دختری که از هاوکینگ پیشی گرفت!

یک دختر سه ساله در بریتانیا به عنوان یکی از جوان‌ترین اعضای انجمن بهره هوشی بالا انتخاب شد که گفته می‌شود بهره هوشی وی از استفان هاوکینگ نظریه پرداز فیزیک و کیهان شناس بیشتر است.

آلیس آموس با بهره هوشی در یک آزمون انجمن بهره هوشی بالا به نمره ۱۶۲ دست یافت که این نمره، وی را در مقایسه با مشهورترین شخصیت‌های علمی جهان قرار می‌گیرد.

 دختری که از هاوکینگ پیشی گرفت!

این کودک از شهر سوری در جنوب غربی لندن می‌تواند به دو زبان انگلیسی و روسی صحبت کند. هوش پیشرفته آلیس به این معنا است که وی یکی از یک درصدی است که هوششان با هاوکینگ کیهان شناس مشهور بریتانیایی برابری می‌کند. تاکنون هاوکینگ به طور رسمی بهره هوشی خود را مشخص نکرده است اما تخمین زده می‌شود که این رقم بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ باشد.

 

وی یکی از ۱۸ عضو این انجمن است که هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند. آلیس در اوقات فراغت خود افسانه‌های یونانی ازوپ و داستان‌های دیگر می‌خواند، نقاشی کشیده و کاردستی درست می‌کند.

جان استیونیج مدیراجرایی انجمن منسا با ابراز مسرت از عضویت آلیس در این انجمن اظهار داشت: ما قصد دارید محیطی مثبت برای کودکان مستعد فراهم کنیم تا درحالی که آنها بزرگ می‌شوند از تعامل با سایر کودکان نخبه بهره ببرند.

پس از آنکه والدین آلیس نامه جوان فریمن روان شناس بریتانیایی را به این انجمن ارسال کردند، انجمن منسا با عضویت وی موافقیت کرد. آلیس در آزمون استاندارد بینت که پنج فاکتور از توانایی‌های شناختی را بررسی می‌کند نمره ۱۶۲ کسب کرد.

 

انجمن منسا درحال حاضر یک هزار عضو زیر ۱۸ سال دارد.

 

چندی پیش نیز شروین سرابی کودک نابغه سه ساله ایرانی مقیم انگلستان به عنوان یکی دیگر از این نابغه‌های خردسال به عضویت این انجمن در آمد. وی با داشتن ضریب هوشی ۱۳۶ در زمره افراد باهوش دنیا قرار گرفته است.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

منبع: فان پاتوق
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه