دانش آموزان شین آبادی هنوز هم در عذاب هستند

تاريخ : 12 شهریور

دانش آموزان شین آبادی هنوز هم در عذاب هستند

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده‌ شین‌آبادی گفت: حتی یک ریال تحت عنوان دیه دریافت نکرده‌ایم.
دانش آموزان شین آبادی هنوز هم در عذاب هستند, پورتال خبری فرهنگی گهر

لال مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: وضعیت ۱۲ کودک در آتش سوخته شین‌آبادی در مقایسه با ۱۴ کودک دیگر بسیار وخیم است به نحوی که دیه ۳۰۰ میلیونی تومانی برای برخی از این کودکان تعلق گرفته ولی ریالی پرداخت نشده است؛ بیمه ایران ادعا می‌کند که مبلغ قابل پرداخت در زمان حادثه دیدن دانش‌آموزان شین‌آبادی در سال ۹۱، ۱۱۴ میلیون بود، به طور مثال دیه یکی از این دانش‌آموزان را که ۲۵۰ میلیون تومان است تقسیم بر ۲ کرده و عنوان می‌کنند مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان از ۱۱۴ میلیون تومان مورد تعهد در آن زمان بیشتر بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون در سال ۹۳، سقف تعهد بیمه ۱۴۰ میلیون تومان است و طبق قانون باید به روز حساب شود، اما متاسفانه این بهانه‌ها را مطرح کرده و از پرداخت دیه سر باز می‌زنند.

پدر سیما مرادی در رابطه با وضعیت درمانی فرزندش گفت: در جلسه هیات دولت مطرح کردیم که از وضعیت درمانی این کودکان راضی نیستیم؛ وزیر وقت آموزش پرورش آقای حاجی بابایی به ما قول داده بود که کودکان‌مان را حتی اگر لازم باشد به خارج از کشور اعزام می‌کند ولی به قول خود عمل نکرد؛ امروز حتی کودکان‌مان را به بیمارستان‌های خصوصی منتقل نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: از نحوه برخورد پزشکان گرفته تا خدمات پزشکی ارائه شده ناراضی هستیم، بیماران ما را از این اتاق به آن اتاق پاسکاری کرده و تحت عناوین مختلفی مانند کمبود پزشک، کمبود پرستار و نبود تخت از ارائه خدمات خودداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: مشکلات زیادی داریم، بیشتر خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه دیده جزو افراد فقیر بوده و زیر خطر فقر زندگی می‌کنند، حتی در تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب نیز با مشکل مواجه‌ایم، به طوری‌که هر۴ ماه یک بار نسبت به پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب اقدام می‌کنند.

وی با بیان این‌که، “نوبخت” معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت قول رسیدگی به وضعیت این کودکان را داده است، اظهار کرد: امیدواریم قول‌های داده شده از سوی دولت تدبیر و امید نیز همانند دولت گذشته فقط در حد حرف نباشد.

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی در رابطه با وضعیت روحی فرزند خود گفت: وضعیت روحی ۱۲ کودکی که حال آنها وخیم است مناسب نیست، تقاضا دارم لحظه‌ای تصور کنید که دختر ۱۳ و ۱۴ ساله‌ای که گوش و انگشتان خود را از دست داده و صورتش سوخته است چگونه از نگاه کردن به آینه واهمه دارد!

وی در رابطه با نحوه برخورد مسئولان شهرستانی نیز اظهار کرد: متاسفانه فرماندار پیرانشهر به کودکان حادثه دیده شین‌آبادی نگاهی اجتماعی ندارد، فرماندار پیرانشهر حتی یک بار از این کودکان در خانه‌شان بازدید نکرده، آیا اگر دختر آقای فرماندار دچار حادثه می‌شد، ایشان عملکرد این چنینی داشتند؟! به هر حال امید ما به دولت تدبیر و امید است و تقاضا داریم که مراحل رسیدگی به فرزندان‌مان به طور جدی پیگیری شود.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي