خيابان تهران در سئول +عكس

خيابان تهران در سئول +عكس

همان طور که در تهران خیابانی به نام سئول وجود دارد در شهر سئول پايتخت کره جنوبی نیز خیابانی به نام تهران وجود دارد.

به گزارش ايسنا، ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشوری که برنامه های توسعه اقتصادی را با هم شروع کردند همواره ارتباط نزدیکی از لحاظ تجاری با هم داشتند. ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق ) تقریبا پنج سال قبل از شرکت دوو آغاز به کار کرد و این همکاری ها بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و با ورود سامسونگ و ال جی و اتومبیل های پراید، هیوندایی و دوو به جایی رسید که کره سهم زیادی در بازار تجاری ایران پیدا کرد.

اما قصه خواهر خواندگی تهران و سئول به قبل از انقلاب بر می گردد.پیش از انقلاب به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در سال 1354 در جهت همکاری میان دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته شد. خیابانی در تهران به نام خیابان سئول و خیابانی در سئول به نام خیابان تهران نام‌گذاری شد.

نام گذاری خیابان سئول در تهران نیز در همان سال اجرا شد که در شمال شهر و در نزدیکی منطقه اوین قرار گرفته است.

خيابان تهران در سئول

لوح یاد بود خیابان تهران نیز در سئول در سال 1976 پرده برداری شد. خیابان تهران یک خیابان در بخش گنگ ‌نام شهر سئول کره جنوبی است. شرکت‌های سامسونگ و هینیکس دفاتری در این خیابان دارند. گرانترین و بلندترین سازهٔ این خیابان دولت کلان‌شهری سئول (Seoul Metropolitan Government) نام دارد که قیمت آن 200٬000٬000٬000 ون (200٬000٬000 دلار) برآورد می‌شود.

این خیابان قبلا به نام Samneungno خوانده می شد و در منطقه ای نسبتا توسعه نیافته که در آن سالها به تازگی ضمیمه سئول (در 1963) شده بود به خیابان تهران تغییر نام داد. در سال های بعد، منطقه گنگ نام گو با رشد فوق العاده سریع و امواج ساخت و ساز فراوان رو برو گردید که حتی تا به امروز نیز ادامه دارد و تبدیل به یکی از پر رفت و آمدترین خیابان ها در کره جنوبی شده است.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه