راهکارهای پیشگیری از باکتری حوله

تاريخ : 16 مهر

در اکثر خانه ها اعضای خانواده از یک یا دو حوله حمام و دست و صورت استفاده می کنند که این امر در مدت کوتاه باعث وجود باکتری در پرزهای حوله می شود و باعث انتقال بیماری های پوستی به بدن اعضای خانواده می شود در ادامه روشهایی برای پیشگیری از باکتری حوله را می خوانید

راهکارهای پیشگیری از باکتری حوله

راهکارهای پیشگیری از باکتری حوله, پورتال خبری فرهنگی گهر

جلوگیری از باکتری حوله

بر اساس مطالعات جدید، حوله ها بیشتر از آنچه فکرش را بکنید کثیف هستند! حوله ها در خانه شما به چه اندازه تمیز هستند؟ اگر هر دو سه روز یکبار حوله ها را در آب داغ و با استفاده از مواد سفیدکننده بشویید و آنها را در نور خورشید آویزان کنید تا خشک شوند، می توان گفت بهداشت را به خوبی رعایت کرده اید. بر اساس یکی از مطالعاتی که اخیرا انجام شده است، اگر روش خشک کردن حوله در خانه شما غیر از این باشد، این حوله ها با باکتری پوشیده شده اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد دریافت کنید و برای شستن حوله در خانه سریعا دست به کار شوید.

یک میکروبیولوژیست در دانشگاه آریزونا اخیرا اعلام کرده است ۹۰ درصد حوله های حمام، آلوده به باکتری کولیفورم است و ۱۴ درصد هم باکتری ای کولای دارند. بر اساس مطالعات دیگری که این فرد انجام داده است، این باکتری در حوله دستی آشپزخانه هم وجود دارد. میزان انتشار باکتری بستگی به نحوه شستشوی حوله دارد. یکی از دلایل مهم وجود باکتری در حوله این است که بسیاری از افراد دستان خود را کامل و به طور صحیح نمی شویند و به همین دلیل زمانی که دستان خود را خشک می کنند، باکتری ها را روی سطحی می مالند که پتانسیل خوبی برای رشد هم دارد.

متاسفانه باید گفت اگر بعد از دو روز صورت خود را با حوله دستی خشک کنید، باکتری های بیشتری نسبت به زمانی که صورت خود را در کاسه توالت فرو ببرید، دریافت می کنید!

حوله و یا اسفنج های تجزیه پذیر و سلولزی قابل کمپوست به دلیل اینکه با دوستدار محیط زیست بوده و از نظر بهداشتی قابل تمیزکردن هستند، نسبت به انواع دیگر حوله ها ارجح اند. نکته مهمی که از این مطلب و تحقیق می توان دریافت کرد، این است که حوله های خود را چه از نوع دستی و یا حوله های حمام را بیرون از حمام قرار دهید تا خشک شوند، آنها را در فضایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشد و نور خورشید بر آنها بتابد.

اگر امکان استفاده از نور خورشید را ندارید، هر دو سه روز یکبار حوله ها را در آب داغ بشویید و از شستشو دهنده های اکسیژن رسان هم استفاده کنید.

در ادامه این نکات باید گفت ما انسانیم و در بدن خود این توانایی را به طور طبیعی داریم که با انواع میکروب بجنگیم، همچنین در رابطه با محصولات تمیز کننده آنتی باکتریالی که مورد استفاده قرار می دهیم، باید احتیاط کرد. یکی از دانشمندان آمریکایی می گوید اغلب ما به جای اینکه کار مفید و درستی انجام دهیم، به سراغ کار مضر می رویم. ما بطور ناخواسته در بسیاری از فعالیت ها در روند افزایش و انتشار باکتری و ویروس ها نقش داریم. البته می توان سطح انتشار باکتری های مضر را به این طریق کنترل کرد که آنها را از دور دهان و صورت خود دور نگهداریم.

در مورد استفاده از حوله پیشنهاد می شوند برای مصارف گوناگون حوله های مختلف را در نظر بگیرید. در این صورت است که آلودگی متقابل باکتری ها از سرویس بهداشتی به آشپزخانه کاهش می یابد. باکتری هایی که در گوشت خام به بخش دیگری از خانه راه پیدا نکنند.

جا حوله ای

برای اینکه در دکوراسیون آشپزخانه یا سرویس بهداشتی از حوله استفاده کنید، قطعا به جاحوله ای نیاز دارید. می توانید انوع جا حوله ای ها را ببینید که برحسب نیاز و کارایی خود می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

حوله خشک کن

برای اینکه در حمام حوله ها را خشک کنید، می توانید از انواع حوله خشک کن استفاده کنید. این حوله خشک کن مانند رادیاتور عمل می کند و گرما را برای از بین بردن رطوبت به حوله ها می رساند. البته فراموش نکمید که طبق توصیه های بالا نور آفتاب هم برای حوله ها ضروری است.

حوله دستی

می توانید انواع حوله دستی برای صورت و خشک کردن دست را که در آشپزخانه و دستشویی کاربرد دارد را ببینید و بر حسب سلیقه خود پیش بروید، البته کیفیت را هم فراموش نکنید.

حوله تن پوش

برای مصارف حمام حوله تن پوش بهترین انتخاب است. حوله مخصوص عروس هم طرفداران بسیاری دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي