهنتان را به حالت خودکار بگذارید تا خود به بدن فرمان دهد. اما فعالیت‌هایی که شما را به چالش می‌کشد نظیر حل کردن پازل یا جدول چنین خاصیتی ندارند. به همین خاطر هنگامی که قصد دارید دوش بگیرید، مشکلات، نگرانی‌ها و دلخوری‌های خود را پشت در بگذارید.

    شانه زدن موها

همان‌گونه که می‌دانید شانه زدن موهای خیس کار درستی نیست؛ موهای خیس نه تنها ضعیف‌تر و شکننده‌تر هستند، بلکه ما نیز با قدرت بیشتری آن‌ها را شانه می‌زنیم. آب سبب می‌شود تا موها حالت کشسانی بیشتری داشته باشند، به همین دلیل درد را آن‌چنان احساس نمی‌کنید. از طرف دیگر شانه زدن موهای خشک و درهم رفته نیز بسیار دردناک است. اگر موهای شما هم زود کرک می‌شود و حتماً باید از مقدار زیادی نرم‌کننده برای آن استفاده کنید، بهترین روش آن است که موهای خود را از ته شانه کنید که راحت‌تر بتوانید گره مو را بازنمایید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه