راز و رمز سفارش کیک مراسم عروسی و تولد

 

راز و رمز سفارش کیک مراسم عروسی و تولد, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید با خودتان بگویید ای بابا! کیک همیشه کیک است و شیرین؛ چه نیازی به دانستن رمز و راز در این زمینه است، اما عجله نکنید چون گرچه در نگاه اول همه کیک‌ها ظاهری زیبا و مزه خوشی دارند، اما سفارش یا خرید یکی از آنها راز و رمزهایی دارد که دانستنشان نه‌تنها می‌تواند لذت خوردن کیک خوشمزه را برایتان به ارمغان آورد؛ بلکه می‌تواند شیرینی خرید اقتصادی را دوچندان کند. از این‌رو سایت گهر به این بازار پر از رنگ و طعم زده تا برایتان از راز و رمز سفارش انواع کیک مراسم عروسی و تولد بگوید؛ مراسمی که قرار است همیشه خاطری خوش در ذهن ما به جا بگذارد.

تنوع موجود بازار

.

به‌طور کلی با توجه به پیشرفت‌های صنعت پخت کیک و شیرینی، هم‌اکنون علاقه‌مندان می‌توانند گزینه‌های بسیار گسترده‌ای را برای انتخاب کیک مورد نظرشان پیش‌رو داشته باشند که این تنوع بسته به جنس پایه کیک (نان کیک) یا تزئینات روی آن تفاوت خواهد داشت.

در بخش پایه کیک در واقع دو گزینه مقابل خریداران قرار خواهد گرفت که یکی به کیک‌های اسفنجی مشهور شده و دیگری پافین که کمی گران‌تر از نوع اول است.

اما در زمینه تزئینات یا روکش کیک، گزینه‌ها کمی گسترده است چون کرم‌ کره‌ای، فوندانت و مارزیپان به‌عنوان گزینه‌های موجود مقابل شما خواهند بود، این در حالی است که امروز برای تزئینات کمی ذوق هنری شیرینی‌پزها پا را فراتر گذاشته و با استفاده از رنگ‌های خوراکی و ابزاری خاص مانند ایربراش و قلم مخصوص اقدام به تولید کیک‌های فیگوراتیو یا سه‌بعدی کرده‌اند.

با برنامه وارد شیرینی‌فروشی شوید

.

کیک مورد نظر برای سفارش، قرار است در یکی از مهم‌ترین‌ روزهای زندگی شما مورد استفاده قرار گیرد و برای شما و خانواده یا مهمانانتان لحظات خوش و شیرینی را به ارمغان آورد، از این‌رو باید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا شیرینی این لحظات در کام شما به تلخی نرسد.

بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به شیرینی‌فروشی در مورد نوع کیک و هزینه‌ای که قرار است برای آن بپردازید خوب فکر کنید چون گزینه‌های بسیاری مقابلتان خواهد بود و همین موضوع باعث سردرگمی شما هنگام خرید می‌شود. از این‌رو قلم و کاغذی بردارید و درباره شکل و اندازه کیک خوب فکر کنید.

خواسته‌های خودتان را به ترتیب روی آن یادداشت کنید و در نهایت همه را جمع زده و تصمیم بگیرید تا در میان عکس‌های گوناگون آلبوم شیرینی‌فروشی به دنبال آنهایی باشید که نزدیک به خواسته‌های شماست، اما اگر اهل گشت و گذار در دنیای مجازی با تمام صفر و یک‌هایش هستید فراموش نکنید، گزینه ‌دیگری برای تصمیم‌گیری بهتر شما هنوز باقی است و می‌توانید با استفاده از اطلاعات آن بهتر تصمیم‌گیری کنید.

براساس عرف بازار، طراحی‌های جدید کیک عروسی و تولد هر ماه در انواع مجلات و کاتالوگ‌های مخصوص وارد بازار می‌شود که مورد استفاده شیرینی‌پزهای حرفه‌ای است. بنابراین می‌توانید با استفاده از دنیای مجازی و دسترسی به این کاتالوگ‌ها، گزینه‌ای مناسب را در میان اطلاعات موجود این دنیای مجازی انتخاب کنید و پرینتی از آن تهیه کرده و با مدل انتخابی وارد شیرینی‌فروشی شوید. نگران نباشید اگر پرینتر در دسترس شما نیست می‌توانید مشخصات را یادداشت کرده و آنها را به فروشنده توضیح دهید چون بدون تردید کیکی با همان مشخصات در آلبوم این شرینی‌پز حرفه‌ای وجود دارد.

لازم به یادآوری است که هرگز از دنیای مجازی کیک مورد نظرتان را خریداری نکنید و فقط مدل را انتخاب کنید، چون در راهکارهای بعدی درخواهید یافت، اعتماد کردن به عکسی که می‌بینید زیاد کار عاقلانه‌ای نیست.

بهترین زمان برای سفارش

.

باتوجه به عرف شیرینی‌فروشی‌ها، یک هفته قبل از تاریخ مورد نظرتان بهترین زمان برای سفارش کیک است، اما اگر برای مراسم عروسی به دنبال گزینه‌ای مناسب هستید، بهترین زمان برای شما در این زمینه دو یا سه ماه قبل از تاریخ دقیق مراسم است. در این مدت شما زمان دارید خوب فکر کنید و به‌دنبال بهترین شیرینی‌فروشی برای سفارش باشید، ولی همان یک هفته برای مراسم تولد کافی است، چون اهمیت کیک تولد به عقیده بسیاری کمتر از کیک مراسم عروسی شماست؛ به این دلیل که کیک عروسی فقط یک‌بار فرصت خودنمایی دارد، اما کیک تولد هر سال جای بهتر شدن خواهد داشت.

این فاصله زمانی تا برگزاری مراسم مورد نظر، به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز تغییراتی در طراحی و نوع کیک مورد نظر ایجاد کنید، هرچند این موضوع را مد نظر داشته باشید که شیرینی‌فروشی‌ها اگر تزئینات طبیعی سفارش نداده باشید، تقریبا یک هفته قبل از تحویل کیک اقدام به ساخت تزئینات مورد نیازشان می‌کنند.

کیکی در ابعاد کوچک سفارش دهید

.

اگر شما به دنبال یافتن بهترین گزینه برای کیک مراسم عروسی هستید، بدون تردید این جمله را که می‌گوید این شب فقط یک‌بار در زندگی تکرار می‌شود را شنیده‌اید. بنابراین برای این یک شب خاص باید حسابی دقت داشته باشید تا مبادا کوچک‌ترین خللی در آن وجود داشته باشد، بویژه درباره کیکی که قرار است همه با شادی تکه‌ای از آن را نوش جان کنند.

به هر حال فرقی نیست میان کیک تولد یا کیک مراسم عروسی، آنچه نباید فراموش کنید این است که حداقل قبل از رسیدن تاریخ مورد نظرتان حتما یک کیک شبیه آنچه سفارش داده‌اید را در ابعاد کوچک‌تر از همان شیرینی‌فروشی خریداری کنید تا مزه و نوع کار فروشگاه را خوب در نظر داشته باشید. این اقدام می‌تواند شما را بویژه هنگام انتخاب کیک مراسم عروسی از یک عمر فکر و خیال رهایی دهد.

چند طبقه نیاز دارید؟

.

یک قاعده کلی درباره کیک مراسم عروسی و تولد وجود دارد و آن هم این است که در مراسم عروسی معمولا کیک یک طبقه کاربردی ندارد، چون به طور کلی با توجه به تعداد مهمانان،کیک هرگز شکل و ظاهری مناسب به خود نخواهد دید. بنابراین در مراسم عروسی همیشه از کیک‌های طبقه‌ای استفاده می‌کنند، اما در مراسم تولد گزینه‌های متفاوتی مقابل رویتان خواهد بود.

به‌طور کلی طبق دستورالعمل‌های پذیرایی، هنگام سفارش کیک برای هر نفر مهمان بین صد تا ۱۵۰ گرم کیک در نظر می‌گیرند. بنابراین محاسبه حجم کیکی که مورد نیاز شماست، کار بسیار ساده‌ای است (برای جشن تولد به ازای هر نفر مهمان ۱۵۰ گرم در نظر بگیرید، اما برای مراسم نامزدی یا عروسی به دلیل تنوع غذایی حدود صد گرم برای هر نفر کافی است) اما فراموش نکنید اگر به دنبال کیک عروسی هستید، ارتفاع این کیک را کاملا براساس عرف در نظر بگیرید، چون هرچه ارتفاع کیک بیشتر باشد، احتمال آسیب دیدن آن بسیار بیشتر است. پس کیک‌های یک طبقه را در مراسم تولد خودتان در نظر بگیرید و ارتفاع بیشتر را در مراسم عروسی.

تزئینات طبیعی یا مصنوعی

.

حالا که تکلیف ارتفاع و ابعاد کیک مشخص شد، نوبت به انتخاب تزئینات روی کیک رسیده که این موضوع دقیقا به دو بخش مجزا درباره کیک‌های عروسی و کیک‌های مراسم جشن تولد تقسیم‌بندی خواهند شد، چون در مراسم جشن تولد زیاد موضوع رسمی نیست و می‌توان از اشکال هندسی یا نامتقارنی در کیک با تزئینات غیرمتعارف استفاده کرد، اما این موضوع درباره کیک مراسم عروسی کاملا بدون معنی خواهد بود.

بنابراین اگر به دنبال کیک عروسی هستید، فراموش نکنید تزئینات مصنوعی شاید برای شما مناسب‌تر از تزئینات طبیعی باشد، چون استحکام و جلوه خاصی خواهند داشت. گرچه شیرینی‌پزهای حرفه‌ای برای تهیه کیک مراسم عروسی از هر ترفندی برای زیبایی کارشان استفاده خواهند کرد که معمولا ترکیبی از تزئینات مصنوعی و طبیعی است. این در حالی است که بسیاری از شیرینی‌فروشی‌های معروف از پذیرفتن تزئینات با گل طبیعی به دلیل غیربهداشتی بودن خودداری می‌کنند و عواقب احتمالی بعدی را به عهده خودتان خواهند گذاشت.

این شیرینی‌فروشی‌ها با اشاره به قوانین سختگیرانه مسئولان بهداشتی درباره سلامت مصرف‌کنندگان، به گرده‌های گل‌های طبیعی و احتمال ایجاد آلرژی یا حساسیت در برخی افراد اشاره دارند و سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است از استفاده از گل‌های طبیعی خودداری کنند. البته نباید فراموش کرد استفاده بیش از حد از رنگ‌های خوراکی برای تزئین کیک نیز می‌تواند دردسرساز باشد.

یک قانون ‌طلایی

.

شاید با دیدن طرح‌ها و رنگ‌های متنوع داخل آلبوم یا کاتالوگ‌های دنیای مجازی کاملا فراموش کرده باشید که کدام گزینه با طراحی و لوازم محل برگزاری این مراسم همخوانی بیشتری دارد، در حالی که بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند عواقب نگران‌کننده‌ای برای شما به ارمغان بیاورد، چون معمولا کیک عروسی و کیک تولد از سوی مدعوین بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت و در صورتی که رنگ‌آمیزی و طراحی آن با دیگر لوازم سالن یا محل برگزاری جشن همخوانی دقیق نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد احساس نامطلوبی میان آنها شود. چون واقعا تکه‌ای غیرمتعادل با دیگر لوازم و تزئینات شماست.

بنابراین هنگام سفارش کیک به فروشگاه خوب دقت کنید تا بتوانید بیشترین و بهترین تناسب را میان تزئینات محل برگزاری و کیک خود برقرار کنید.

فوندانت یا کرم کره‌ای؟

.

هنگامی که برای تعیین سفارش مشغول صحبت با مسئول شیرینی‌فروشی هستید، بدون تردید از شما می‌پرسد روکش کیک را فوندانت می‌خواهید یا کرم‌ کره‌ای؟ برای پاسخ مناسب بهتر است کمی درباره تفاوت این دو گزینه بدانید. به این ترتیب که فوندانت معمولا قیمتی بالاتر از کرم کره‌ای یا همان خامه خودمانی دارد، اما برای تزئین و حالت دادن روی کیک قابل اطمینان‌تر از کرم کره‌ای است.

بنابراین اگر در میان مدل‌های خاص آلبوم فروشگاه یکی را انتخاب کرده‌اید، بهترین گزینه برای شما فوندانت خواهد بود؛ هرچند فروشنده نیز با توجه به تجربه‌ کاری خود، شما را راهنمایی خواهد کرد، اما خودتان می‌توانید با استفاده از این توضیح تصمیم‌گیرنده باشید. لازم به یادآوری است که اگر علاقه‌مند هستید تزئینات کیک شما ظاهری طبیعی داشته باشد، می‌توانید روی حالت‌پذیری و تنوع رنگی فوندانت حساب ویژه ‌باز کنید و کیکی را با گل‌هایی کاملا خوراکی در محل برگزاری مراسم تحویل بگیرید.

این در حالی است که هنوز یک گزینه دیگر برای تزئین یا پوشش کیک مورد نظرتان باقی است. این گزینه را خمیر مارزیپان یا مارسیپان می‌نامند که درواقع خمیری از جنس بادام است. به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به دیگر روکش‌ها خواهد داشت. اگر این نوع پوشش را مد نظر دارید، نباید فراموش کنید قابلیت رنگ‌پذیری در این ماده بسیار محدودتر از فوندانت است، اما طعم و مزه این دو هرگز با یکدیگر قابل مقایسه نیست، به صورتی که مارزیپان طعم و ارزش غذایی بالاتری نسبت به فوندانت دارد.

حمل و نقل را به فروشگاه واگذار کنید

.

پس از تعیین شکل و ظاهر و مزه کیک نوبت به حمل و انتقال آن تا محل برگزاری مراسم رسیده است. بسیاری از افراد در این زمینه کار را خودشان به عهده می‌گیرند که واقعا اشتباه بسیار بزرگی آن هم درباره مراسم عروسی است. چون باتوجه به ابعاد و حجم کیک واقعا این موضوع نیازمند تجربه و لوازم خاصی است. بنابراین این‌بار هرگز خودتان آستین بالا نزنید، چون ممکن است از کرده خودتان پشیمان شوید. بهترین گزینه این است که فقط نشانی محل برگزاری و ساعتی که قرار است کیک تحویل شما داده شود را برای فروشنده بنویسید تا او خود برای ارسال و انتقال کیک مورد نظر شما اقدام کند؛ هرچند درباره مراسم عروسی گاهی اوقات برخی مراحل تزئین نهایی دقیقا هنگام نصب کیک در محل مورد نظر انجام خواهد شد که در این صورت مجبورید حمل و نقل را به اشخاص حرفه‌ای خود شیرینی‌فروشی بسپارید.

خاطره‌ای شیرین به چند؟

.

به قول معروف از هرچه بگذریم سخن دوست از همه خوش‌تر است و نوبت به دو دو تا چهارتای هزینه‌ها رسیده است. به‌طور کلی برای تعیین قیمت کیک‌هایی اینچنینی، قوانین متفاوتی در میان شیرینی‌فروشی‌ها وجود دارد، اما اصلی‌ترین‌ها عبارتند از:

ـ کیک‌های تمام خامه: از کیلویی ۲۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان بستگی به قنادی و پایه کیک (نان کیک) شروع خواهند شد، مثلا اگر پایه کیک مافین باشد، کمی گران‌تر از پایه کیک اسفنجی است.

ـ کیک‌های خامه با تزئینات و روکش فوندانت بسته به میزان کار: هر کیلو۵۰ تا ۹۰ هزار تومان، براساس تعداد نمادها و عروسک‌های مورد استفاده برای تزئین کیک (حداقل قیمت براساس تک عروسک با اندازه متوسط) و حجم کار

ـ کیک‌های فیگوراتیو یا سه‌بعدی که به وسیله ایر براش روی آنها نقاشی شده است: قیمت پایه یک صد هزار تومان به بالاست. لازم به یادآوری است این نوع کیک در واقع به یک اثر هنری شبیه است تا کیکی که قرار است شیرینی خاطرات شما باشد.