رژیم های غذایی عجیب در دنیا

تاريخ : 14 تیر

در این قسمت از بخش سلامت و سبک زندگی پورتال گهر جزییات خبر  رژیم های غذایی عجیب در دنیا را در ادامه می خوانید

رژیم های غذایی عجیب در دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

رژیم های غذایی عجیب در دنیا

رژيم موز , رژيم تخم مرغ, رژيم قرار گرفتن در معرض نور خورشيد , رژيم کلوچه و…. نظرتان درباره اين رژيمهاي عجيب و غريب چيست؟به ادامه اين مقاله توجه نماييد

رژيم ژاپني خوردن موز در صبح

در توکيو، صبح خيلي زود را با خوردن موز آغاز مي کنند. در سال ۲۰۰۶ يک داروساز ، ساميکو، يک رژيم ساده و عاري از هرگونه استرسي را پيشنهاد کرد: خوردن موز به عنوان صبحانه و دماي اتاق متابوليسم بدن را بالا مي برد تا جايي که به رژيم گيرنده اجازه خوردن هيچ چيز تا زمان صرف ناهار و شام را نمي دهد و به اين صورت وزن او کم مي شود.او بعد از ۶ ماه بيشتر از ۱۳ کيلو کم مي کند.
کساني که رژيم مي گيرند، انتظار مي رود که ساعت ۸ شب شام بخورند و نيمه هاي شب بخوابند. آنها بايد از خوردن مشروبات الکلي و غذاهاي چرب پرهيز کنند. خوردن يک نوع ميوه در طولاني مدت روش سالمي نيست زيرا مواد مغذي مورد نيازتان تامين نمي شود.

رژيم تخم مرغ

رژيم تخم مرغ به اين علت زياد معروف شد که گزارش دادند که افراد مشهور هاليوودي با خوردن تخم مرغ توانسته اند به طرز موفقيت آميزي وزنشان را کم کنند. ظاهراً همسر نيجلا لاوسون، چارلز ساچي با خوردن ۹ عدد تخم مرغ در روز به مدت ۱۰ ماه بيشتر از ۶۰ پوند وزن کم کرده بود. همچنين آدرين برودي براي اينکه براي نقشش آماده شود با خوردن تخم مرغ ۳۰ پوند(هر پوند معادل تقريبا ۵۰۰ گرم) در طول ۶ هفته وزن کم کرد. او رژيم هاي مختلفي را امتحان کرده بود که تخم مرغ به عنوان صبحانه، مرغ کبابي به عنوان ناهار و يک تکه کوچک ماهي با مقداري سبزيجات به عنوان شام مي خورد. رژيم تخم مرغ انواع و اقسام مختلفي دارد و فقط به خوردن تخم مرغ صِرف خلاصه نمي شود بلکه معروف ترين آنها شامل اين است که حجم بيشتر پروتئين رژيم با خوردن تخم مرغ تامين شود.

رژيم خواب

همانطور که از اسمش مشخص است، اين رژيم شامل خوابيدن به مقدار فراوان است. قاعده کلي که پشت اين رژيم است اين است که اگر شما بيدار نباشيد، بنابراين چيزي هم نمي خوريد. بنابراين روزها زياد بخوابيد تا وزنتان کم شود. بديهي است که رژيم اثر مي کند اما اين يک رژيم ناسالم است که امتحان کردن آن ديوانگي محض است. اگرچه بعضي از محققان دلايل خاص خودشان را براي به کار گرفتن اين رژيم دارند. براساس نظريه آنها، نه تنها کيفيت و کميت خواب ما بر سطح کورتيزول ما تاثير مي گذارد بلکه حتي بر هورمونهايي مثل لپتين و گرلين که اشتهاي ما را تحريک مي کند تاثيرگذار هستند. هر دو هورمون لپتين و گرلين بر اشتهاي ما تاثير مي گذارند و توليد اين هورمون ها هم بر مقدار خواب ما اثر مي گذارند.

رژيم کلوچه

امروزه رژيم هاي زيادي براي کاهش وزن وجود دارد که افراد مختلف رژيم هاي مختلفي را امتحان مي کنند. اين رژيم معروف هاليوودي کمي جديد به نظر مي رسد. پايه اين رژيم که توسط دکتر سنفورد سيگال طراجي شد کلوچه است که گرسنگي را تا حد زيادي متوقف مي کند. شما با اين رژيم فقط روزي يک وعده غذا که آن هم شامل مقدار کمي مرغ، ماهي يا غذاهاي دريايي مي شود مي خوريد.
کلوچه يا شيريني صبحانه يا ناهار نيست بلکه هروقت گرسنه بوديد مي توانيد از آن بخوريد. شما مجبوريد حداقل روزي ۶ کلوچه بخوريد. در کل، ۶کلوچه به اضافه يک وعده غذا ۸۰۰ کالري دارد. اگر مي خواهيد رژيم کلوچه بگيريد بايد نه تنها مقدار توصيه شده را بخوريد بلکه حتي روزي ۸ ليوان پر آب بنوشيد.

رژيم غذاي ميمون ها

مورگان اسپرلاک به جز غذاهاي مک دونالد چيز ديگري نمي خورد. ادم اسکات به جز غذاي مخصوص ميمون ها چيزي نمي خورد. او مي گفت: شايد وزنم کم شود، شايد نيرو و قدرت فوق العاده ميمون ها را به دست بياورم. شايد وزنم را کم کنم. شايد هم ديوانه شده ام. اما ادم اسکات ۵ روز بعد از گرفتن رژيم، با مشکلاتي مواجه شد.

رژيم قرار گرفتن در معرض نور خورشيد
ريشه اين رژيم اصول اخلاقي هندي ها است که مدعي هستند غذا و آب براي زنده ماندن ضروري نيست بلکه انسان مي تواند با هوا، نور خورشيد و نيروهاي حياتي زنده بماند. در آمريکا، اين رژيم سالها گسترش پيدا کرد و بيشتر بر روي مفهوم معنوي هندي ها يا همان معني روزه گرفتن آن تاکيد مي کردند. البته اين مبحث بدون جنجال و مذاکره نبود. در دهه ۹۰ يک گروه اروپايي با گرفتن اين رژيم از بين رفتند، البته بيشتر به علت کمبود آب و غذا.

بسياري معتقدند که آب يا چاي هاي گياهي به تنهايي، همراه با درمعرض آفتاب بودن براي زنده ماندن کافي است. بنابراين، بسياري از افرادي که ادعا مي کنند با اين رژيم زنده مي مانند، از مراجعه به پزشک خودداري مي کنند و از دادن آزمايش براي ثابت شدن کمبود يک سري مواد در بدنشان امتناع مي کنند. موسس انستيتو رژيم آمريکا (رژيم قرار گرفتن در معرض نور خورشيد) که معتقد بود با قرارگرفتن درمعرض هوا و آفتاب زنده مي ماند با خوردن برگر مک دونالد اين قانون را شکست. او توضيح داد که غذا يک تعادل و انرژي را براي بدن فراهم مي کند که با آنها ادامه زندگي امکان پذير مي شود.

رژيمي با پاياني خوش

ست رابرت نظرش را مطرح کرد. ايده او رژيمي بود که اگرچه بحث برانگيز بود اما نتيجه مطلوبي براي رژيم گيرنده ها داشت. اين رژيم شامل خوردن ۱۰۰ الي ۴۰۰ کالري روغن زيتون و مايعات شيرين در روز به اين صورت که يا همه با هم يا در طول روز با فاصله زماني مشخص مصرف شود. مصرف اين کالري هاي بدون طعم باعث کم کردن وزن مي شد. همين.
اين رژيم کم کم به کتابي تبديل شد که توسط به وجود آورنده آن رژيم نوشته شد، ست رابرت. و بهترين فروش را در نيويورک داشت.

رژيم انجيل يا رژيم مقدس

رژيم مقدس يا انجيل که به رژيم خالق معروف است رژيمي است که توسط جردن اس رابين يک نويسنده، در راديو و در کتابها ترويج داده شد. طبق گفته او اين رژيم بر مبناي کتابهاي لاويان، و تورات و انجيل است که خوردن غذاهاي خاصي در آن ممنوع يا قابل قبول ذکر شده است. غذاهايي که در اين رژيم وجود دارد، سبزيجات، ميوه و بنشن هاست. اين رژيم معمولا غذاهاي غيرقابل قبول را از رژيم غذايي فرد حذف مي کند. اين روش طبيعي خوردن غذاهايي را پيشنهاد مي کند که توسط خدا به وجود آمده و طبيعي هستند. به اين معني که غذاها طي فرآيند يا در تماس با هورمون ها، کودهاي شيميايي يا ضد آفتها به وجود نيامده باشد. رابين مدعي است که پيشنهاد او رژيم گيرنده ها را قادر مي سازد تا بهتر تمرکز کنند و به بهتر شدن خلق و خوي آنها کمک مي کند. او همچنين معتقد است که رژيم پيشنهادي او دردهاي مفصلي و التهابات را کاهش مي دهد و خطر ابتلا به سرطان و بيماري هاي قلبي را مي کاهد. همچنين او مي گويد که اين رژيم به پايين نشان دادن سن افراد کمک مي کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي