زیباترین شهرهای جهان در کدام کشورها هستند؟

تاريخ : 5 دی

آیا می دانید زیباترین شهرهای جهان در کدام کشورها هستند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زیباترین شهرهای دنیا این بخش گهر را تا پایان دنبال نمایید و نظرات ارزشمندتان را در برایمان درج کنید.

زیباترین شهرهای جهان در کدام کشورها هستند؟

زیباترین شهرهای جهان در کدام کشورها هستند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

نشریه آمریکایی فوربس فهرست ده شهر زیبای جهان را منتشرکرد. شهر لندن در فهرست زیباترین شهرهای جهان مکان نخست را به خود اختصاص داده است .به گفته کارشناسان هیچ شهری از نظر فضای جهان وطنی با پایتخت انگلستان قابل مقایسه نیست.

نشریه فوربس به نقل از کارشناسان با اشاره به این که یک سوم ساکنان لندن در خارج از این شهر متولد شده اند می افزاید، ساکنان لندن سبک فرهنگی، مد و غذاهای ویژه و خاص خود را دارند که این مشخصه اصلی زیباترین شهر دنیاست.

دراین فهرست شهر پاریس ، پایتخت فرانسه به علت حال و هوای رویایی،معماری و سبک کلاسیک شهر سازی ،تمایل ساکنان آن به مد و ذوق و سلیقه آنها مکان دوم را به خود اختصاص داده است.

مکان سوم به سیدنی استرالیا اختصاص یافته که یکی از زیباترین شهرهای جهان است.

شهرهای مادرید، بارسلون، کانبرا، نیویورک، رم، برلین و آمستردام به ترتیب در رده های چهارم تا دهم فهرست زیباترین شهرهای جهان جا گرفته اند.

۱۰ پایتخت زیبای دنیا

۱۰. بوداپست، مجارستان

در طول زمستان، میدان تاریخی ، گردشگران و محلی‌ها را به بازار خود جذب می‌کند. عطر کریسمس از نوشیدنی‌ها، کوکی‌های عسلی، درخت نراد و دارچین هوا را پر می‌کند و از راه دور هم می‌شود آن را استشمام کرد. بازدیدکنندگان با اجرای موزیک‌ و رقص متنوع سرگرم می‌شوند. همچنین پیست اسکیت‌سواری، فرصتی فوق‌العاده را برای تجربه‌ی سرگرمی زمستانی  فراهم می‌کند. شهر زیبای بوداپست نقطه‌ای عالی برای  تفریحات زمستانی به شمار می‌رود و بازار کریسمس آن با ۱۲۲ غرفه، همچنین ترامواهای پوشیده با هزاران چراغ، این شهر را به تجربه‌ای فراتر از کریسمس تبدیل کرده‌اند.

۹. بلفاست، ایرلند شمالی

شهر بلفاست دارای نمایشگاهی است که یک جعبه‌ی پُست جادویی دارد. بچه‌ها نامه‌هایشان را برای بابانوئل در قطب شمال، درون آن می‌اندازند. در جلوی تالار این شهر، بازاری وجود دارد که در آن می‌توان انواع خوراکی‌های بین‌المللی از جمله نان بادامی ایتالیایی، شکلات بلژیکی، تارت‌های فرانسوی، برتورست آلمانی، پائیای اسپانیایی و حتی گوشت‌های عجیب و غریبی مانند گوشت تمساح، ایمپالا، کانگورو و گراز وحشی پیدا کرد. جدا از بازار، تعدادی رویداد و نمایش مخصوص کریسمس در این شهر برگزار می‌شود، در ضمن نباید از تزئینات زیبایی که سراسر بلفاست را می‌پوشاند، غافل شد.

۸. گلاسکو، اسکاتلند

شهر گلاسکو نمونه‌ی اولیه‌ای بود که تعدادی از شهرهای آمریکایی براساس آن ساخته شدند. بازار این شهر در سراسر خیابان آرگایل برپا می‌شود که فروشندگان مختلفی از سراسر جهان را کنار هم جمع می‌کند. شما می‌توانید محصولاتی از لاپلند (منطقه‌ای در فنلاند) و حتی اکوادور به علاوه‌ی انواع نوشیدنی و کالاهای مکمل محلی  را در این بازار پیدا کنید. شهر گلاسکو میزبان رویدادها و نمایش‌های مخصوص کریسمس، یک پیست اسکیت زیبا و مهمانی شب عید است.

۷. هلسینکی، فنلاند

فنلاند کشور برف و یخ، جایی است که بابانوئل در آن زندگی می‌کند و همیشه انتخاب خوبی برای تعطیلات زمستانی به شمار می‌رود. شهر هلسینکی فعالیت‌های متنوع و مختلط زیادی را ارایه می‌دهد که شامل سرگرمی‌های فضای بازی همچون همه‌ی امکانات شهری می‌شود. چراغ‌های کریسمس در هلسینکی روشن می‌شود و حال و هوای آن قبل از دسامبر  کاملا مشهود است. در طول زمستان این شهر میزبان جشنواره‌ها، آواز کارول و کنسرت‌های مختلف است. در این مدت، رستوران‌ها غذاهای مخصوص فصلی را سرو می‌کنند، در همان حال می‌توانید در مارکت‌ها از خودتان با نوشیدنی‌های خوشمزه پذیرایی کنید. همچنین هلسینکی توسط جنگل‌هایی احاطه شده است که ۲۰۰ کیلومتر مسیر  فوق‌العاده را برای انجام ورزش هیجان‌انگیز اسکی فراهم می‌کنند. تپه‌های این ناحیه برای تفریحات محبوب خانوادگی مانند سورتمه سواری عالی به نظر می‌رسند. در ضمن، پیست اسکیت‌ درون شهر همیشه پر از جمعیت مشتاق است.

۶. لیسبون، پرتغال

هرساله درخت کریسمس زیبا و خیره کننده‌ای در میدان Praça posited Comércio شهر لیسبون قرار داده می‌شود. اگر چه آب و هوای این شهر در تمام طول سال معتدل است، اما این موضوع مانع این نمی‌شود که پرتغالی‌ها آغوششان را به روی تعطیلات باز نکنند. علاوه‌براین مسئولان یک روستای کریسمس زیبا ساخته‌اند که مکانی عالی برای بازدید خانوادگی فراهم می‌کند. شهر لیسبون مقصدی واضح برای بازدید در طول زمستان به شمار نمی‌رود، با این وجود آن‌ها در تلاش هستند تا حال و هوای کریسمس را در سراسر آن نمایان کنند.

۵. مادرید، اسپانیا

بازار شب عید مادرید، در بزرگترین میدان این شهر یعنی Plaza Mayor برپا می‌شود که برای تزئینات باشکوه و اصیلش مشهور است. هرساله چراغ‌ها، اشکال و پیکره‌های مختلفی بالای میدان آویزان می‌شوند و هیچکس به این فکر نمی‌کند که اسپانیایی‌ها می‌دانند چگونه جشن بگیرند. در ضمن، می‌توانید هدایای مختلفی را در بیش از ۱۰۰ غرفه‌ی بازار پیدا کنید. شما می‌توانید یکی از اصیل‌ترین تزئینات شهر شلوغی همچون مادرید را در این میدان تماشا کنید.

۴. واشینگتن دی‌سی، ایالات متحده آمریکا

درخت درخشان کریسمس در مقابل کاخ سفید، به تنهایی نمای زیبایی مانند یک کارت پستال را فراهم می‌کند. واشینگتن با هزاران چراغ رنگی نورانی پوشیده می‌شود و آوای زیبای سرود کریسمس در سراسر آن به گوش می‌رسد. همچنین پیست اسکیت‌، و برگزاری رویدادهای ویژه‌ی عید سرگرمی‌های زیادی را فراهم می‌کند، در همان حال رستوران‌ها غذاهای خوشمزه‌ی مخصوص تعطیلات را آماده می‌کنند. می‌توانید به دیدن برخی از نمایش‌های تماشایی و اجراهای موزیکال بروید که هردوی آن‌ها هم به صورت روباز و هم در فضای بسته اجرا می‌شوند.

۳. پاریس، فرانسه

مرکز خرید مشهور، گالری لافایت، هرساله درخت کریسمس باشکوهی را به معرض نمایش می‌گذارد. قرار گرفتن این درخت در محیط‌هایی فانتزی آن را حتی باشکوه‌تر جلوه می‌دهد. همچنین پیست اسکیت‌ درون گران‌پاله به سادگی می‌درخشد. اما بهترین تزئینات تمام طول سال را می‌توان در اطراف نماد پاریس، یعنی برج ایفل مشاهده کرد. زمستان همیشه زمان خوبی برای سفر به شهر پاریس است، شهری عاشقانه، همراه با غذاهای عالی و پر از شور و شوق برای هر چیزی که زیباست. از تعطیلات کریسمس در پاریس لذت ببرید.

۲. رم، ایتالیا

شهر ابدی رم و واتیکان ممکن است خیلی نیازی به تزئینات خاص کریسمس نداشته باشد چرا که این شهر پر از معماری‌های تاریخی است. با این وجود، تزئینات درخشان و سرگرم‌کننده به علاوه‌ی نمایش‌های متنوعی را می‌توان در میدان‌های مختلف این شهر مشاهده کرد. صحنه‌پردازی‌های نمایش تولد مسیح، بازارهای شب عید، درختان زیبا، پیست‌های اسکیت و مهمتر از همه حال و هوای معنوی کریسمس، شهر رم را به یکی از بهترین مقصدهای تعطیلات تبدیل کرده‌اند. نیازی به گفتن نیست که موزه‌های بیشمار واتیکان، مکان مقدسی برای مسیحیان به شمار می‌رود.

۱. لندن، انگلستان

بدون شک یکی از بهترین شهرهای جهان است که هرگز به خواب فرو نمی‌رود و در تمام طول سال برای بازدید مناسب است. در ضمن، لندن در طول عید کریسمس به مقصدی نهایی برای مسافرت تبدیل می‌شود. محدوده‌ی وسیعی از تفریحات سرگرم‌کننده‌ی فضای باز مثل پیست‌های بیشمار اسکیت ‌گرفته تا فعالیت‌های تفریحی محیط‌های بسته برای همه‌ی افراد خوش‌آیند خواهد بود. می‌توانید در رویدادهای این شهر شرکت کنید، به تماشای تئاتر و کنسرت بروید، مشغول خرید شوید، از پیست‌های چند منظوره‌ی اسکیت بازدید کنید و به سادگی از فصل تعطیلات خود در شهر خیره کننده‌ای همچون لندن لذت ببرید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي