خوردن شکلات به وزن کم کردن کمک می کند

کسانی که به خاطر معتاد بودن به خوردن شکلات احساس گناه می کنند با خواندن این اخبار خیلی خوب خوشحال باشند- خوردن شکلات به صورت منظم قطعا شما را لاغرتر می کند.علی رغم این حقیقت که شکلات در مقایسه با غذاهای دیگر کالری بالایی دارد، اما طبق آخرین مطالعات افرادی که گرایش به مصرف شکلات به صورت عادت همیشگی دارند نسبت به کسانی که اینگونه نیستند چربی کمتری دارند.

خوردن شکلات به وزن کم کردن کمک می کند

کسانی که به خاطر معتاد بودن به خوردن شکلات احساس گناه می کنند با خواندن این اخبار خیلی خوب خوشحال باشند- خوردن شکلات به صورت منظم قطعا شما را لاغرتر می کند.علی رغم این حقیقت که شکلات در مقایسه با غذاهای دیگر کالری بالایی دارد، اما طبق آخرین مطالعات افرادی که گرایش به مصرف شکلات به صورت عادت همیشگی دارند نسبت به کسانی که اینگونه نیستند چربی کمتری دارند.محققان این حقیقت را اینگونه توضیح می دهند که کالری موجود در شکلات با کالری معمولی متفاوت است. مواد موجود در شکلات کاری می کنند که سوخت و ساز در اندام های بدن سخت تر کار کند و بنابراین آنها جایگزین چربی های احتمالی دیگر غذاها می شوند. طبق نتایج تحقیقات آمریکا، تاثیری که برخی از موادی که در شکلات موجودند بر سوخت و ساز می گذارد، آن را تبدیل به یک ماده غذایی خوب با کالری خنثی کرده است. با این حال در این تحقیقات مشخص نکرده اند چه نوع شکلاتی بهترین شکلات است

خوردن شکلات به وزن کم کردن کمک می کند

دکتر بتاریس کولومب رئیس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو توضیح می دهد ظاهرا باید بر یافته هایمان اطلاعاتی نظیر ترکیب کالری ها، نه فقط مقدارشان، به خاطر تاثیر نهایی که بر وزن بدن دارند، نیز اضافه شود. در مورد شکلات، این خبر خوبی است، هم برای کسانی که به طور منظم شکلات مصرف می کنند و هم برای کسانی که دوست دارند شروع به خوردن شکلات کنند. داشمندان عادات شکلات خوری را در 972 نفر زن و مرد در سن حدود 57 سالگی مطالعه کرده اند. باوجودی که آنها نگرانی هایی در مورد عادات غذایی و سبک زندگی شان داشتند، اما هیچ مشکل قلبی در آنها دیده نشد. شاخص توده بدنی(BMI) آنها نیز نوشته شد. درنتیجه در این یافته ها کشف شد که افرادی که بیشتر شکلات مصرف می کنند میزان شاخص توده بدنی در آنها پایین تر است. این را هم در نظر بگیرید که این افراد خوردن غذاهای دیگر را محدود نکرده و تمرینات ورزشی سخت هم انجام نمی دادند. درمجموع BMI داوطلبین 28 بود (که نشانه اضافه وزنشان است) و دو بار در هفته شکلات می خوردند. قطعا این افراد بیشتر از افراد گروه های دیگر می خوردند و درمجموع چربی اشباع شده بیشتری که از منابع غذایی دیگر می آید داشتند.

اگرچه این تحقیق نوع و مقدار شکلاتی که شرکت کننده ها می خوردند را پوشش نداده است. پس هیچ ارجاعی بین مقدار شکلات خورده شده و میزان BMI دیده نمی شود. به همین دلیل محققان هشدار می دهند که نتیجه این تحقیقات شاید در مورد تمام محصولاتی که حاوی شکلات هستند اعمال نشود و این امکان هم وجود دارد که برخی از آدم ها با مصرف پی در پی شکلات اضافه وزن حاصل کنند.

 

منبع: ileev.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه