زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس سال 94

تاريخ : 24 آذر

داوطلبان انتخابات مجلس در تب و تاب هستند تا زودتر ثبت نام انتخابات مجلس شروع شود تا اینکه  ثبت نام کنند ومنتظر تایید و سپس برگزاری جلسات باشند.

زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس سال 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

خبرگزاری مهر: حسین علی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین اسناد مورد نیاز انتخابات برای شرکت کنندگان، داشتن اسناد هویتی شناسنامه و کارت ملی و در این دوره از انتخابات، اخذ رای صرفاً از طریق کارت ملی و شناسنامه انجام می شود و اسناد دیگری که قبلاً با آنها اخذ رای می شد، قابل قبول نیست.

وی گفت: بر اساس دستور وزیر کشور به مدیران ثبت احوال، باید مدیران این مجموعه به صورت شبانه روزی نسبت به صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه برای متقاضیان شرکت در انتخابات اقدام کنند.

امیری در مورد الکترونیکی برگزار شدن انتخابات نیز گفت: خوشبختانه سخت افزار دستگاه صندوق الکترونیکی اخذ رای مورد تائید شورای نگهبان است و نرم افزار آن نیز با کمک کارشناسان در حال تهیه بوده که اصل برگزاری انتخابات الکترونیک نیز مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته و در مورد نرم افزار و حوزه ها نیز بعداً اعلام وضعیت خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: تقویم برنامه انتخابات نیز تهیه شده و بر اساس آن کاندیداهای مجلس خبرگان از روز پنج شنبه ۲۶ آذرماه برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری های مراکز استانها می توانند مراجعه کنند و همچنین ۲۸ آذرماه نیز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلام آغاز می شود که آنها نیز می توانند هم در وزارت کشور و هم فرمانداری ها ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام ها به مدت یک هفته انجام خواهد شد، گفت: بعد از این مدت نیز اقدامات مربوط به تائید صلاحیت آنها انجام می شود.

امیری به کاندیداها توصیه کرد: از تبلیغات زودرس برحذر باشند و بیشتر به دنبال اثبات خودشان باشند.

وی همچنین گفت: به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت در دادسرای ویژه رسیدگی خواهد شد.

امیری همچنین در مورد امنیت حوزه های انتخاباتی گفت: اطلس امنیتی انتخابات از سوی معاونت امنیتی وزارت کشور با توجه به اتفاقات گذشته در حوزه های انتخاباتی تهیه و تدوین شده است که بر این اساس از بروز اتفاقات و تخلفاتی که در گذشته افتاده، جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی: در برخی نقاط کشور سابقه درگیری قومی و قبیله ای در گذشته وجود نداشته به همین دلیل وضعیت آن مناطق سفید اعلام شده و در برخی مناطق دیگر نیز شاهد درگیری های قومی و قبیله ای بوده ایم که وضعیت آنها قرمز بوده و در این اطلس برنامه ریزی ها و تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و بدون تنش انجام شده است و پیش بینی می کنیم در این دوره شاهد هیچ مشکل امنیتی نخواهیم بود و تا به امروز نیز گزارشی از استانها ارائه نشده است.

عضو ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تبلیغات کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بعد از تائید صلاحیت آنها از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفندماه انجام خواهد شد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي