راز موفقیت افراد موفق را می دانید؟ (حتما بخوانید)

تاريخ : 1 بهمن

افراد موفق برای زندگی خود برنامه دقیقی دارند، هدف مشخصی دارند، از شکست نمی ترسند، از ریسک نمی ترسند و چندین ویژگی های دیگری نیز دارند که از عهده هر کسی بر نمی آید مگر کسی که اراده قوی داشته باشد. گهر در این بخش راز موفقیت افراد موفق را برای شما عزیزان عنوان می کند.

راز موفقیت افراد موفق را می دانید؟ (حتما بخوانید), پورتال خبری فرهنگی گهر

راز موفقیت افراد موفق را می دانید؟

وینستون چرچیل می‌گوید: ” موفقیت، توانایی رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن شور و حرارت است. ” متأسفانه بیشتر مردم فکر می‌کنند موفقیت تصادفی به دست می‌آید و به همین دلیل ارتباط خود با این حقیقت که رسیدن به اهداف به اراده، پشتکار و ثبات قدم نیاز دارد را از دست می‌دهند.

استیون اسپیلبرگ، فیلمساز مشهور جهانی چندین بار توسط مدرسه هنرهای سینمایی دانشگاه جنوب کالیفرنیا رد شد و ۲۷ ناشر مختلف اولین کتاب دکتر زئوس ” Dr. Seuss ” را رد کردند.

اما امروزه این افراد بسیار موفق هستند. موفقیت بیش از اینکه به خوش‌شانسی فرد بستگی داشته باشد به روتین و عادت‌های روزانه او وابسته است. در ادامه ۷ راز موفقیت افراد موفق جهان را بررسی خواهیم کرد که به این افراد موفق کمک کرده‌اند به تمام اهداف خود دست یابند.

۱-افراد موفق جهان سخت‌کوش هستند

مایکل جردن می‌گوید: ” من همیشه باور دارم اگر زحمت بکشید به نتایج مورد نظر خود خواهید رسید.”

اگر می‌خواهید موفق شوید باید داستان‌های پوچ ” فوراً پولدار شوید ” را فراموش کنید. باید بر چیزی که واقعاً شما را موفق می‌کند تمرکز کنید و آن چیزی نیست جز سخت‌کوشی و تلاش مستمر. قبل از قدم گذاشتن در سرزمین موفقیت و کامیابی باید ساعت‌ها تلاش کنید و با موانع و مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کنید. پشتکار، نظم و انضباط و تمایل به سخت‌کوشی شما را به قدری موفق خواهد کرد که باور آن برای دوستان و آشنایان شما بسیار دشوار خواهد بود.

۲-راز افراد موفق برنامه ریزی است

نیل گلدمن، مدیرعامل و مؤسس RelSci می‌گوید: ” اول ببینید چه فرصتی را می‌خواهید دنبال کنید و بعد مثل یک دسته گرگ دیوانه آن را دنبال کنید.”

افراد مشهوری مثل جی کی رولینگ همیشه یک دفترچه یادداشت با خود دارند که تمام کارهای خود را در آن یادداشت می‌کنند تا از این طریق میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنند و بدانند در ارتباط با اهداف خود کجا هستند. باید همیشه استراتژی خاصی را دنبال کنید زیرا بهره مندی از یک استراتژی منسجم و حساب شده شما را در مسیر موفقیت نگه می‌دارد و نحوه رسیدن به مقصد را به شما نشان می‌دهد.

۳-افراد موفق عملگرا هستند و تنبلی نمی‌کنند

ایلان ماسک می‌گوید: ” ما می‌توانیم نظاره گر یا بخشی از آن باشیم.”

رؤیاپردازی و تفکری که با اقدامات لازم پشتیبانی نشود شما را به هیچ جایی نمی‌رساند. اگر زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید خواهید دید که افراد موفق جهان از روی عادت عملگرا هستند به عبارت دیگر این انسان‌های زیرک استاد عادتی به نام عمل‌گرایی هستند. گاهی اوقات حتی قبل از اینکه احساس آمادگی کنند خیلی مردانه وار و شجاعانه دست به کار می‌شوند و کارهای لازم را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند.

۴-آن‌ها اهداف صریح و روشنی دارند

اگر زندگی افراد موفق را مرور کنید متوجه خواهید شد که آن‌ها می‌دانند می‌خواهند به کجا برسند و همیشه روی آن تمرکز می‌کنند. آن‌ها اهل تنبلی و امروز و فردا کردن نیستند، وقت تلف نمی‌کنند و هرگز همزمان چند هدف مختلف و متفاوت را دنبال نمی‌کنند. افراد موفق جهان فقط روی اهدافی تمرکز می‌کنند که در یک چهارچوب زمانی مشخص و واقع بینانه قابل حصول هستند. پیروی از این روش منطقی و علمی از نظر روحی آن‌ها را به سطحی می‌رساند که به سادگی می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند.

۵-افراد موفق ریسک می‌کنند

مارک کوبان می‌گوید: ” آموخته‌ام که مهم نیست چند بار شکست می‌خورید. فقط کافی است یک بار پیروز باشید. من قبلاً شیر خشک می‌فروختم. خیلی وقت‌ها احمق بودم اما از تمام این موقعیت‌ها درس‌های ارزشمندی یاد گرفتم.”

چرا باید ریسک کنیم؟ خب، افراد موفق ترجیح می‌دهند برای موفقیت خودشان را در معرض خطرهای مختلف قرار دهند تا اینکه اهداف و جاه‌طلبی‌های خود را پنهان کنند و فقط یک گوشه بنشینند و خیالبافی کنند. افراد موفق نه تنها از شکست نمی‌ترسند بلکه به عنوان یک فرصت ارزشمند به آن نگاه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند احتمال شکست خوردن وجود دارد اما باز هم اقدام می‌کنند چون فهمیده‌اند فقط در حین حرکت به سوی اهداف است که می‌توانند تجربه کسب کنند و درس‌های لازم را بیاموزند. افراد موفق همچنین می‌دانند که شاید درحرکت رو به جلویی که دارند چند بار شکست بخورند. آن‌ها شکست خوردن و عبور از موانع و مشکلات مختلف و متعدد را به اقدام بزدلانه و ریسک نکردن ترجیح می‌دهند.

۶-انسان‌های موفق اهل مطالعه هستند

آلبرت انیشتین می‌گوید: ” هر فردی که خیلی زیاد مطالعه می‌کند و از مغزش خیلی کم استفاده می‌کند، در دام عادت تفکر تنبل گرفتار خواهد شد.”

هر کسی که زیاد مطالعه می‌کند رهبر نیست؛ اما مطمئناً هر رهبری اهل مطالعه است. اگر یاد نگیرید و برای مطالعه وقت نگذارید نمی‌توانید به اهداف خود دست یابید. با مطالعه بیوگرافی یا داستان زندگی افراد موفق متوجه خواهید شد که آن‌ها همیشه مطالعه می‌کنند و حوزه فکری خود را بواسطه این عادت گسترش می‌دهند. آن‌ها همچنین سعی می‌کنند از تجربیات دیگران بیاموزند و از این طریق به دانش و آگاهی خود بیفزایند.

۷- افراد موفق کاری را انجام می‌دهند که به آن علاقه‌مندند

کریم ابولناگا، مدیرعامل شرکت ” Practice Makes Perfect ” می‌گوید: ” فقط با این دلیل که دیگران با انجام کاری موفق شده‌اند آن کار را انجام ندهید. مسیر خودتان را بسازید. این کار خیلی سرگرم‌کننده‌تر و لذت‌بخش‌تر است. “

مطمئناً تمام افراد موفق جهان به هنر، صنعت و استعداد خود علاقه‌مندند و با شور و اشتیاق فراوان در مورد آن صحبت می‌کنند. آن‌ها هرگز برای پول کاری را انجام نمی‌دهند. افراد موفق فقط به خاطر عشقی که به یک کار دارند و لذتی که آن کار برایشان فراهم می‌کند به دنبال آن می‌روند. به همین دلیل عادات روزانه خود را بر فعالیت‌هایی متمرکز می‌کنند که به موفقیتشان کمک می‌کند و شرایط لازم برای پیشرفت و کشف استعدادهای درونی و پنهانشان را فراهم می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي