زمان اکران فیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران مشخص شد

بالاخره بعد از مذاکرات پیاپی زمان اکران فیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران مشخص شد

زمان اکران فیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران مشخص شد

فیلم سینمایی “فروشنده” اصغر فرهادی برای اعضای شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد به نمایش درآمد. در حالیکه قرار بود هفته گذشته فیلم “فروشنده” برای اعضای شورای پروانه نمایش اکران شود تنها سه نفر از اعضا در این جلسه حضور داشتند و با توجه به حد نصاب نرسیدن اعضا جلسه شورای صنفی نمایش به هفته آینده موکول نشد.

با این وجود طی روزهای گذشته چهار نفر ازاعضای شورا جداگانه فیلم فرهادی را دیده اند و شنیده می شود بدون اصلاحیه درخواست پروانه نمايش این فیلم را امضا کرده اند. انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد پروانه نمایش “فروشنده” ادامه داشت تا اینکه محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی در گفتگویی اعلام کرد فيلم مشکلی برای دریافت پروانه نمایش ندارد وی در این مورد گفت: در جلسه شورای بازبینی عده‌ای از اعضا حضور داشتند و فیلم را دیدند، به دلیل اینکه باید جلسه به میزانی که برای رای نیاز است برسد و اکثریت حضور نداشتند جلسه به روز دوشنبه موکول شد.

روز دوشنبه جلسه شورای صنفی نمایش برگزار می شود و دستورکار اصلی این جلسه تصمیم گیری در مورد فیلم اصغر فرهادی است و با توجه به شواهد در این روز پروانه نمایش فیلم اصغر فرهادی صادر می شود. همچنین با وجود صحبت های سخن گوی وزارت ارشاد مبنی بر اکران این فیلم با ملاحاظات در ایران. فیلم “فروشنده” بدون اصلاحیه پروانه نمایش می گیرد و راهی اکران عمومی می شود.

 تاریخ اکران فیلم “فروشنده” در فرانسه شانزدهم نوامبر اعلام شده و دیگر اکرانهای جهانی فیلم هم برای نیمه دوم سال برنامه ریزی شده است. با این اوصاف اولین اکران عمومی اصغر فرهادی در ایران خواهد بود و فیلم “فروشنده” نیمه اول شهریور ماه در ایران اکران می شود.

فیلم فرهادی به احتمال قریب به یقین به عنوان نماینده ایران برای اسکار انتخاب می شود و فرهادی با توجه به موفقیت های جشنواره کن امیدوار است دومین اسکارش با این فیلم به دست بیاورد.

شایان ذکر است با حضور فیلم فروشنده با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن، برای ایران دو جایزه به ارمغان آورد. جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد را شهاب حسینی دریافت کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه