روش های درخواست جنسی از همسر

رضایت از روابط جنسی بین همسران از عوامل مهم موفقیت زندگی زناشویی است. این مطلب به روش های درخواست جنسی از همسر اختصاص دارد, با ما همراه باشید.

.

روش های درخواست جنسی از همسر

.

یک روان‌پزشک جنسی در پاسخ به این سؤال که چگونه انتقادات جنسی خود را برای شریک زندگی مطرح کنیم گفت: «استفاده از واژه انتقادات جنسی، در روابط عاطفی و زناشویی چندان مناسب نیست زیرا فاکتورهای مهمی در شکل دادن به یک سکس موفقیت‌آمیز دخیل هستند.»

دکتر غلامحسین قائدی  اظهار داشت:‌ «زوجین باید بدانند رضایت از رابطه جنسی مفهومی کلی و چندبعدی بوده و شامل احساس کلی ما نسبت به روابط جنسی‌مان است که می‌تواند طیفی از احساسات مثبت و منفی را شامل شود و نه تنها شامل لذت فیزیکی می‌شود بلکه شامل فقدان حضور مشکلات جنسی، آرامش و آسایش ذهنی و روانی نیز است.»

به گفته دانشیار دانشگاه شاهد هر کدام از زوجین ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتظارات و خواسته‌های خاص خود را که ممکن است منطقی یا غیرمنطقی باشد، بنابراین انتقاد از همسر برای عدم توجه به یک نیاز یا خواسته غیرمنطقی، بی‌معنی است و خود نوعی بی‌منطقی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است زوجین مهارت‌های ارتباطی و بیان کلامی خود را افزایش دهند تا بتوانند خواسته‌ها و نیازهای جنسی خود را از طریق گفت‌وگوی جنسی انجام دهند، گفت: «در یک گفت‌وگوی جنسی است که زوجین می‌توانند با یکدیگر درباره خواسته‌ها و نیازهایشان صحبت کنند، در مورد آنچه می‌خواهند در روابط زناشویی خود انجام دهند به توافق برسند و در مورد مسائل مورد توافق به گفت‌وگو بنشینند. بنابراین هر مسئله‌ای در ارتباط با روابط جنسی باید از طریق گفت‌وگو باشد که لازمه آن افزایش مهارت‌های ارتباطی و عاطفی است.»

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه