رضا عطاران و هانیه توسلی در «دهلیز» / عکس

تماشا: فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی روز دوشنبه ۱۳ آذر توانست از شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری پروانه ساخت بگیرد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی این بازیگر جوان در سینماست. او پیش از این تجربه ساخت چند تله فیلم و فیلم مستند را در کارنامه کاری اش داشته است اما «دهلیز» اولین کار بلند سینمایی اوست.

رضا عطاران و هانیه توسلی در «دهلیز» / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

شعیبی و گروهش مرحله پیش تولید را تقریبا به اتمام رسانده اند و از هفته آینده «دهلیز» را مقابل دوربین خواهند برد.

رضا عطاران و هانیه توسلی دو ستاره پرکار این روزهای سینما بازیگران نقش های اصلی این فیلم خواهند بود.

شعیبی قصد دارد این فیلم را به سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برساند. به این ترتیب «دهلیز» یکی از فیلم های ستاره دار این دوره از جشنواره خواهد بود که احتمالا خیلی ها کنجکاو هستند آن را ببینند. علی سرایی، بازیگر شناخته شده تئاتر، هم بازیگردان «دهلیز» است. به جز توسلی و عطاران، یک پسر بچه هم از شخصیت های اصلی این ملودرام اجتماعی است.

رضا عطاران و هانیه توسلی در «دهلیز» / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

به رغم اینکه قبلا اعلام شده بود این پروژه از کارهای پرستاره این دوره از جشنواره است اما با شروع فیلمبرداری روند کار تغییر کرده و ظاهرا قرار است بازیگر کمتر شناخته شده ای نقش های دیگر این فیلم پر بازیگر را ایفا کند. این فیلم که علی اصغری فیلمنامه آن را نوشته به تهیه کنندگی سید محمود رضوی در تهران ساخته خواهد شد و لوکیشن های داخلی و خارجی متعددی خواهد داشت.

«دهلیز»، داستان شیوا، زنی سرپرست خانواده است که با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند اما با رسیدن نامه ای زندگی آنها دچار تحول می شود و در مسیری جدید قرار می گیرد و … رضا عطاران، بازیگر کمدین محبوب سینما و تلویزیون، سال ۹۱ را با درگیری های اکران اولین تجربه کارگردانی اش در سینما، «خوابم می آد»، شروع کرد. او بعد از نمایش موفق این فیلم به شدت مشغول حرفه اصلی اش، بازیگری شده.

عطاران این روزها قسمت سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم را در شبکه نمایش خانگی دارد که اتفاقا اولین تجربه همکاری او با هانیه توسلی است.

رضا عطاران و هانیه توسلی در «دهلیز» / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

عطاران همچنین «بی خود بی جهت»، آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی رادر حال اکران دارد اما روزهای خوب عطاران به همین جا ختم نمی شود. او این روزها در حال بازی در جدیدترین اثر داریوش مهرجویی کارگردان صاحبنام سینماست.

«چه خوبه برگشتی» اولین تجربه همکاری عطاران با حامد بهداد و مهناز افشار، دیگر ستاره های نقش های اصلی این فیلم است. عطاران همینطور این اواخر در آآینه شمعدون» بهرام بهرامیان حضور داشت که کار پس از ۷۰ درصد فیلمبرداری توقیف شد.

هانیه توسلی دیگر ستاره فیلم «دهلیز» هم به تازگی بازی در فیلم «به خاطر پونه» را به کارگردانی هاتف علیمردانی در کنار فرهاد اصلانی، تمام کرده است و به این ترتیب با دو فیلم در جشنواره امسال حاضر خواهد شد.

در انتظار گزارش یک جشن

بهروز شعیبی را بیشتر علاقه مندان سینما با بازی اش در فیلم «طلا و مس» در نقش روحانی جوانی که همسرش دچار بیماری ام.اس می شود، می شناسند. شعیبی این روزها فیلم «گزارش یک جشن» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را آماده نمایش دارد. این دومین تجربه همکاری او با حاتمی کیا بعد از «آژانس شیشه ای» است که ظاهرا به توقیف خورده و حالا حالاها رنگ پرده را نخواهد دید. معروف ترین فیلمی که تهیه کننده این کار، محمود رضوی، تهیه کرده است، فیلم محبوب «درباره الی …» به کارگردانی اصغر فرهادی است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي