خواننده معروف پاپ درگذشت

تاريخ : 7 بهمن

خواننده معروف پاپ درگذشت

خواننده معروف پاپ درگذشت, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواننده معروف پاپ درگذشت

 

روسوس بیشتر به خاطر ترانه‌های سولویی که در دهه‌های هفتاد و هشتاد به بازار داد، شناخته می‌شود، ترانه‌هایی مثل «Forever and Ever»، «Goobye My Love» و «Someday, Somewhere». او عضو گروه راک پروگراسیو «اَفرودیتز چایلد» (Aphrodite’s Child) هم بود. او در سال ۱۹۷۷ در ساخت نمایش تلویزیونی «جشن ابیگیل» با مایک لی همکاری کرد و ساوندتراک آن را ساخت.

روسوس در سال ۱۹۴۶ در اسکندریه مصر به دنیا آمد. پدرش یونانی و مادرش مصری و در اصل ایتالیایی‌تبار بود. او همراه پدر و مادرش در سه سالگی به یونان مهاجرت کرد؛ این اتفاق بعد از بحران سوئز در اوایل دهه‌ی شصت رخ داد که طی آن پدر و مادر روسوس دارایی‌شان را از دست دادند.

روسوس فعالیت در زمینهٔ موسیقی را در هفده سالگی با پیوستن به گروهی به نام «The Idols» شروع کرد و حین حضور در این گروه بود که با ونگلیس آشنا شد که بعدها در گروه «اَفرودیتز چایلد» با هم همکاری کردند. این گروه سه آلبوم، از جمله «It’s Five O’Clock» تولید کرد و در اواخر دهه‌ٔ شصت در اروپا، به‌خصوص در فرانسه، بسیار محبوب بود.

روسوس وقتی به صورت سولو شروع به انتشار آلبوم کرد هم چهره‌ای موفق بود. او در سال ۱۹۷۳ با آلبوم «Forever And Ever» موفق شد در چندین کشور به رتبه‌ٔ یک جدول صعود کند.

روسوس به جز موسیقی به خاطر ظاهر و مدل لباس‌هایی که می‌پوشید هم معروف بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي