درمان میگرن به وسیله بوتاکس

تاريخ : 11 اردیبهشت

درمان میگرن به وسیله بوتاکس

امروزه روش‌ها و داروهای مختلفی برای رهایی از سردردهای مزمن میگرنی استفاده می‌شوند که برخی از آنها بی‌فایده هستند یا برای کوتاه‌مدت تاثیرگذارند. هرچند کارشناسان آژانس نظارت بر دارو و مراقبت‌های سلامتی انگلیس معتقدند که استفاده از بوتاکس‌ می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

درمان میگرن به وسیله بوتاکس, پورتال خبری فرهنگی گهر


سردرد اختلال شایعی در جهان است که تاکنون بیش از ۱۰۰ نوع آن شناسایی شده و یکی از عودکننده‌ترین آنها میگرن است. میگرن در زنان سه برابر بیش از مردان شایع است و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. به گفته پزشکان، زمانی‌ که میگرن مزمن می‌شود و بیش از ۱۵ روز در یک ماه اتفاق می‌افتد می‌تواند زندگی روزانه فرد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و مختل کند.

دکتر «محمد حمدی» از متخصصان علوم پزشکی امارات گفت: نقش درمانی بوتاکس که اساسا برای کاهش چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود در بهبود میگرن‌های مزمن تایید شده است.

به گفته این پزشک، تاکنون بوتاکس از تمامی داروهای توصیه شده برای درمان سردرد مزمن بهتر و موثرتر بوده است.

خلیج تایمز، دکتر محمد حمدی همچنین افزود: هرچند تاکنون عوارض جانبی یا تغییر جدی ناشی از مصرف بوتاکس برای درمان میگرن گزارش نشده اما در برخی موارد ورم و قرمزی پوست مشاهده می‌شود که البته پس از چند ساعت از بین می‌رود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي