زیبایی بینی بدون جراحی

عمل زیبایی بدون جراحی یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه برای بیمارانی است که دوست دارند ظاهر زیباتری به دست آورند بدون این‌که تحت عمل سنگین جراحی بینی (رینوپلاستی) قرار بگیرند. امروز همه به دنبال روش‌های کم‌خطر و با عوارض کمتر و هزینه کمتر هستند

زیبایی بینی بدون جراحی

و با توجه به عوارض جراحی‌های بینی، پزشکان در پی راه‌های ساده‌تر براي رفع بعضی از مشکلات ظاهری بینی هستند. درست مثل بوتاکس که انقلابی در درمان چروک‌های صورت ایجاد کرده است و خیلی‌ها را از انجام جراحی‌های غیرضروری و با لیزر‌های زمان‌بر و پرهزینه رها کرده است. این روش نیز جلوی خیلی از جراحی‌های بینی غیرضروری را خواهدگرفت. در مطالعه‌اي كه انجام شده است بیش از نیمی از جراحي‌‌های بینی واقعا غیرضروری بوده و می‌توان با روش غیرجراحی آن را ترمیم و اصلاح كرد و جلوی بسیاری از هزینه‌ها و عوارض را گرفت.

در این روش پس از بی‌حس‌کردن بینی مقدار مناسبی از filler که مي‌تواند کلسیم هیدروکسی اپتات و اسیدهیالورونیک (ژویدرم) باشد با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق مي‌شود. این تزریق براي رفع قوزبینی، در بالا و پایین قوز به میزان لازم تزریق مي‌شود تا برجستگی قوزبینی را محو کند یا در نقاط خاصی از نوک بینی تزریق مي‌شود و نوک آن را بالاتر مي‌برد. همچنین اگر بینی دچار ناصافی، غیرقرینگی یا تورفتگی است مي‌توان با پرکردن این نواحی سطح بینی را صاف و یکدست و ظاهری متناسب ایجاد کرد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای رینوپلاستی غیرجراحی هستند

1- افرادی که مي‌خواهند قوس بینی یا قوز بینی‌شان محو شود.

2- افرادی که غیرقرینگی یا تورفتگی روی بینی دارند.

3- غیرقرینگی نوک بینی

4- افرادی که مایلند نوک بینی سر بالاتری داشته باشند.

5- افرادی که قبلا جراحی بینی انجام داده‌اند و از ظاهر بینی خود راضي نیستند و مایلند بدون جراحی اصلاحاتی در آن ایجاد کنند.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای رینوپلاستی غیرجراحی نیستند؟

1- افرادی که کلا بینی حجیم و بزرگی دارند و متناسب صورت‌شان نيست.

2- افرادی که انحراف سپتوم (تيغه بيني) دارند.

3- افرادی که افتادگی بینی شدید دارند.

تفاوت‌های جراحی بینی و روش‌های غیر جراحی

1- در روش جراحی، فرد کاملا بیهوش است در حالی‌که در روش غیرجراحی فرد علاوه بر هوشیار بودن مي‌تواند مرحله به مرحله تزریق را در آینه مشاهده و پزشک را یاری کند.

2- روش غیرجراحی نیاز به استراحت پس از عمل ندارد و به ندرت امکان دارد تورم کم یا کبودی مختصر ایجاد شود كه به مدت 3 تا 4 روز از بین مي‌رود.

3- در مقایسه با عمل رینوپلاستی، در این روش درد پس از عمل وجود ندارد یا بسیار اندک است.

4- عوارض بیهوشی که خود گاهی اوقات بسیار خطرناک است در این روش غیر جراحی وجود ندارد.

5- در روش غيرجراحي به بستن چسب روی بینی یا پانسمان نياز نيست.

دوام و ماندگاری

به دلیل این‌که بینی حرکتی ندارد کلا فیلرها دوام بیشتری دارند و در افرادی که از کلسیم هیدروکسی اپتات استفاده مي‌کنند حداقل 3 سال و ژویدرم تا 2 سال باقی مي‌ماند.

منبع: سایت دکتر مریم ملکی

گردآوری: گروه سلامت گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. من says:

    آیا از داروخانه بدون نسخه میشه فیلر رو تهیه کرد ؟