سفر اولین گردشگران مصری به ایران تا 18 روز آینده

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 11 اسفند
وزیر گردشگری جمهوری عربی مصر در جریان سفر به شیراز، از ورود نخستین گروه از گردشگران مصری به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ی گردشگری با ایران، تا ۱۸ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، «هشام زعزوع» که برای امضای تفاهم‌نامه‌ی گردشگری به ایران سفر کرده است پس از ورود به شیراز، در جمع خبرنگاران حضور یافت و یادآور شد: دو کشور مصر و ایران دارای سابقه‌ی تمدنی تاریخی و روابط دیرینه‌ی فرهنگی و تجاری هستند.

او با ابراز خرسندی از این‌که نخستین مسوول جمهوری عربی مصر است که پس از ۳۴ سال به ایران سفر می‌کند، این سفر را بسیار پربار و ارزشمند دانست و گفت: نخستین گروه گردشگری مصر که از فارس دیدار می‌کنند، ۱۸ ماه مارچ (۱۸ روز آینده) به ایران خواهند آمد.

وی با یادآوری این‌که هم‌اینک تعدادی از همکارانش در تهران با همتایان خود در حال مذاکره برای همکاری متقابل هستند، افزود: ایران جاذبه‌های بسیار فراوانی در زمینه‌های تمدنی و گردشگری دارد، جذابیت‌هایی که در رأس آن، مردم این کشور قرار دارند.

زعزوع ادامه داد: مطمئن هستم که مردم ایران و مصر از روابط گردشگری متقابل بین دو کشور بسیار خرسند خواهند شد.

او سپس با دعوت از خبرنگاران برای سفر به مصر و دیدن جاذبه‌های این کشور، گفت: امیدواریم که میزبان خبرنگاران ایرانی و همچنین استان فارس در مصر باشیم تا زیبایی‌های مصر در گزارش‌های آن‌ها متجلی شود.

به گزارش ایسنا، ایران و مصر روز چهارشنبه، تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های گردشگری را امضا کردند و همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز بین بخش خصوصی دو کشور مبادله شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي