درمان افسردگی بدون دارو

تاريخ : 22 شهریور

درمان افسردگی بدون دارو, پورتال خبری فرهنگی گهر

متأسفانه افسردگی یکی از بیماری های رایج زندگی مدرن است و میلیون ها انسان در سرتاسر دنیا از آن رنج می برند.

اگر افسردگی از نوع شدید نباشد میتوان با روش هایی بدون استفاده از داروهای شیمیایی آن را درمان کرد و جلوی پیشرفت و تبدیل شدن آن به نوع شدید را گرفت.

روش های زیر به شما کمک می کند تا خودتان افسردگی را درمان کنید.

    ۱ – نور آفتاب

تابش نور آفتاب و گرمای آن افسردگی را از بین می برد به همین دلیل است که در کشورهایی که نزدیک قطب است و بیشتر روزهای سال هوا تاریک و سرد می باشد میزان افسردگی از کشورهایی که آب و هوای گرم و خورشید تابان دارند بسیار بیشتر است.

    ۲ – ورزش

با انجام ورزش در بدن موادی ترشح میشود که همان اثر قرص های ضد افسردگی را دارد حد اقل روزی نیم ساعت ورزش کنید انجام ورزش های دست جمعی مثل والیبال یا بسکتبال …..تأثیر بیشتری دارد.

    ۳ – تغذیه

از آنجایی که بیشتر مغز از چربی تشکیل شده است خوردن موادی که داری امگا ۳ هستند مثل روغن ماهی غذاهای دریایی گردو و سبزیجاتی که دارای این نوع چربی هستند به درمان افسردگی کمک زیادی می کند.

    ۴ – کارهای گروهی

انجام کار های گروهی مثل ثبت نام در کلاس های مختلف یا کارهای امور خیریه کمک کردن به دیگران و چیزهایی از این قبیل برای کاهش افسردگی بسیار خوب است.

    ۵ – معاشرت

معاشرت کردن و با جامعه در رابطه بودن یکی از بهترین راههای درمان این بیماری می باشد اگر احساس افسردگی می کنید و حوصله هیچ کس را ندارید به زور هم که شده از خانه بیرون بروید و با مردم معاشرت بکنید مطمئن باشید وقتی به خانه برمیگردید احساس بهتری خواهید داشت.

منبع : بانوان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي