خواص گیاه کاکوتی چیست؟

تاريخ : 3 اردیبهشت

گیاه کاکوتی یکی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی بسیاری دارد. درمان ناباروری، ضد قارچ، بیماری های گوارشی، تپش قلب و … از جمله خواص گیاه کاکوتی می باشد. برای آشنایی بیشتر با فواید گیاه کاکوتی این بخش گهر را تا پایان دنبال نمایید

خواص گیاه کاکوتی چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواص گیاه کاکوتی چیست؟

خواص درمانی

گیاه کاکوتی ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است.کاکوتی مقوی معده، قلب، ضد عفونی کننده و تب بر است و در تپش قلب و سردردهای یکطرفه، نقرس کاربرد دارد. همچنین دربند آمدن خونریزی ازبینی بسیارمفید و موثر است.کاکوتی گرم و خشک، ضد باکتری، خلط آور، ضد سرما خوردگی و ضد عفونی کننده روده است.

اثرات گیاه کاکوتی شبیه آویشن است. آویشن بیشتر برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار برده می‌شود ولی کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه و  ضداسپاسم نیز کار برد دارد.

برای درمان ناباروری در بین آذریها رایج است .

همچنین کاکوتی اثرات  ضدقارچی نیز دارد.

جوشانده کاکوتی در رفع رماتیسم و نرمی استخوان مفید است و غرغره جوشانده آن ورم لوزتین را برطرف می‌کند.

از برگ‌های خشک‌شده و خردشده کاکوتی به عنوان طعم‌دهنده در دوغ استفاده می‌شود و برخی از دوغ های بسته بندی شده در ایران این ادویه را دارند. چوپان‌ها و کوه نوردان تازه کاکوتی را جمع آوری می‌کنند و چای آن را نوشیدنی گوارایی می‌دانند.

طرز استفاده:

بعد از غذا ۱ فنجان عرق کاکوتی + ۱ فنجان آب عرق کاکوتی بعنوان طعم دهنده در دوغ و سایر مواد غذایی کاربرد دارد

یک متخصص تغذیه گفت: گیاه کاکوتی مقوى معده و ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است.گیاه دارویی کاکوتی مقوی معده است

این متخصص تغذیه افزود: گیاه کاکوتی از خانواده نعنا است که براى خوش طعم کردن ماست و دوغ به کار برده می‌شود.

وی گفت: گیاه کاکوتی مقوى معده، ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است و خواص نعنا را داراست. گرم و خشک، ضد باکتری، خلط آور، ضد سرما خوردگی و ضد عفونی کننده روده است

این متخصص تغذیه افزود: اثرات گیاه کاکوتی شبیه آویشن است. آویشن بیشتر برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار برده می‌شود ولی کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه نیز کار برد دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي