دست تيم فوتسال بانوان به طلا نرسيد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 15 تیر

ديدار دو تيم ايران و ژاپن در مرحله فينال فوتسال بانون قهرماني آسيا با نتيجه۲ بر ۱ به سود ژاپن به پايان رسيد.

تيم ملي فوتسال بانوان در مرحله فينال رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف تيم ژاپن رفت. ژاپن در حالي عنوان قهرماني آسيا را دارد که ايران اولين بار است راهي فينال اين مسابقات شده است.

تيم ملي فوتسال ايران در شرايطي به مصاف ژاپن رفت که اين بازي مورد استقبال قرار نگرفت و بيشتر سالن خالي از تماشاگر بود البته طرفداران ژاپني تيم خود را با نظم خاصي تشويق مي کردند و تماشاگران کره اي هم با در دست داشتن پرچم ايران در سالن ملي پوشان ايران را مورد تشويق قرار دادند.

*نيمه اول: ايران۱ – ژاپن۰

تيم ملي فوتسال بانوان ايران اين بازي را با قدرت آغاز کرد و در دقيقه سه مسابقه نسيمه غلامي اولين گل ايران را به ثمر رساند تا ايران يک بر صفر از قهرمان آسيا پيشي بگيرند. پس از اين گل حملات تيم ژاپن بر روي دروازه ايران شدت يافت اما فرزانه توسلي بازيکنان ژاپن را از رسيدن به گل ناکام گذاشت تا پس از فشارهاي اول مسابقه، بازي در اواسط نيمه اول در ميان زمين بين دو تيم ادامه يابد و بازي بيشتر شکل تدافعي به خود بگيرد.

در ادامه اين مسابقه سهيلا ملمولي ۵ دقيقه مانده به پايان نيمه اول برخورد شديدي با بازيکن شماره ۸ ژاپن داشت که از ناحيه گردن دچار گردن دچار مصدوميت شد و با برانکارد از زمين بيرون رفت. اولين کارت زرد اين بازي به بازيکن شماره ۴ ژاپن رسيد.

در اواخر نيمه اول اين مسابقه بازيکنان ايران موقعيت خطرناکي را بر روي دروازه ژاپن ايجاد کردند اما اين موقعيت به گل تبديل نشد و در نهايت با تک گل غلامي و عملکرد درخشان بانوان پرافتخار ايران اين نيمه به نفع ملي پوشان به پايان رسيد.

*نيمه دوم:ايران۰ – ژاپن۱

ملي پوشان ايران پيش از آغاز نيمه دوم براي شکست ژاپن هم قسم شدند و با ايجاد حلقه اتحاد با شعار يا زهرا نيمه دوم را آغاز کردند. ژاپن که با نتيجه نيمه اول چيزي براي از دست دادن نداشت اين نيمه را هجومي آغاز کرد و تنها هفت دقيقه پس از آغاز اين نيمه، بازيکن شماره ۶ ژاپن گل تساوي بازي را به ثمر رساند. پس از اين گل مسابقه تهاجمي تر شد و حتي در لحظاتي بازيکنان به بازي خشن روي آوردند که در دقيقه ۲۹ فاطمه اعتدادي کارت زرد از داور گرفت.

ايران که پيش از اين در هيچ مسابقه اي دروازه اش باز نشده بود،‌ سد سنگيني را براي ژاپني ها ايجاد کرد و بازي قدرتمند ملي پوشان چاره اي براي تيم ژاپن نگذاشت تا تنها با شوت هاي از راه دور شانس خود را براي بازکردن دوباره دروازه ايران امتحان کنند. بازي هر چقدر به دقايق پاياني نزديک تر مي شد تهاجمي تر ادامه پيدا مي کرد و در دو دقيقه مانده به پايان وقت قانوني توپ و زمين بيشتر در دست ملي پوشان ايران بود و چندين حمله پي در پي را روي دروازه ايران انجام داد اما در نهايت اين مسابقه با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد.

*وقت اضافه: ايران۰ – ژاپن۱

در وقت اضافه اول ايران بازي را تهاجمي شروع کرد و حتي يک موقعيت صدرصد گل داشت که نتوانست از آن استفاده کند. بازيکنان ژاپن هم بازي را محکم آغاز کردند و يک موقعيت خطرناک را روي دروازه ايران به وجود آوردند اما بانوان ملي پوش ايران اجازه ندادند که اين فرصت به گل براي تيم حريف تبديل شود. اين وقت اضافه با حساسيت زيادي بين دو تيم ادامه يافت و در نهايت بدون آنکه گلي از خط دروازه ها عبور کند به پايان رسيد تا شايد در نيمه دوم وقت اضافه تکليف تيم قهرمان مشخص شود.

مابين دو وقت اضافه،‌ خسوس نکاتي را به مظفر يادآوري کرد و ملي پوشان خود را براي وقت اضافه دوم آماده کردند.

در وقت اضافه دوم در حالي که سه دقيقه از بازي گذشته بود بازيکن ژاپن برروي نيلوفر اردلان خطا کرد و از داور کارت زرد گرفت و زماني که تنها دو دقيقه تا پايان مسابقه مانده بود بازيکن شماره ۵ ژاپن دومين گل تيمش را به ثمر رساند تا نتيجه بازي ايران و ژاپن در تورنمنت پرتغال تکرار شود. با شکست ۲ بر ۱ برابر ژاپن، فوتسال بانوان ايران به مدال نقره بازيهاي داخل سالن آسيا رسيد .

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي