رابطه فصل تولد و خلق و خوی انسان

رابطه فصل تولد و خلق و خوی انسان

رابطه فصل تولد و خلق و خوی انسان
رابطه فصل تولد و خلق و خوی انسان

کارشناسان دانشگاه بارسلونا برای اولین بار مطالعاتی در مورد ارتباط فصل تولد و خلق و خوی انسان داشتند.

دکتر «ادوارد وییه تا» از دانشگاه بارسلونا گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، فصل تولد می‌تواند تاثیراتی بر روی خلق و خوی انسان داشته باشد و منجر به خطر ابتلا به اختلالات روانی خاص همراه باشد؛ در این مطالعه مطلب جدیدی که به آن پی بردیم، اثر فصل تولد روی خلق و خو، رفتار عاطفی و روند بیوشیمی طبیعت به ویژه در مورد سطوح انتقال دهنده عصبی دوپامین و سروتونین است.

عوامل ژنتیکی و زیست محیطی در خلق و خوی فصل تولد انسان نیز می‌تواند نقش داشته باشد؛ نتایج این مطالعه در کنگره روانپزشکی اروپا ارائه شد. محققان بوداپست یک گروه بزرگ از اشخاص با توجه به شخصیت آنها را تقسیم بندی کردند؛ در این مطالعه چندین ارتباط شناسایی شد با این حال محققان گفتند این روند در همه صدق نمی‌کند.

افرادی که در تابستان متولد شده‌اند نسبت به افرادی که در زمستان متولد شده‌اند دارای خلق و خوی شاد همراه با افسردگی هستند.افرادی که در بهار و تابستان متولد شده‌اند اغلب احساس شدید رفاه و شادی در زندگی دارند.

افرادی که در زمستان به دنیا آمده‌اند کمتر دارای آشفتگی روحی و کج خلقی هستند اما در مقایسه با کسانی که در پاییز به دنیا آمده اند اغلب افسرده هستند.

البته باید گفت این مطالعه برای کارشناسان همراه با شک و تردید زیاد بوده است اما تحقیقات جالبی بود که برای اولین بار ارتباط و نقش فصل تولد در ساخت شخصیت مطرح شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه