روش درست کردن ذرت مکزیکی

تاريخ : 24 دی

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی مخصوصا در بین جوانان دارد. روش درست کردن ذرت مکزیکی در خانه را در مطلب زیر برایتان می گذاریم.

روش درست کردن ذرت مکزیکی

روش درست کردن ذرت مکزیکی, پورتال خبری فرهنگی گهر

آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی و اصول ذرت مکزیکی خانگی و خوشمزه

ذرت مکزیکی از تنقلات و دسرهای پر طرفدار است که به صورت گرم سرو می شود. جالب است بدانیدذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود هیچ شباهتی به ذرت مکزیکی که در کشور مکزیک تهیه می شود ندارد. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از کالباس ، قارچ و پنیر پیتزا هم استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه ذرت مکزیکی در ادامه با همدوره همراه باشید.

                                                            مواد لازم ذرت مکزیکی
ذرت۱ قوطی
قارچ۱۰۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
سس سفید۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲ قاشق غذاخوری
آویشنبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه ذرت مکزیکی

روش درست کردن ذرت مکزیکی, پورتال خبری فرهنگی گهر

برای تهیه ذرت مکزیکی باید مواد را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهیم. برای این منظور ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. حالا یک کاسه بزرگ روی آبی که در حال جوشیدن است قرار می دهیم.

پس از اینکه کاسه کمی گرم شد کره را داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم کره آب شود. سپس کنسرو ذرت را به کاسه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که آب کنسرو ذرت را باید بگیرید و فقط دانه های ذرت را به کاسه اضافه کنید.

قارچ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. قارچ و ذرت را خوب در کره تفت می دهیم و درب کاسه را با یک بشقاب می بندیم. حدود ۵ دقیقه بعد آویشن را به همراه سس مایونز ، فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم. در پایان پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا به خوبی آب شود. در مرحله آخر ذرت مکزیکی را به صورت داغ در ظروف مورد نظر می ریزیم و با مقداری سس مایونز سرو می کنیم.

نکات تهیه ذرت مکزیکی

روش درست کردن ذرت مکزیکی, پورتال خبری فرهنگی گهر

اضافه کردن کالباس بهذرت  مکزیکی

شاید دیده باشید بعضی افراد به ذرت مکزیکی خود مقداری ژامبون یا کالباس اضافه می کنند. در صورتی که شما هم تمایل دارید ذرت مکزیکی با کالباس تهیه کنید برای مواد لازم ذکر شده در این دستور ۱۰۰ گرم کالباس خرد کنید و در زمان اضافه کردن سس مایونز به ذرت مکزیکی اضافه کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي