رمز و راز موفقیت نفرات برتر کنکور 92

دسته بندي : علمی,⭐ اخبار
تاريخ : 15 مرداد

اما پایان کنکور ۹۲ برای خیلی از داوطلبین شروعی است برای تلاش مجدد برای موفقیت در آزمون سال ۹۳؛ به همین بهانه خیلی از این داوطلبین هستند که با استفاده از مشورت و راهنمایی از نفرات برتر سال آینده با دستی پر از سر جلسه کنکور بیرون بیایند.
رمز و راز موفقیت نفرات برتر کنکور 92, پورتال خبری فرهنگی گهر
در طی چند روز اخیر و معرفی نفرات اول کنکور ۹۲، آنها از رمز و راز موفقیتشان در این آزمون گفتند که در می توان حاوی نکات خوبی از برنامه ریز برای سال آینده باشد؛ آنچه که در ذیل می آیند مصاحبه نفرات برتر کنکور ۹۲ با خبرگزاری ها است که مهم ترین قسمت های آن آمده است:

علی عجم رتبه دوم کنکور ۹۲ در گروه علوم تجربی در ارتباط با نوع و زمان مطالعه خودش برای این آزمون گفت

*در هیچ کلاس کنکور خاصی شرکت نمی‌کردم و تنها در آزمون‌های آزمایشی مربوط به سازمان سنجش شرکت می‌کردم.

*زمان درس‌خواندن ثابتی نداشتم و در طول هفته میانگین حدود ۴۰ یا ۵۰ ساعت درس می‌خواندم. در کل معتقدم کمیت درس‌ خواندن برای کنکور مهم نیست و آن چیزی که اهمیت دارد کیفیت درس خواندن است.

*مسلما رشته پزشکی را انتخاب می‌کنم اما هنوز هیچ تصمیمی درباره گرایش رشته تخصصی‌ام نگرفته‌ام.

سجاد صادقی‌زاده نفر اول کنکور در گروه آزمایشی ریاضی‌وفنی نیز در همین رابطه گفت:

*بر اساس رتبه‌هایی که در کنکور‌های آزمایشی کسب کرده‌ بودم، می‌دانستم که یکی از رتبه‌های تک رقمی کنکور را به دست می‌آورم اما نفر اول شدن در گروه برایم غیر قابل باور بود.

*برای قبولی در کنکور و به خصوص کسب رتبه بالا فقط درس خواندن ملاک نیست. من در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم حدودا ۴ ساعت و در روزهای تعطیل ۹ ساعت درس می‌خواندم که این زمان نسبت به میزان درس خواندن خیلی از کنکوری‌ها خیلی کم است.

*حضور در کلاس‌های مختلف کنکور در موفقیت در این آزمون سرنوشت‌ساز چندان تاثیر گذار نیست ؛ من در طول ایام کنکور در کلاس خاصی شرکت نمی‌کردم و بیشتر از معلمان مدرسه و کلاس‌هایی که برایمان می‌گذاشتند استفاده می‌کردم. کلاس‌های کنکور در صورتی به کنکوری‌ها کمک می‌کنند که داوطلب پایه درسی قوی‌ داشته باشند، اتکای اولیه‌اش به کتاب‌های درسی باشد و تنها برای رفع اشکال در این کلاس‌ها شرکت کنند.

سید‌محمد‌حسین موسوی نفر دوم گروه علوم ریاضی‌وفنی کنکور ۹۲، هم در ارتباط با این آزمون نفس گیر گفت:

*در روزهای عادی ۴ تا ۵ ساعت درس می‌خواندم اما این زمان در ایام تعطیل به ۱۰ ساعت هم می‌رسید.

* اوایل برای تک رقمی شدن درس نمی‌خواندم اما بعد از مدتی این توانایی را در خودم دیدم و تلاشم را بیشتر کردم.

*به شخصه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نمی‌کردم و تنها در کلاس‌هایی که مدرسه برای‌مان در نظر گرفته بود حاضر می‌شدم. این کلاس‌ها برای جمع‌بندی پایانی دروس بود و در ما‌ه‌های پایانی به ما کمک می‌کرد.

*در برخی از آزمون‌های آزمایشی نیز شرکت می‌کردم و معتقدم آزمون دادن برای داوطلبان کنکور مفید است و امکان مقایسه را به کنکوری‌ها می‌دهد. هر چند این عقیده شخصی من است و هر کسی باید با توجه به شناختی که از خودش دارد، راه‌های درس خواندن و محک زدنش را پیدا کند.

 

منبع: ایرنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي