دمنوش مثلثی چیست + انواع دمنوش مثلثی

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 9 شهریور

امروزه استفاده از انواع دمنوش های طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها و ناخوشی ها در یان بسیاری از افراد رواج زیادی یافته است. اگر می خواهید بدانید دمنوش مثلثی چیست این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد دمنوش مثلثی و انواع دمنوش مثلثی و دمنوش های طبیعی می خوانید.

دمنوش مثلثی چیست + انواع دمنوش مثلثی

دمنوش مثلثی چیست + انواع دمنوش مثلثی, پورتال خبری فرهنگی گهر

دمنوش مثلثی چیست

دم‌نوش نوعی نوشیدنی است که در آن جزیی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر دم‌نوش‌ها فاقد کافئین هستند.

به نوشیدنی ساخته شده از گیاهان دارویی و ادویه‌جات دم‌نوش گفته می‌شود.

تفاوت دمنوش با چای

چای نوعی نوشیدنی است که از برگ گیاهی به نام کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود. مانند چای سیاه یا چای سبز اما دم‌نوش یا چای گیاهی از برگ، گل، پوست درخت (مانند دارچین)، میوه، ریشه یا دانهٔ گیاهانی بخصوصی به غیر از کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود.

تفاوت دمنوش با جوشانده

در دم‌نوش گیاه را کمی کوبیده و در آب جوشیده شده به مدت چند دقیقه در حالی که در ظرف بسته است، روی بخار ملایم قرار می‌دهند و بعد صاف می‌کنند. نوشیدنی حاصل از گل گاوزبان، گل ختمی، به لیمو، سنبل الطیب نوعی دمنوش گیاهی است. در مقابل اگر گیاه را مستقیم با آب سرد یا گرم بجوشانند، جوشانده‌ای بدست می‌آید که خاصیت و اثر آن قوی تر از دم‌نوش است، چرا که حین جوشاندن مواد بیشتری از گیاه خارج می‌شود. بسیاری از گیاهان باید به صورت دم کرده استفاده شود و اگر بر اثر ناآگاهی یا غفلت جوشانده شود، خاصیت آن تغییر می‌کند و گاهی موادی از گیاه آزاد می‌شود که دارای عوارض ناگواری خواهد بود.

تفاوت دمنوش با عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی، از تقطیر اسانس ریشه، پوست یا گلبرگ گیاهان طبی در آب حاصل می‌شود، نظیر گلاب و عرق نعناع.

اجزای گیاهی مورد استفاده

از اجزای مختلف گیاه در تهیه چای استفاده می‌شود: برای نمونه:

برگ: ریواس، گل شاه پسند، نعناع

گل: اسطوخودوس، گل رز، گل بابونه

دانه: رازیانه و هل

پوست: دارچین و درخت بید

ریشه: کاسنی، زنجبیل و زردچوبه

میوه: سیب، هلو، زغال اخته و غیره در تهیه دم‌نوش بکار برده می‌شود.

رنگ دمنوش

دمنوش هر گیاه و میوه رنگی خاص به خود دارد. باید توجه داشت که در برخی موارد کشیدن خط تفکیکی بین رنگ‌های زرد و نارنجی یا قهوه‌ای کم رنگ مشکل است و با گذشت زمان رنگ چای تغییر کرده و پررنگ‌تر خواهد شد. رنگ دم‌نوش را می‌توان به رنگ‌های زیر تفکیک کرد:

چای قرمز: نمونه چای ترش، رز، میوه گل رز

چای زرد: بادیان رومی، یونجه، سنبل ختایی (انجلیکا)

چای نارنجی: سرخارگل، آقطی سیاه، گلرنگ

چای قهوه‌ای: دارچین، فرنجمشک، ماته (نوع سیاه)

چای آبی: پنیرک، اسطوخودوس (لاوندا)، گل گندم (رنگ آبی چای فقط مدتی دوام دارد و اگر زمان زیادی از افزودن آبجوش بگذرد چای تغییر رنگ خواهد داد)

دمنوش های مثلثی

دمنوش های مثلثی یکی از اقلام انواع دمنوش های مختلف هستند و صرفا از نظر شکل ظاهری با دیگر دمنوش ها تفاوت دارند. محتویات و مواد گیاهی که در دمنوش ها وجود دارد داخل بسته بندی دمنوش های مثلثی نیز هست و فقط همانطور که گفته شد از نظر شکل و نوع بسته بندی با دیگر انواع دمنوش ها تفاوت دارد. در ادامه به معرفی چند نوع دمنوش مثلثی می پردازیم.

دمنوش مثلثی به

علاوه بر مصرف به عنوان یک نوشیدنی دارای خواص دارویی بسیار زیادی هستند.

اگر هر فرد دمنوش مثلثی به را به صورت ترکیبی و متناسب با نیاز بدن خود مصرف کند به راحتی و بدون نیاز به داروهای شیمیایی می تواند بیماری خود را درمان کند.

همچنین می توانید با استفاده از دمنوش مثلثی به در میهمانی ها و ضیافت های خود خاص باشید و بدرخشید.

دمنوش مثلثی معجون رویایی

خواص دمنوش مثلثی معجون رویایی

  1. آرامش بخش اعصاب.
  2. بهبود دهنده عملکرد دستگاه گوارش.
  3. تنظیم کننده فشار خون.
  4. رفع کننده اسپاسم های عضلانی

چرایی خواص:

مطالعات نشان می دهد که فلاونوئیدهای پرسیاوشان از طریق فعال کردن کانال های K+ و یا بلاک کردن مکانیزم Ca++ اثر ضد اسهال و ضد قولنج شکم دارند و اثر آن در دوزهای آزمایشی ۳۰۰ و ۵۰۰ میلی گرم/کیلوگرم مشابه داروی لوپرامید است. عصاره جوشانده بابونه (CDE) نیز اثر محافظت کننده قابل توجهی در برابر اسهال ناشی از تجمع مایع روده در بدن دارد و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آپی ژنین، لوتئولین و بیسابولول بابونه به گیرنده بنزودیازپین در مغز متصل شده و عروق خونی و عضلات ماهیچه های صاف را آرام می کنند. ترکیبات کارواکریل استات مرزنجوش نیز اثر بالقوه ضد اضطرابی دارند و احتمالا بر روی سیستم گابا (GABA) یا گاما آمینوبوتیریک اسید عمل می کنند. مطالعات نشان می دهند که ترپن و کارواکرول مرزنجوش از تجمع پلاکت های خونی جلوگیری کرده و با کاهش سنتز هورمون آلدوسترون و کند کردن سیستم رنین- آنژیوتانسین- آلدسترون فشار خون را کاهش می دهد.

مرزنجوش با کاهش فشار خون تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری ها و مشکلات قلبی را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که آپی ژنین و بیسابلول بابونه استیل کولین و هیستامین را مهار کرده و به کاهش اسپاسم کمک می کنند که این خاصیت بابونه با داروی پاپاوارین قابل مقایسه است.

همچنین بابونه حاوی روغن های فرار آلفا بیسابلول ، آلفا بیسابلول اکسیداز A و B و ماتریسین ( معمولا به کامازولن و سایر فلاونوئیدها با خاصیت ضد التهابی تبدیل می شود) است. فعالیت های ضد التهابی بابونه شامل مهار LPS ناشی از پروستاگلاندین E، کاهش فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز (COX-2) بدون تاثیر بر روی فرم تشکیل دهنده COX-1 است.

بابونه در کاهش اسپاسم های عضلات صاف مربوط به ماهیچه های دستگاه گوارش و کاهش التهاب آنها موثر است.

دمنوش راز سلامتی

ترکیب رازیانه  ،چای سبز ، آلوئه ورا ، کاکوتی

دمنوش دارای ۱۲ عدد کیسه مثلثی و مخلوطی از ۴ گیاه معجزه آسای رازیانه، چای‌ سبز، آلوئه‌ ورا و کاکوتی است که با فرمولی منحصر‌به فرد ترکیب شده اند تا معجونی با عنوان راز سلامتی را برای شما عزیزان رقم بزنند.

این دمنوش معجزه آسا، نقش موثری در بهبود زخم معده، بهبود عملکرد جنسی، ترمیم و جلوگیری از پیری پوست، تنظیم قند و کلسترول خون، افزایش شیرمادران و خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد که میتواند شما را در تجربه‌ی دل‌انگیز نوشیدن دمنوشی ۱۰۰ درصد گیاهی سهیم کند.

توجه: مصرف این دمنوش به دلیل داشتن استروژن به آقایان توصیه نمی‌شود.  برای اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله ی مصرف مداوم رازیانه برای آقایان توصیه نمی‌شود – را مطالعه کنید.

روش دم:

به این‌گونه است که می‌توانید ۱ کیسه را در فنجان یا قوری مناسب که محتوی آب جوش است، قرار دهید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، کیسه را خارج نموده و از نوشیدن لذت ببرید.

این دمنوش معجزه آسا، نقش موثری در

تسریع کاهش وزن

بهبود زخم معده

بهبود عملکرد جنسی

ترمیم و جلوگیری از پیری پوست

تنظیم قند

فشار و کلسترول خون

افزایش شیرمادران

ضد اضطراب و افسردگی

دارد که میتواند شما را در تجربه‌ی دل‌انگیز نوشیدن دمنوشی ۱۰۰ درصد گیاهی سهیم کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي