روش هایی برای تسکین قلب شکسته

روش هایی برای تسکین قلب شکسته

روش هایی برای تسکین قلب شکسته
روش هایی برای تسکین قبل شکسته

گاهي احساس مي‌كنيد اين موضوع آن قدر به شما فشار مي‌آورد كه نه مي‌توانيد رابطه از دست رفته را فراموش كنيد و نه مي‌توانيد زندگي‌تان را پس از آن به حالت عادي برگردانيد. حتي با انجام دادن پيشنهادهاي ما نمي‌توانيد يك شبه از اين فشار خودتان را‌‌ رها كنيد اما اگر از همين حالا، تصميم‌تان را براي آرام كردن زندگي‌تان بگيريد، مي‌توانيد اميدوار باشيد خيلي زود‌تر از آنچه فكر مي‌كنيد شادي‌ را به زندگي‌تان برگردانيد و خودتان را از حسرت‌هايي كه هر روز در فكرتان پرسه مي‌زنند، دور كنيد.

  از غم نترسيد

اينكه شما پس از چنين شكستي، يك دوره از زندگي‌تان را با اندوه و تأسف بگذرانيد اتفاقي عادي است اما شما مي‌توانيد دوره اين اندوه را كوتاه كنيد، براي اين كار لازم است از دوستان و آشنايان نزديك‌تان كمك بگيريد و براي گذراندن لحظاتي شاد در اين روزهاي سخت تلاش كنيد. مهم نيست آنچه پيش از اين شما را شاد مي‌كرده و خنده بر لب‌تان مي‌آورده در اين دوره براي‌تان بي‌اهميت به‌نظر برسد، مهم اين است كه براي برگرداندن شادي‌ها تلاش كرده و سعي كنيد هر روز كه مي‌گذرد، بهتر از روز قبل زندگي كنيد.

  خودتان را  بشناسيد

به رابطه‌اي كه پشت سر گذاشته‌ايد، به چشم يكي از شكست‌هاي زندگي‌تان نگاه نكنيد بلكه تنها بايد آن را به‌عنوان يك تجربه تازه بشناسيد. درست است كه اين تجربه در آغاز يكي از تلخ‌ترين تجربه‌هاي شما به‌نظر مي‌رسد اما با گذشت زمان كمي، مي‌توانيد تجربياتي كه در اين رابطه داشته‌ايد را بررسي كنيد. دلايل شكست اين رابطه را بشناسيد و سعي كنيد يك‌طرفه به قاضي نرويد. چه اشتباهاتي در آن دوره داشته‌ايد كه به رابطه شما آسيب‌زده؟ اين فرصت خوبي است تا خودتان را بهتر بشناسيد و براي به ثمر رساندن يك رابطه موفق در آينده آماده شويد. شكست را پايان فرصت‌هاي‌تان ندانيد. دليل آن كه كسي در زندگي‌تان نيست و فرصت ازدواج‌تان را از دست داده‌ايد، غمگين نباشيد. اين آخرين فرصت شما نبوده و قرار نيست يك رابطه ناموفق را تا آخر عمر ادامه دهيد. به جاي سرزنش‌كردن خود و نااميدي، به ياد داشته باشيد ارزش شما در آن چيزي است كه هستيد نه در شخصي كه در زندگي همراه شماست، پس براي آغاز كردن دور جديدي از زندگي‌تان آماده شويد و مطمئن باشيد در زمان مناسب، براي رابطه‌اي مناسب آماده خواهيد شد.

  اطرافيان را فراموش نكنيد

زندگي خيلي گسترده‌تر از يك رابطه رمانتيك است. زندگي پرمحبت تنها بخشي از آن چيزي است كه در زندگي داريد. هنوز هم خانواده، دوستان و كارتان هستند تا با لذت بردن از بودن در كنارشان، احساس زنده و شاد بودن بكنيد.

  يكديگر را ببخشيد

خودتان و فردي كه با او در ارتباط بوده‌ايد را ببخشيد. براي آرام شدن، دست از پيدا كردن مقصر برداريد. اگر به بازنگري در رابطه احتياج داريد به‌دليل درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تكرار نكردن‌شان است نه به خاطر پيدا كردن مقصر و سرزنش كردنش. شما نمي‌توانيد گذشته را تغيير دهيد‌ بلكه تنها مي‌توانيد خود را قدرتمند و از انجام دوباره اشتباهات پيشين پرهيز كنيد. از طرف ديگر به جاي پركردن قلب‌تان از نفرت از كنار اشتباهاتي كه طرف مقابل‌تان در حق شما انجام داده بگذريد. بخشيدن او به معناي دوباره برگشتن به سمت رابطه نيست بلكه به معناي آرام كردن خودتان و آماده شدن براي يك زندگي بدون نفرت و حسرت است.

  مراقب خودتان باشيد

به‌خودتان برسيد. آراستن ظاهرتان را تنها به اين دليل كه كسي نيست تا به شما توجه كند فراموش نكنيد. براي خودتان خريد كنيد و لباس‌هايي كه دوست داريد را بپوشيد. شما شايسته خوب زندگي كردن هستيد پس به بهانه شكست در رابطه و اندوه‌تان، خود را از ساده‌ترين انگيزه‌هاي شاد بودن محروم نكنيد. دوست خودتان باشيد و فراموش نكنيد‌اگر شما به‌خودتان توجه نكنيد كسي به شما توجه نخواهد كرد، پس مراقب خودتان باشيد و به‌خود احترام بگذاريد و با اين روش به ديگران هم بياموزيد كه به شما احترام بگذارند.

  تلاش‌ها  را ويران نكنيد

درجا نزنيد و تمام زحمات‌تان را به هدر ندهيد. ممكن است گاهي فكر كنيد از پس هر سختي بر‌نمي‌آييد و بايد هر طور شده رابطه از دست رفته‌تان را ترميم كنيد. هنگامي كه اين فكر به سراغ‌تان مي‌آيد به آنچه در رابطه‌تان گذشته، فكر كنيد. آيا حاضريد آن روز‌ها و آن شرايط را دوباره تجربه كنيد؟ پس به جاي برگشتن به خانه اول و هدر دادن تمام تلاش‌هاي‌تان، راهي را براي آرام كردن خود و بهبود زندگي‌تان پيدا كنيد. دلتنگي در ماه‌هاي اول جدايي اتفاقي طبيعي است. اگر فكر مي‌كنيد اين دلتنگي باعث رجوع كردن‌تان به رابطه از دست رفته و از بين رفتن زحمات‌تان مي‌شود، يك نشانه براي برنگشتن و فراموش كردن انتخاب كنيد. اتفاقي كه در رابطه شما افتاده و باعث شده تصميم به جدايي بگيريد يا هدف‌هايي كه براي زندگي‌تان مشخص كرده بوديد اما در اين رابطه نمي‌توانستيد به آنها برسيد. براي آرام ماندن و البته دور ماندن از آن شرايط، دليلي منطقي دست و پا كنيد، دليلي كه شما را محكم‌تر و استوارتر مي‌كند.

  در تنهايي حبس نشويد

شايد شما وقت زيادي را با نامزدتان مي‌گذرانديد و حالا كه رابطه‌تان را از دست داده‌ايد احساس تنهايي مي‌كنيد. قرار نيست شما به‌دليل مجرد بودن‌تان تنها بوده و از تمام تفريحات‌تان بگذريد. كمي براي خودتان وقت بگذاريد و سعي كنيد تفريحات تازه‌اي را تجربه كنيد. اگر احساس مي‌كنيد تنهايي از تفريحات لذت نمي‌بريد، از دوستان‌تان كمك بگيريد و بيشتر با آنها وقت بگذرانيد همچنين مي‌توانيد وارد جمع‌هاي تازه‌اي شده و با افراد تازه‌اي آشنا شويد كه بودن در كنارشان شما را خوشحال مي‌كند.

  از مشاور كمك بگيريد

اگر نمي‌توانيد خودتان از پس اين ماجرا بربياييد و رابطه گذشته‌تان را كنار بگذاريد، بهتر است از مشاور كمك بگيريد. هميشه حل كردن مشكلات به تنهايي امكان‌پذير نيست. شايد شما نشانه‌هاي اعتياد به يك عشق و يك رابطه را در خود داشته باشيد و اين موضوع اجازه ندهد كه با تمام تلاش‌هاي‌تان از كنار اين اتفاق بگذريد، پس بهتر است از كسي كمك بگيريد كه مي‌تواند به پشتوانه تخصصش شما را راهنمايي كرده و نجات دهد.

  خودتان را بازجويي كنيد

ذهن‌تان را آرام كرده و به اين فكر كنيد كه به چه رابطه‌اي احتياج داريد. نيازهاي شما در يك رابطه صميمانه با همسرتان چيست؟ تا چه حد براي يك رابطه آماده بوده‌ايد؟ آيا انتخاب‌تان در مورد شريك آينده زندگي‌تان صحيح بوده؟ آيا او شايسته دوست داشته شدن بوده و آ‌ن قدر بالغ بوده كه بتواند يك رابطه آرامش‌بخش را شكل دهد؟ بعد از گذراندن اين مرحله مي‌توانيد براي يك انتخاب صحيح‌تر آماده شويد. به گذشته به چشم يك اندوخته و تجربه نگاه كنيد و اين حرف را فراموش نكنيد كه اگر بازي نكنيد نمي‌توانيد برنده شويد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه