درمان زخم بستر در سالمندان با عسل و طب سنتی

تاريخ : 4 خرداد

زخم بستر یکی از بیماری های پوستی است که در اثر خوابیدن زیاد ایجاد می شود . درمان زخم بستر در سالمندان با عسل و طب سنتی را در این مطلب دنبال کنید و از اثرات خوب این روش بهره مند شوید.

درمان زخم بستر در سالمندان با عسل و طب سنتی

درمان زخم بستر در سالمندان با عسل و طب سنتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

زخم بستر چیست؟

زخم بستر به آسیب بافت بدن (شامل پوست، درم، اپیدرم و ماهیچه) در اثر ایجاد فشار دراز مدت بر یک یا چند نقطه از بدن گفته می شود.خوابیدن طولانی مدت در وضعیت ثابت، سائیدگی در صندلی یا بستر، استفاده از لگن بیمار نامناسب و یا کشیدگی با ملحفه می تواند به بخشی از پوست یا بافت بدن آسیب بزند.

۶ راهکار برای درمان زخم بستر در خانه

باید بدانید که مشکل زخم بستر اغلب در نقاط باسن، شانه، پوست، در امتداد ستون فقرات، پشت دست و یا کمر، پاشنه، مچ پا و یا پوست پشت زانو اتفاق می افتد . در این مطلب چند مورد از راههای درمان زخم بستر در خانه را برایتان بیان می کنیم.

درمان زخم بستر در سالمندان با عسل و طب سنتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

درمان زخم بستر با عسل

عسل یک معجون طبیعی و بسیار مفید است که خواص درمانی فراوانی دربر دارد. می توانید از این ماده طبیعی برای درمان زخم های کهنه بدنتان از آن استفاده کنید. افراد سالمندی که مبتلا می شوند می تواند با تهیه معجونی با عسل آن ها را ترمیم و بازسازی کنند.

 

۱-درمان زخم بستر در خانه با آلوئه ورا

برای درمان از آلوئه ورا استفاده کنید. طبق بررسی های بدست امده آلوئه ورا خواص تسکین دهندگی دارد و می تواند به بهبود زخم کمک کند. همچنین آلوئه ورا سبب رطوبت رسانی به پوست آسیب دیده خواهد شد.

برای این کار کافیست ابتدا آلوئه ورا را برش بزنید و سپس ژله داخل آن را بر روی منطقه زخم شده بمالید. به مدت چند دقیقه به آرامی مالش دهید. اجازه دهید تا ژله روی منطقه آسیب دیده خشک شود، سپس با یک پارچه مرطوب تمیز آن منطقه را تمیز نمایید. این کار را سه بار در روز تکرار نمایید تا نتیجه ان را ملاحظه کنید.

۲-درمان زخم بستر در خانه با روغن نارگیل

از  روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل دارای اسید های چرب است . در نتیجه می تواند پوست را سالم نگه دارد و آن را از آسیب های ناشی از فشار حفظ کند.

 پیشنهاد  : روشهای پیشگیری و مراقبت از زخم بستر

همچنین ماساژ  روغن نارگیل بر روی بدن باعث بهبود گردش خون خواهد شد. به آرامی در نقاط آسیب دیده و اطراف آن مالش بدهید تا روغن به عمق پوست نفوذ کند. توجه داشته باشید وقتی در حال مالش دادن هستید فشاری بر روی زخم وارد نکنید.

۳-درمان زخم بستر در خانه با تغییر موقعیت

موقعیت شخص را عوض کنید.  تغییر موقعیت بدن، می تواند بدن را از استرس و فشار بر روی پوست که باعث تحریک زخم می شود را کاهش دهد. همچنین خطر ابتلا به زخم جدید را کاهش می دهد.

۴-درمان زخم بستر در خانه با استفاده از آب شور

از آب شور استفاده کنید.  زخم هایی که به درستی پاک و تمیز نمی شوند بیشتر در معرض عفونت و التهاب هستند. آب شور مایع اضافی را کاهش می دهد همچنین پوست مرده و شل را نابود می سازد. برای تهیه این آب شور
۲ قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب مخلوط نمایید و بگذارید تا بجوشد سپس اجازه دهید تا خنک شود. این یک راه حلی برای تمیز کردن زخم است. این کار را روزی چند بار تکرار نمایید.

 ۵-درمان زخم بستر در خانه با زردچوبه

از زردچوبه استفاده کنید.  زردچوبه برای تسریع روند بهبود زخم بستر موثر است. دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است. در نتیجه می تواند به مبارزه با عفونت بپردازد.

برای این منظور ابتدا آن منطقه را با آب شور تمیز کنید. پودر زردچوبه را به اندازه کافی روی زخم بریزید به طوری که کل زخم را پوشش دهد سپس آن منطقه را با پانسمان تمیز پوشش دهید. برای درمان سریع، این کار را سه بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید ۲ بار در روز شیر زردچوبه گرم بنوشید.

درمان زخم بستر

درمان زخم بستر در سالمندان با عسل و طب سنتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

۶-درمان زخم بستر در خانه با عسل

از عسل استفاده کنید. طبق بررسی های بدست آمده عسل دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی و همچنین تسکین و بهبود زخم می شود. این عامل باعث کاهش خارش، تسریع بهبود و تسکین درد می شود. عسل همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

برای این کار یک مخلوط مساوی از عسل و شکر تهیه کنید. این مخلوط را به طور ضخیم در منطقه آسیب دیده بدن قرار دهید سپس با یک پانسمان تمیز آن را پوشش دهید. این درمان را یک بار در روز انجام دهید. پس عسل را برای رفع زخم بستر و بهبود آن فراموش نکنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي