درمان دیابت نوع 2 با شیر شتر

تاريخ : 23 اردیبهشت

تازه ترین روش درمان دیابت نوع ۲ با استفاده از شیر شتر است.

درمان دیابت نوع 2 با شیر شتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

سکینه مطیرزاده درباره تاثیر شیر شتر در درمان بیماران دیابتی نوع ۲ اظهار داشت: امروزه دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند.

به گفته وی دیابت گونه‌ای نارسایی در سوخت و ساز مواد قندی است که در پی کاهش توانایی بدن در ساختن یا پاسخ دادن به هورمون انسولین به وجود می‌آید و با افزایش قند گلوکز در خون همراه است.

این کارشناس بهداشت عمومی بیان داشت: این بیماری با ایجاد مشکلات و اختلالاتی مانند بیماری قلبی عروقی، حمله قلبی، آسیب به اعصاب، شبکیه چشم، کلیه‌ها، پوست و قانقاریا می‌تواند زندگی فرد را به خطر اندازد.

پروتئینی شبیه انسولین در شیر شتر وجود دارد

مطیرزاده ادامه داد: شیر شتر در درمان دیابت موثر است. به دلیل این که پروتئینی شبیه انسولین در شیر شتر وجود دارد. شیر شتر ۱۲۸-۴۵ (units/litre) انسولین در بر دارد. انسولین در محیط اسیدی معده ایجاد دلمه کرده، درنتیجه عملکرد آن خنثی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات شیر شتر در این زمینه، عدم ایجاد دلمه در محیط اسیدی معده است و در نتیجه از کاهش انسولین جلوگیری می‌کند. فعالیت hypoglycemic احتمالا به دلیل تراکم بالای پروتئین شبه انسولین موجود در شیر شتر است.

این کارشناس بهداشت عمومی خاطرنشان کرد: طبق نتایج مطالعات بعد از گذشت سه ماه از مصرف شیر شتر FBS از ۸/۲۰۳ به mg/dl 4/161 و HbA1c از۳/۸ به ۲/۷ و OGTT از ۸/۳۲۰ به ۷/۲۱۳ mg/dl کاهش و بهبود یافته است (p<0.05). طبق دیگر نتایج FBS از ۲/۲۲۷ به ۹/۹۸ و HbA1c از ۵/۹ به ۱/۷ کاهش یافته است.

مطیرزاده یاداور شد: طبق یافته‌ها شیر شتر در کنترل قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ تاثیر به سزایی دارد. بنابراین می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی مفید و یا درمان جایگزین در این بیماران باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي