داعش در بیابانهای تهران / عکس

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 25 مهر

داعش در بیابانهای تهران / عکس

سایت آمریکایی رادیو فردا در گزارشی به ساخت فیلمی با موضوع داعش و با عنوان “آوازهای سرزمین من” در تهران پرداخته است.رادیو فردا که وابسته به سرویس جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا (CIA) است، نوشته است: این روزها فیلمی در تهران جلوی دوربین است که در آن به موضوع «داعش» و ماجراهای پیرامون آن پرداخته می‌شود. این فیلم که کارگردانش عباس رافعی است،‌ چند هفته پیش در جنوب لبنان کلید خورد و گروه پس از فیلمبرداری هشتاد درصد از کار به تهران آمدند تا سکانس‌هایی را که امکان ضبط آنها در لبنان وجود نداشته، در ایران مقابل دوربین ببرند.

این سکانس‌ها که در تهران و رباط کریم با نصب و ساخت دکورهای لازم فیلمبرداری می‌شود،‌ مربوط به صحنه‌های درگیری و جنگ داعش با سایر گروه‌هاست.

داعش در بیابانهای تهران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

این سایت آمریکایی که از ساخت چنین فیلمی دچار نگرانی شده، بدون ارائه هیچ دلیل، این پروژه سینمایی را سفارش شده و با مضمون خاص خواند و مدعی شد: با گسترش بحران‌های منطقه و درگیری‌های داعش،‌ برخی فیلمسازان با آماده کردن فیلمنامه‌هایی با موضوع داعش،‌ درصدد جلب نظر نهادهای دولتی برای تأمین بودجه مورد نیاز ساخت فیلمشان برآمدند.

اولین پروژه مرتبط با داعش با نام «آوازهای سرزمین من»،‌ توسط عباس رافعی که سابقه ساخت چند فیلم سینمایی مانند «کیمیا و خاک» با موضوع انقلاب ۵۷ و «آزاد راه» با موضوع روحانیت را در کارنامه‌اش دارد، به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی و با سرمایه‌گزاری مرکز بین‌الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در لبنان کلید خورد.

داعش در بیابانهای تهران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

سایت وابسته به سرویس جاسوسی آمریکا در ادامه افزود: «‌فیلم “آوازهای سرزمین من” که به نوعی محصول مشترک ایران و لبنان محسوب می‌شود، از حمایت‌های مادی و معنوی ‌حزب‌الله لبنان هم بی‌بهره نیست و حتی سیدجواد حسن نصرالله، فرزند سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) سر صحنه فیلمبرداری این اثر در لبنان حضور پیدا کرده است. جالب اینکه سیدجواد حسن نصرالله، چند ماه پیش به همراه فاطمه مغنیه (دختر عماد مغنیه) در ایران حضور یافتند و در مراسم اختتامیه جشنواره مقاومت، ‌از آنها تجلیل شد. از دیگر نکات قابل توجه فیلم «آوازهای سرزمین من»، حضور زینب مغنیه،‌ خواهر عماد مغنیه (از فرماندهان سابق حزب‌الله لبنان)‌ به عنوان بازیگر در این فیلم است. زینب مغنیه که علاقه ویژه‌ای به بازیگری و بخصوص تئاتر دارد،‌ چندی پیش حتی برای آموزش دوره تئاتر خیابانی به ایران سفر کرده بود و زیر نظر افرادی چون دکتر قطب‌الدین صادقی، مجید امرایی و شهرام کرمی آموزش دیده بود.»

او که پیش از این حتی سابقه بازیگری در یک سریال عربی را نیز داشته است،‌ در گفت‌وگویی در باره علاقه عماد مغنیه به سینما و موسیقی ایران گفته است: «حاج عماد خیلی به موسیقی و سینمای ایران علاقه داشت. به خصوص به موسیقی سنتی ایران، این علاقه به گونه‌ای بود که یک ساعت پیش از شهادت آهنگ امشب در سر شوری دارم محمد اصفهانی را گوش می‌داد…»

داعش در بیابانهای تهران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

وقتی سرها بریده می‌شود

«آوازهای سرزمین من» ماجرای پسری مسلمان به نام ناصر و دختری مسیحی به نام سارا است که رابطه عاشقانه آنها  با حمله داعش به جنوب لبنان دچار تغییر و تحولاتی می‌شود. به گفته کارگردان این اثر،‌ ماجرای این فیلم از یک داستان واقعی گرفته شده که در روستای «ربله» در کشور سوریه اتفاق افتاده است.

اما گویا عوامل سازنده این فیلم تلاش کرده‌اند تا آخرین اتفاقات و وقایع مهم رخ داده در عراق و سوریه  توسط داعش را در فیلم‌شان به نوعی به تصویر بکشند. ماجرای بریده شدن سر چند گروگان آمریکایی و انگلیسی توسط داعش که بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت،‌ از جمله این نکات است.

به گفته امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده این فیلم، قرار است صحنه‌ بریده شدن سر یک امدادگر انگلیسی که چند وقت پیش اتفاق افتاد،‌ در یک سکانس کوتاه نشان داده شود.

از سوی دیگر عباس رافعی،‌ کارگردان فیلم،‌ درباره وجود صحنه‌های خشونت آمیز در فیلمش به خبرگزاری فارس گفته است:«ما در این فیلم کشته شدن خبرنگار آمریکایی را نشان می‌دهیم ولی به دلیل خشونت بیش از حدِ لحظه سربریدن این خبرنگار، از به تصویر کشیدن لحظه ذبح این خبرنگار پرهیز کردیم و فقط لحظه‌ای را که خون این خبرنگار روی دوربین می‌پاشد، نشان دادیم.»

داعش در بیابانهای تهران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

داعشی‌ها در جشنواره فجر
قرار است اولین نمایش «آوازهای سرزمین من» در جشنواره فجر امسال باشد. این فیلم که با حضور عوامل ایرانی و بازیگران عرب زبان ساخته می‌شود، ‌با دوبله فارسی در ایران به نمایش درخواهد آمد. بخش عمده فیلم در جنوب لبنان ساخته شده و پس از اتمام فیلمبرداری در تهران، گروه برای ادامه کار به شمال لبنان سفر می‌کنند.

به نظرمی‌رسد این فیلم،‌ تنها اثر مرتبط با داعش در جشنواره فجر امسال نباشد. چند کارگردان دیگر هم مانند حمید بهمنی و مهدی فیوضی که سابقه ساخت فیلم‌های سفارشی با بودجه‌های دولتی را در کارنامه خود دارند، گفته‌اند که فیلمنامه‌هایشان با موضوع داعش آماده ساخت است.

داعش در بیابانهای تهران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

حتی منوچهر محمدی تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران که فیلم‌هایی مانند «مارمولک»،‌ «زیرنورماه» و «از کرخه تا راین» را تولید کرده است، ‌از ساخت فیلمنامه‌ای با نام «برای بهشت باید آدم کشت» خبر داده که در آن به موضوع داعش پرداخته می‌شود.

این فیلم که به گفته تهیه‌کننده‌اش بخشی از آن در بریتانیا فیلمبرداری خواهد شد،‌ درباره یک خانواده‌ سنی است که در بریتانیا زندگی می‌کنند و فرزند آنها بنا به دلائلی راهی قطر می‌شود تا از آنجا به داعش بپیوندد.با توجه به سلیقه مدیران سینمایی ‌به نظر می‌رسد،‌ داعش یکی از سوژه‌های مورد علاقه داوران در جشنواره فجر امسال باشد. حتی با توجه به جدا شدن بخش سینمای ایران از بین‌الملل و برگزاری بخش بین‌الملل در اردیبهشت سال آینده،‌ احتمالاً توجه ویژه‌ای به این نوع مضامین در بخش خارجی جشنواره خواهد شد و از همین حالا بودجه‌های کلانی به این امر اختصاص خواهد یافت.

داعش در بیابانهای تهران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

*** رسانه های غربی که بی کیفیت ترین آثار هنری را که چهره ای تاریک، منفی، سیاه و خشن از ایران و اسلام نمایش می دهند، می ستایند؛ اما به خلق آثاری با مضامین دینی، سیاسی و اجتماعی با سبک ایرانی و اسلامی هجمه می آورند. واضح است که طبق قانون وزارت فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و دیگر ارگان های فرهنگی وظیفه دارند از آثار ارزشی برای گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی حمایت کنند.

سایت وابسته به سیا در حالی بدون هیچ دلیل و مدرکی فیلم “آوازهای سرزمین من” و دیگر آثار با موضوع داعش را سفارشی و حکومتی معرفی کرده است که به اذعان رسانه ها و تحلیلگران غربی، دولت آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور هر سال میلیاردها دلار صرف ساخت پروژه های هنری مورد علاقه خود می کنند تا به این وسیله سیاست های خود را در جهان ترویج داده یا توجیه کنند.

منبع: عصر هامون

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي