دستور پخت آلبالو پلو با مرغ

دستور پخت آلبالو پلو با مرغ

دستور پخت آلبالو پلو با مرغ
دستور پخت آلبالو پلو با مرغ

مواد لازم :

برنج 4 لیوان  .  آلبالو 500 گرم  .  شکر 250 گرم  .  مرغ 1 عدد  .  پیاز 1 عدد .  روغن و زعفران  به مقدار لازم

طرز تهیه :

برنج را قبل از پخت به مدت 30 دقیقه در مقداری اب و نمک خیس دهید ، برنج را با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم آبکشی کنید ( زمانی برنج را ابکشی کنید که  وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

هسته آلبالوها را بگیرید و البالوها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، شکر را روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه باهم بجوشند سپس از روی حرارت بردارید تا رنگ البالوها تیره نشود ، آلبالوهای پخته را از صافی رد کنید سپس شربت آن را مجدد روی حرارت بگذارید  تا بجوشد و کمی غلیظ شود.

مرغ ها را با مقداری آب ، چند قاشق روغن ، پیاز ، نمک و فلفل داخل قابلمه  بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و اب مرغ تمام شود.

ته دیگ مقداری روغن بریزید و مقداری نان لواش ته قابلمه بچینید ، برنج ابکش شده و آلبالوهای پخته را لایه لایه روی هم بریزید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج  شروع به بخار کردن کند سپس دم کنی را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد ، در اواسط پخت برنج1 لیوان اب آلبالو را روی برنج بدهید.

برای سرو البالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.

نکته ها : یک کاسه کوچک از آلبالو ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را با ان تزئین کنید ، برای برنج زعفرانی  مقداری برنج سفید را با کمی زعفران دم شده و مقداری کره مخلوط کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه