روش های رفع چین و چروک لباس بدون اتو

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 21 آبان

روش های رفع چین و چروک لباس بدون اتو را در ادامه این مطلب میخوانید

روش های رفع چین و چروک لباس بدون اتو, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد داشتن چند پیراهن اتو شده در کمد لباس شان است که بتوانند به راحتی در زمان هایی که نیاز پیدا می کنند آنها را استفاده کنند. با این حال پیش می آید که در کمد را باز می کنیم و می بینیم به علت فشردگی لباس ها یا عدم دقت لازم در آویزان کردن لباس ها در کنار یکدیگر، پیراهن مورد نظرمان چروک است. نخستین عکس العمل معمولا عصبانیت است چرا که شما کفش ،کیف و سایر لباس های را به اصطلاح با آن پیراهن سِت کرده بودید. ناگهان برق هم می رود و حتی نمی توانید از اتو هم استفاده کنید. باید بدانیم که راه هایی برای برطرف کردن سریع این مشکل با استفاده از روش های ستنی وجود دارد.

همچنین در زمان هایی که به مسافرت می رویم، این نیاز بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود چرا که اگر بخواهید تمام لباس های خارج کرده از داخل چمدان تان به خشکشویی هتل محل اقامت بدهید باید هزینه زیادی برای آن پرداخت کنید.

در این نوشته به ۸ مورد از مواردی که با کمک آنها خواهید توانست، چروک های لباس های تان را برطرف کنید به شما آموزش داده خواهد شد تا دفعه بعد و در مسافرت ها، خود و خانوداه تان را به دردسر نیانداخته و سفر آسوده تری را تجربه کنید. با هم این راهکارها را مرور می کنیم:

از سشوهار استفاده کنید

زمانی که عجله دارید و روی لباس تان چروک ها عمیقی وجود دارد و یک دفعه متوجه آن می شوید، دست و پایتان را گم نکنید. لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید و با سشوهاری که به فاصله چند سانتیمتری آن قرار داده اید، به سمت آن قسمت های چروک، جلو و عقب ببرید. خواهید دید که چروک ها جلوی چشم تان یکی پس از دیگری محو می شوند.

لباس چروک را در حمام بخار دهید

این ترفند خصوصا زمانی که در سفر به سر می برید می تواند بسیار موثر واقع شود. زمانی که لباس های تان را از چمدان خارج می کنید و متوجه می شوید چروک شده اند، پس از آنکه آن را از داخل ساک خارج کردید روی یک رخت آویز آویزان کنید و بعد از دوش گرفتن آن را در معرض بخاری که در حمام به وجود آمده قرار دهید. در و پنجره های حمام را هنگام خارج شدن ببندید تا لباس تان در معرض کامل بخارهای داخل حمام قرار گیرند.

از یک حوله مرطوب استفاده کنید

روی یک سطح صاف، لباس چروک خود را قرار داده و سپس یک حوله مرطوب روی آن قرار دهید. تا آنجا که می توانید آن را فشار دهید. سپس لباس را در آویزان کنید تا خشک شود.

به لباس چروک، سرکه اسپری کنید

سرکه سفید هم ارزان است و هم در آن ماده شیمیایی وجود ندارد. بنابراین می توانید یک محلول مقرون به صرفه تهیه کرده و آن را برای از بین بردن چروک لباس تان استفاده کنید. داخل یک بطری مقداری سرکه سفید ریخته و سه برابر آن میزان آب اضافه کنید. محلول به دست آمده را روی لباس چروک خود اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.

از بخار کتری کمک بگیرید

اگر کتری دارید که آب را سریع به جوش می آورد، این کار را انجام دهید، زمانی که از آن بخار خارج شد، لباس چروک خود را در معرض آب بخار قرار دهید. این کار را با رعایت فاصله مناسب انجام دهید.

از تابه یا قابلمه برای اتو کردن استفاده کنید

تابه یا قابلمه ای را که مورد استفاده روزانه تان است از آب پر کنید. آن گاه که آب داخل آن را به جوش آوردید، آب جوش را با احتیاط خارج کرده و مانند اتو آن را روی لباس خود بکشید تا چروک های آن را از بین ببرد.

لباس را داخل خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید

اگر لباس چروک در مقابل خشک کن آسیبی نمی بیند، کمی آب به آن اسپری کنید و با یک لباس دیگر مانند یک جفت جوراب خیس داخل لباسشویی بیاندازید. می توانید یک یا دو قالب یخ هم به آن اضافه کنید. زمانی که یخ ها آب شوند، از آنها بخار خارج می شود. اجازه دهید خشک کن لباسشویی به مدت ۱۵ دقیقه به کار خود ادامه دهد و آن وقت متوجه از بین رفتن چروک های عمیق آن لباس خواهید شد.

از اتوی مو هم می توانید استفاده کنید

اگر در دم دستان اتوی مو وجود دارد می توانید از آن هم استفاده کنید. خصوصا برای مناطقی چون یقه پیراهن های مردانه گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. فقط مراقب باشید که مو یا چیز دیگری روی اتو نچسبیده باشد. همچنین حواس تان باشد درجه ای که برای آن انتخاب می کنید، باعث از بین بردن پارچه لباس و سوزاندن آن نشود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي