سران فتنه در سال 88گناهی نابخشودنی مرتکب شدند-تشکیل کارگروه تخصصی برای نوسازی فیلترینگ

به گزارش جوان ایرانی به نقل از تسنیم خبرنگار انتظامی به گزارش جوان ایرانی به نقل از تسنیم جوان ایرانی به نقل از تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه اختتامیه دهمین همایش  نظم و امنیت عمومی در جامعه ضمن اشاره به دستگیری برخی از اتباع ایرانی به جرم حمل مواد مخدر در کشور مالزی و اجرای حکم اعدام برای این افراد اظهار داشت:این موارد عمدتاً  از جمله موارد قدیمی است که پیش از تصویب قانون جدید مواد مخدر و اضافه شدن مواد مخدر صنعتی به این گونه مواد رخ داده است.

سران فتنه در سال 88گناهی نابخشودنی مرتکب شدند-تشکیل کارگروه تخصصی برای نوسازی فیلترینگ

ولی بر سالهای اخیر و پس از تصویب این قانون شاهد کاهش روند قاچاق مواد مخدر صنعتی به کشورهای اسیای شرقی بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به سختگیری‌های پلیس در مراکز گمرکی و فرودگاه‌های کشور تعداد پرونده‌های جدید بسیار اندک است.

احمدی مقدم خطاب به مسئولان کشور مالزی تاکید کرد: ما از این کشور انتظار داریم که این متهمانان را در اختیار ما قرار دهند و ادامه رسیدگی به روند قضایی این متهمان را به جمهوری اسلامی بسپارند.

فرمانده نیروی انتظامی ادعای فریب خوردگی این متهمان را غیرقابل باور دانست و از هموطنان خواست تا نسبت به حمل بار و بسته‌های مختلف هوشیاری لازم را داشته باشند چرا که مسئولیت حمل هرگونه بار و بسته‌ای بر عهده حامل آن است.

*  انتقاد فرمانده ناجا از روند خارج شدن خودروهای فرسوده 

وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به ادامه یافتن طرح سراسری زوج و فرد در شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ گفت: ما در مواقع اضطرار با اعمال اقدامات محدودکننده مخالف نیستیم ولی مرجع تصمیم ‌گیری پیرامون این مسائل کمیته اضطرار نیست و شورای عالی ترافیک می‌بایست نسبت به آن تصمیم گیری نماید.

احمدی مقدم در ادامه با انتقاد از روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری تاکید کرد: متاسفانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش  80 درصد از رده خارج ساختن خودروهای فرسوده بودیم و سرمایه گذاری در این مسئله بسیار اثربخش‌تر از اعمال طرح زوج و فرد سراسری است چرا که اگر بتوانیم در فاز اول 500 هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم تاثیری به مراتب بیش از اقدامات دیگر دارد.

وی در ادامه ارتقای کیفیت خودرو ، ارتقای کیفیت سوخت و افزایش سرعت از رده خارج ساختن ناوگان فرسوده را جزو مهمترین مواردی دانست که می‌تواند در کاهش آلودگی هوای تهرا ن و دیگر کلان شهرهای بزرگ تاثیرگذار باشد.

* هشدار مجدد پلیس نسبت به خودداری از شماره گذاری خودروی اسکانیا 

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با ضمن اعلام هشدار مجدد به کارخانه سازنده خودروی اسکانیا تاکید کرد: همانطور که سردار مومنی نسبت به این موضوع اظهار نظر کرده‌اند در صورت رفع عیب خودروی اسکانیا از شماره گذاری این خودرو توسط پلیس ممانعت به عمل خواهد آمد. چرا که در مواردی که گزارش حوادث 2 تا 3 برابر حد معمول است این گزارشات حاکی از ضعف خودروسازان و وجود ایراد فنی در این خودروها است.

* گناه نابخشودنی فتنه گران 88 از زبان پلیس 

وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن یوم الله 9 دی این روز را نشان دهنده شناسایی حق از باطل توسط مردم عنوان کرد و افزود: متاسفانه در سال 88 حوادث تلخی رقم خورد که آغاز آن از روز 25 خردادماه شکل گرفت و در روز 22 بهمن ماه بساط آن برچیده شد.

سردار احمدی مقدم افزود: در این 8 ماه التهابات به وجود آمده باعث آسیب و هتک حیثیت جامعه و همچنین دامن زدن به اختلافات شد. و سران فتنه گناهی نابخشودنی و زشتی را انجام دادند که بساط آن در این روز  برچیده شد.

* فیلترینگ هوشمند وی‌چت در انتظار اقدامات کارگروه تخصصی 

فرمانده نیری انتظامی  در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به فیلتر شدن ویچت اظهار داشت : در جلسه سه شنبه شب شورای عالی فضای مجازی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با توجه به پیشنهادات ناجا و حمایت‌های وزیر ارتباطات قرار بر این شد که بحث فیلترینگ وی‌چت به کارگروهی تخصصی سپرده شود و با در نظر گرفتن روش‌های نوسازی فیلترینگ و تعیین مصادیق مجرمانه در صورت وجود منافعی از آن کل نرم افزار وی‌چت فیلتر شود و فیلترینگ آن به صورت هوشمند انجام شود.

وی در پایان با اشاره به جشنواره علمی نظم امنیت عمومی از اهدای جوایز به 5 نفر برگزیده شانزده گروه شرکت کننده در این جشنواره خبر داد و دستاوردهای ناجا را نشان دهنده اراده این نیروی برای پاسخ گویی به مطالبات مردم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ما با بهره‌گیری از روش‌های علمی به دنبال جایگزین کردن تجهیزات الکترونیکی به جای نیروی انسانی هستیم تا ضمن افزایش سرعت عمل بازده کارمان را نیز افزایش دهیم.

 منبع:خبرپو

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه