درگیری لفظی کلوپ و هاینکس

ایسنا-  بوروسیا دورتموند در دور یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان با یک گل برابر بایرن‌مونیخ تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. یورگن کلوپ پس از شکست برابر بایرن‌مونیخ در اظهارنظری جالب سرمربی باواریایی‌ها را به کپی‌برداری از سبک بازی دورتموند متهم کرد و گفت: “بایرن‌ مونیخ در حال حاضر سبک چینی‌ها را در تقلید از دیگران در پیش گرفته است. بایرن‌ با سرمایه زیاد و جذب بازیکن به تقلید از سبک بازی دورتموند پرداخته و دوباره به روزهای اوجش برگشته است.”

سخنان جنجالی کلوپ واکنش هاینکس را به دنبال داشت و باعث شد تا رابطه دوستانه بین آنها تیره شود. هاینکس در واکنش به سخنان کلوپ گفت: “بایرن مدت‌هاست که چنین سبکی را دارد. سبک بازی بایرن‌ بسیار قدیمی‌تر از مدت زمان حضور کلوپ در فوتبال است. بسیار مهم است که یک مربی به هنگام شکست و پیروزی یک نوع رفتار داشته باشد و خود را کنترل کند.”

هاینکس در ادامه سخنان خود گفت: “اگر کلوپ روزی هدایت تیم‌های بزرگی همچون رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ را برعهده گیرد، پی خواهد برد که در دنیایی متفاوت زندگی می‌کند. نمی‌خواهم با این حرف‌ها ارزش دورتموند را پایین بیاورم و توانایی‌های این تیم را نادیده بگیرم اما وقتی یک مربی در تیمی بزرگ مربیگری می‌کند، همواره انتظار چیزهای جدیدی از او می‌رود. مدت‌هاست که رابطه خوبی با کلوپ دارم. چه بسا حرف‌های او به صورت غیررسمی و در جمع خبرنگاران دورتموندی بوده باشد؛ در چنین حالتی دیگر او را سرزنش نخواهم کرد.”

به نظر می‌رسد که جنگ لفظی بین دو باشگاه بزرگ فوتبال آلمان شروع شده است؛ چرا که مدیر اجرایی باشگاه دورتموند هم وارد معرکه شد و به انتقاد از سرمربی 67 ساله بایرن‌ پرداخت. او در گفت‌وگو با خبرگزاری ورزش آلمان گفت: “مطمئنا بایرن‌مونیخ نمی‌تواند شیوه رفتار جوانمردانه پس از شکست را به ما یاد دهد. این رفتار مختص باواریایی‌ها نیست. آنچه کلوپ گفت، کاملا درست است. مطمئنا هیچ‌گاه به تقلید از بایرن‌ احتیاج نداریم.”

در جدول بوندسلیگا بایرن‌مونیخ با 60 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های بوروسیادورتموند و بایرلورکوزن به ترتیب با 43 و 42 امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه