راهیان نور امسال هم قربانی داد ، واژگونی اتوبوس اعزامی کرمان

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 6 فروردین

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی خوزستان گفت: به دنبال واژگونی اتوبوس حامل راهیان نور استان کرمان در محور طلائیه در استان خوزستان، تاکنون شش نفر کشته و ۳۳ نفر زخمی شده اند.

راهیان نور امسال هم قربانی داد ، واژگونی اتوبوس اعزامی کرمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

رضا رفیعی اظهار کرد: ساعت ۱۴ روز سه شنبه یک دستگاه اتوبوس حامل راهیان نور که از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بود در ۱۵ کیلومتری خط مرزی طلائیه استان خوزستان در جاده فرعی دچار واژگونی شد.

وی افزود: کاروان زرند کرمان با دو اتوبوس مخصوص مردان و بانوان عازم مناطق عملیاتی شده بودند که در این حادثه اتوبوس حامل مردان دچار واژگونی شد و در این بین تاکنون شش پسر کشته و ۳۳ نفر مجروح شده اند.

رفیعی عنوان کرد: نیروهای امدادیی بلافاصله و به محض کسب اطلاع از این حادثه، وارد عمل شدند که آسیب دیدگان از سوی اورژانس به بیمارستان های گلستان و بقایی اهواز منتقل شدند. ضمن اینکه برخی از مصدومان به علت وخامت حالشان با بالگرد به اهواز منتقل شده اند.

با وجود اینکه گفته می شود سرعت بالای اتوبوس به خصوص در پیچ باعث واژگونی این خودرو شده است ولی منابع رسمی اعلام کرده اند جزئیات علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، طَلائیه روستایی است در غرب استان خوزستان در نزدیکی مرز عراق. این روستا در دهستان بنی صالح از بخش هویزه شهرستان دشت آزادگان واقع شده‌است.

در ۳۵ کیلومتری جاده اهواز به سمت خرمشهر، سه راهي جفير و پادگان حميد است.از سه راهي جفير به سمت طلائيه نيز دشتي وسيع با خاکريزهاي متعدد به چشم می خورد. یک جاده فرعی از سمت غرب تا نزدیکی مرز ایران و عراق وجود دارد که درست در کنار مرز، پاسگاه طلائیه واقع شده است و آن منطقه تا شعاع چند کیلومتری طلائیه نامیده می شود.

طلائیه در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به دست نیروهای عراق اشغال شد و تا پایان جنگ در اختیار عراق باقی ماند. در عملیات بیت المقدس، عراق تا طلائیه نیز عقب نشینی کرد. در عملیات خیبر نبرد سنگینی در این محور توسط فرمانده عملیات ابراهیم همت به وقوع پیوست و مواضع عراق در طلائیه فروریخت اما حجم شدید آتش و فشار و ضد حمله عراق در آن منطقه و عدم مکان مناسب برای استقرار نیروها،از طلائیه عقب نشینی کردند.

به گفته بسیاری از ناظران و راویان در این منطقه بیش از ۸۰۰هزار گلوله فشنگی توسط دولت عراق ریخته شده بود که این نشان از مهم بودن این منطقه در جنگ ایران و عراق بوده است و به گفته برخی مسئولان ایرانی در این منطقه حدود دو هزار نفر مفقود شده اند که جسد آنها هنوز پیدا نشده است.

منبع: مهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي