رشته های دانشگاهی عجیب غریب

آیا شما از آن دسته از افرادی هستند که می خواهید متفاوت با بقیه باشید؟ اگر می خواهید فرد خاصی باشید، پس چرا در رشته های یکنواخت و معمولی زبان انگیسی و ریاضی تحصیل می کنید؟ متن زیر را بخوانید تا ببینید چه رشته های درسی خنده داری در جهان وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. اینجا لیست ده رشته عجیب و غریب دانشگاهی را معرفی کرده ایم.

 سیاست های بیانسه
دانشگاه رویترز در نیوجرسی به عنوان بخشی از دایره مطالعات جنسیت و زنانشان امسال این رشته جدید را راه انداخت. در این رشته موسیقی و هنر بیانسه به عنوان ذره بین هایی برای کشف سیاست های جنسیتی زنانه و مردانه نسل آمریکایی استفاده می شوند. عناوین این رشته شامل وسعت کنترل بیانسه بر روی زیبایی شناسی خودش، اینکه اندام او قدرتمند یا اینکه عادی و کلیشه ای است، و اجراهای مهیج او در نقش یار شفیقش ساشا فییرس. شوهر بیانسه نیز یکی از موضوعات درسی این رشته دانشگاهی است. دانشگاه جورج تاون نیز تازگی به دانشجویان فرصتی داده در رشته روانشناسی هیپ هاپ: جی زی تحصیل کنند

 

 هری پاترو سن خیال
هری پاتر در دانشگاه دورهام ارائه می شود. این رشته بر روی مفهوم آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید می کند، اما هیچ کلمه ای برای توضیح اینکه Expelliarmus قرار است برای دانشجویان ضعیف تدریس شود وجود ندارد. این رشته که برای اولین بار ارائه می شود بر روی آثار جی کی رولینگ فوکوس کرده و این رشته به پیش نیازهای درسی مثل «مفهوم آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و فهم برخی دلایل برای شهرت هری پاتر» نیاز دارد و هری پاتر را به عنوان رابطه سیستم آموزشی امروز ما می شناسد.

رشته های دانشگاهی عجیب غریب

 

 هنر پیاده روی
هنر پیاده روی شاید برای بعضی ها مثل یک چیز عادی به نظر برسد، و برای بعضی شاید امری بدیهی باشد که بدون فکر کردن انجامش می دهند. اما برای دکتر کن کفر پروفسور زبان های مدرن در کالج مرکزی کنتاکی اینگونه نیست. او کلاسی را اداره می کند که به فهم «طراحی جسمانی و قابل فهم در طبیعت بیرونی و درونی»  اختصاص دارد. که این درس ابندا توسط امانوئل کنت به تفصیل شرح داده شد.جدا از پیاده روی عادی که او با دانشجویانش در نزدیکی باترفیلد پریویل و مناطق اطرافش راه می روند، پروفسور برای آنها تکلیف پیاده روی تنها تعیین می کند تا آنها واقعا تفاوت های انواع پیاده روی را درک و تحسین کنند.

رشته های دانشگاهی عجیب غریب

 

الهیات خوردن
غذا خوردن یک عمل واجب برای زنده ماندن بشر است. در این موضوع جای هیچ بحثی نیست. از زمانی که خوردن بخشی از زندگی بشر شد، باید برخی استنباطات وابسته به علوم الهی نیز به وجود می آمد!به هرحال دانشگاه لویولا می خواهد این ارتباط حل نشدنی بین خوردن و خدا که برای انعکاس آن لازم است را به نتیجه برساند. در این رشته اکتشافی به دانشجویان «جنبه های مذهبی پیچیده که با خوردن همراه شده» تدریس شده و بهشان در این مورد آگاهی داده می شود..

رشته های دانشگاهی عجیب غریب

 

 لیدی گاگا و جامعه شناسی شهرت
رشته « لیدی گاگا و جامعه شناسی شهرت» توسط متیو دفلم پرفسور جامعه شناسی در دانشگاه کارولینای جنوبی تدریس می شود. این رشته در بهار، تابستان و نیمسال پاییزی ارائه می شود. این رشته تنها برای دانشجویانی در دسترس است که رسما در دانشگاه کارولینای جنوبی ثبت نام کرده اند و به صورت آنلاین دانشجو نمی پذیرد. مطابق یک چهارچوب از جامعه شناسی موسیقی و فرهنگ مشهور، این رشته بر روی عوامل وابسته به اجتماع در به شهرت رساندن لیدی گاگا و تبدیل او به نماد در حال رشد موسیقی پاپ فوکوس می کند. هدف مرکزی این رشته این است که تعدادی از ابعاد مربوط به روان شناسی از شهرت لیدی گاگا را از هم باز کرده و توجه خاصی را به نقش آن در زمینه های زیر اختصاص دهد: مشاغل و بازاریابی؛ قانون؛ رسانه های جدید و قدیم؛ طرفداران و شوهای زنده؛ فرهنگی؛ مذهبی و سیاسی؛ جنسیت و شهر نیویورک.

رشته های دانشگاهی عجیب غریب

 

سیمپسون ها و فلسفه
دوره دو واحدی سیمپسون ها و فلسفه دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با عنوان رشته فلسفی «به طور مساعد سخت» تشریح می شود که سوال های سنگینی نظیر «رد شدن Nietzsche از اخلاقیات سنتی می تواند رفتار بد بارت را توجیه کند؟» را می پرسد.

رشته های دانشگاهی عجیب غریب

 

منبع: leev

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه