دستور پخت نان سیر خانگی + فیلم آموزش

نان سیر یکی از پر طرفدارترین پیش غذاهای ساده و سریع است که در مدت زمان کم آماده می شود و بر اساس ذائقه های متفاوت می توان آن را تهیه کرد. در ادامه مطلب دستور پخت این فست فود خوشمزه را به همراه فیلم آموزشی برای شما همراهان عزیز منتشر کرده ایم.

دستور پخت نان سیر خانگی

دستور پخت نان سیر خانگی + فیلم آموزش

مواد لازم 

    • نان باگت 1عدد
    • سیر تازه 4 حبه
    • روغن زیتون 1 پیمانه
    • نمک و فلفل به مقدار لازم
    • پودر آویشن 1/2 قاشق چایخوری

مرحله اول:

برای تهیه این پیش غذا محدودیتی در انتخاب نان نیست و هر نوع نانی را می توان مورد استفاده قرار داد (نان باگت، نان تست، نان سبوس دار، نان همبرگری و…)

نان ها را به شکل دلخواه برش بزنید و آماده کنید. یک حبه سیر را به دو نیم کنید و سیر را از سمت برش خورده روی نان ها به خوبی ماساژ دهید تا نان طعم دار شود.

مرحله دوم:

روغن زیتون را در ظرفی مناسب بریزید. سیر له شده را همراه  نمک، فلفل و آویشن به روغن زیتون اضافه کنید.

مرحله سوم:

به وسیله برس، نان را به مایه آماده شده آغشته کنید، کمی صبر کنید پس از چند دقیقه دوباره این کار را تکرار کنید تا این ترکیب به خوبی به خورد نان رود، به این صورت نان سیر خوشمزه  تری خواهید داشت.

مرحله چهارم:

نان های آغشته به سیر و روغن زیتون  را در سینی فری که کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید، بچینید و به مدت 15 دقیقه در فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی تست شود در انتهای کار می توانید گریل را روشن کنید تا روی آن به خوبی برشته و طلایی شود.

نان سیر پنیری:

برای داشتن نان سیر دار پنیری پس از چیدن نان ها در سینی فر، مقداری از هر نوع پنیر رنده شده ای که دوست دارید روی نان سیر بریزید و بعد در فر قرار دهید.

می توانید روی پنیر کمی کره ذوب شده و یا از همان ترکیب روغن زیتون و سیر بریزید و بعد در فر قرار دهید.

پس از تست شدن نان سیر و ذوب شدن پنیر، گریل را روشن کنید تا روی پنیر سرخ شود.

دستور پخت نان سیر خانگی + فیلم آموزش

نکات:

همانطور که پیشتر گفته شد می توانید در نان سیر از انواع سبزی خرد شده تازه یا سبزی خشک استفاده کنید. به این صورت که در مرحله دوم  سبزی را نیز همراه سایر مواد به روغن زیتون اضافه کنید و بعد آن را روی نان بمالید. و یا حتی می توانید قبل از گذاشتن نان سیر در فر سطح نان را با سبزی بپوشانید که در این بین می توان از نان سیر و جعفری به عنوان نوعی پر طرفدار نام برد.

دستور پخت نان سیر خانگی + فیلم آموزش

– نان سیر را بدون فر یعنی روی اجاق گاز هم می توان تهیه کرد پس اگر فر در دسترس نبود از این شیوه استفاده کنید.

– برای تزیین این پیش غذا از قارچ، زیتون، ذرت، انواع فلفل و .. می توان استفاده کرد و همچنین این نان خوشمزه در کنار انواع غذاهای سرخ شده، فست فود، سالاد(به خصوص سالاد سزار )، پاستا و … کاربرد دارد.

– این نان سیر دار خوشمزه را حتی به شکل ” اسنک ” در ساندویچ ساز می توان آماده کرد.

-به جای روغن زیتون می توانید به همان میزان از کره ذوب شده استقاده کنید.


فیلم آموزش درست کردن نان سیر خانگی

منبع
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه