دردناک ترین جشن دنیا + عکس

دسته بندي : 💥 سرگرمی,عجایب
تاريخ : 16 بهمن

دردناک ترین جشن دنیا + عکس

دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

تایپوسام جشنواره ای مذهبی است که هرساله درغارهای باتوی مالزی برگزار می شود وهزاران نیایشگر و بازدیدکننده را به خودجلب می کند.این مراسم که از شهرت جهانی برخوردار است سالانه توریست های زیادی را از نقاط مختلف دنیا به معبد باتوکیو می کشاند.

هندوهای تامیل در کشورهای جنوب شرق آسیا از روز گذشته به استقبال جشنواره تایپوسام رفتند و کوالالامپور و دیگر شهرهای مالزی نیز شاهد حرکت ده ها هزار نفر هندی است که از معابد خود در حالی که چهره ای متفاوت با روزهای دیگر گرفته بودند، به حرکت در آمدند.

منطقه مرکزی شهر کوالالامپور نیز از روز یکشنبه (۱۲ بهمن) شاهد حضور ده ها هزار هندو بود که همراه با ارابه نقره ای که از نظر آنها مقدس است حرکت کردند تا به اصطلاح به زندگی خود برکت دهند و خیر را جایگزین شر کنند. جشن اصلی تایپوسام امروز سه شنبه در باتو کیو کوالالامپور برگزار می شود و مقامات پیش بینی کرده اند تا دو میلیون نفر در این منطقه از روز یکشنبه تا سه شنبه حضور یابند.

براساس روایت هندوها، این جشن زادروز «موروگان» پسر «شیوا» و «پروتی» است. «پوسام» نیز در واژه تایپیوسام نام اختری است که بنا به باور هندوان، در این وقت از سال در اوج فلک قرار می گیرد. این تامیل ها نیز در این روز حرکاتی سنتی انجام می دهند و غسل از دیگر آئین های این روز است.

«باتو کیو» نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور است که به دلیل نزدیکی به تپه ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد و هندوها به مناسبت جشنواره تایپوسام به آنجا می روند.

مهمترین بخش این آیین زمانی اتفاق می افتد که این افراد وقتی به معبد می رسند، نذورات خود را با قلاب و نیزه به بدن وصل می کنند و با پیمودن ۲۷۲ پله این معبد خود را به غار می رسانند تا نذورات را تقدیم کنند.

دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر دردناک ترین جشن دنیا + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي