سرمایه‌گذاری بزرگ اپل در توئیتر

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که اپل به منظور حضور یافتن در رسانه‌های اجتماعی، در حال مذاکره با توئیتر برای یک سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری در این شبکه اجتماعی است.

سرمایه‌گذاری بزرگ اپل در توئیتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

با توجه به سرمایه عظیمی که در حساب های بانکی اپل خوابیده، این کمپانی کوپرتینویی می تواند هر چه روی زمین است را از آن خود کند. به گزارش نیویورک تایمز، اخیرا توئیتر هم در لیست خرید اپل قرار گرفته است چرا که این دو کمپانی در ماه گذشته چندین بار درباره یک “سرمایه گذاری استراتژیک” با هم مذاکراتی داشته اند.
اپل پیش از این نیز تلاش کرده بود با سرویس موسیقی Ping اش ، برای خود جای پایی در شبکه های اجتماعی باز کند، اما این تلاش ها بی ثمر بود. چنین قرارداد بزرگی با توئیتر، که هم اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد، مطمئنا می تواند پای این کمپانی را به بخش رسانه های اجتماعی هم باز کند و همانطور که NYTimes نیز در گزارشش به آن اشاره کرده است : با چنین اقدامی اپل به درک عمیقی که توئیتر از شبکه های اجتماعی دارد ، دست پیدا خواهد کرد.
تیم کوک ، مدیر عامل اپل در یکی از تازه ترین کنفرانس های فن آوری گفته بود: لزومی ندارد که اپل ، شبکه اجتماعی از آن خود داشته باشد، بلکه تنها واجب است که کمی اجتماعی شود.  NYTimes با استناد به منابعی در گزارش خود نوشته است که اپل در نظر دارد صدها میلیون دلار در توئیتر سرمایه گذاری کند که با چنین اقدامی ارزش این شبکه اجتماعی که درسال گذشته تنها ۸.۴ میلیارد دلار بوده است به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
البته  ظاهرا ابن دو کمپانی فعلا هیچ مذاکره ای در این باره با هم ندارند و بنابراین هیچ نشانه ای مبنی برپیشرفت چشمگیری که در بحث های اولیه صورت پذیرفته باشد هم وجود ندارد. به هر حال اگر این معامله صورت نگیرد ، هر دو کمپانی همچنان به کار خود ادامه خواهند داد با این تفاوت که استراتژیست های اپل به دنبال گزینه های دیگری برای اجتماعی کردن کمپانی خود خواهند گشت.
گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر
منبع: خبرآنلاین / مترجم: ماندانا سجادی
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي