روش مسدود كردن كارت بانكی

برای اطلاع از روش مسدود كردن كارت بانكی در مواقع ضروری مثل گم کردم کارت بانکی و یا به سرقت رفتن کارتها ما به شما 4 روش را آموزش می دهیم تا در سریعترین زمان ممکن بدون داشتن کارت بانکی بتوانید آن را غیرفعال کنید ، با ما همراه باشید…

روش مسدود كردن كارت بانكی

روش مسدود كردن كارت بانكی

 

مسدود کردن اضطراری کارت بانکی مفقود و سرقت شده یکی از خدمات بدون کارت است که در مواقع لزوم می توانید با مراجعه به دستگاه های خودپرداز انجام دهید.

امروز تمامی افراد دارای یک یا چند کارت بانکی هستند که برای پرداخت و خرید اجناس از آن استفاده می کنند. کارت های بانکی مشکل حمل پول و یکسری خطراتی که با پول ارتباط دارد را تا حدی برطرف کرده است. البته همین کارت های بانکی نیز در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی ممکن است خطر ساز شوند.

به عنوان مثال در صورتی که رمز کارت خود را روی کارت نوشته باشید، در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن کارت این امکان وجود دارد که حساب شما توسط سارقین تخلیه شود.

برای همین منظور بهتر است رمز کارت خود را تنها در ذهن خود حفظ نمایید و تا حد امکان رمز کارت را در هنگام خرید شخصا در دستگاه های POS وارد کنید. ما در این آموزش نحوه مسدود کردن اضطراری کارت بانکی مفقود و سرقت شده را توسط خدمات بدون کارت عابر بانک خدمت شما منتشر خواهیم نمود.

مقدمه مسدود کردن اضطراری کارت بانکی توسط عابر بانک

کارت های عابر بانک (ATM Card) که نام های دیگر آن کارت بانکی یا کارت نقدی می باشد، یکی از انواع کارت های هوشمند است که برای انجام عملیات های بانکی از جمله دریافت وجه، سپردن وجه، انتقال وجه مثل کارت به کارت، دریافت اطلاعات حساب مثل گردش مالی، اعلام موجودی و… در دستگاه‌های خودپرداز کاربرد دارد.

این کارت ها توسط بانک یا موسسات مالی و اعتباری صادر شده و همراه با یک پاکت رمز در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

همچنین مشتریان بانکی می توانند از طریق همین کارت های عابر بانک از دیگر خدمات بانکداری الکترونیک مثل خرید اینترنتی و… نیز استفاده کنند. انجام خدمات الکترونیک با استفاده از شماره کارت، رمز دوم، شماره CVV2 و تاریخ انقضای کارت انجام می شود. در صورتی که قصد مسدود کردن سریع کارت خود را دارید مراحل زیر را ی نمایید:

 

آموزش مسدود کردن کارت بانکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز

مرحله اول: ابتدا به نزدیک ترین عابر بانک (دستگاه ATM) مراجعه کنید.

نکته: نیازی به در دست داشتن کارت نیست و تنها بایستی شماره کارت و رمز آن را حفظ باشید.

مرحله دوم: دکمه ثبت موجود در صفحه کلید دستگاه عابر را فشار دهید.

مرحله سوم: گزینه مسدود كردن كارت بانكی را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: شماره کارت خود را وارد کنید.

مرحله پنجم: رمز کارت خود را وارد کرده و دکمه ثبت را انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا کارت شما مسدود می شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه