دروغ تلگرامی دریافت کارمزد از کارت خوان ها

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 31 تیر

مدتی است که خبرهایی مبنی بر دریافت کارمزد کارت خوان ها شنیده می شود. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: دروغ تلگرامی دریافت کارمزد از کارت خوان ها .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان ما را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

دروغ تلگرامی دریافت کارمزد از کارت خوان ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

اخیرا برخی با انتشار خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که بعد از کاهش نرخ سود بانکی، بانک‌ها با کمبود منابع مالی مواجه شده و طرح‌های تشویقی خود از جمله پرداخت تسهیلات به صاحبان کارت‌خوان‌ها را حذف کردند از این‌رو اصناف هم در ارائه‌ی خدمات به مشتریان از طریق کارت‌خوان‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته اند.

همچنین اعلام شده است که استفاده از کارت‌خوان ها مشروط به خرید‌های بیش تر از ۱۰ هزار تومان شده و نظام بانکی هم برای خرید‌های کمتر از این رقم هزینه ۳۰۰ تومانی اعمال کرده است.از سوی دیگر عنوان شده که سازمان امور مالیاتی نیز مبادرت به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تراکنش کارت‌خوان‌ها کرده است.

این در حالی است که ناصر حکیمی – معاون فناوری و اطلاعات بانک مرکزی – درباره اخبار منتشره اعلام کرد که تمامی این خبرها تنها یک دروغ تلگرامی است.

همچنین پیگیری موضوع از سازمان امور مالیاتی حاکی از تکذیب دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوانها بوده است.

به گزارش ایسنا، بحث دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها از تابستان سال گذشته مطرح شد، اما به دلیل مخالفت اصناف و مباحث پیش آمده، هیات دولت بررسی بیشتر این موضوع را به شورای پول و اعتبار محول کرد، اما با گذشت بیش از ۹ ماه از طرح این موضوع تاکنون شورای پول و اعتبار موضوع دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها را بررسی نکرده و بانک مرکزی هم دستوری در این رابطه صادر نکرده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي