خواص پوست تخم مرغ که نمی دانید

خواص پوست تخم مرغ که نمی دانید را در ادامه این مطلب از گهر می خوانید

خواص پوست تخم مرغ که نمی دانید

پوست تخم‌مرغ غنی از کلسیم است. ترکیبی که استخوان‌های انسان و دندان‌ها نیز از آن ساخته شده است. کلسیم یکی از مهمترین ترکیبات بافت استخوانی است که به کارکرد بهتره دستگاه عصبی و ماهیچه‌ای، داشتن خواب خوب و ریتم قلبی منظم کمک می‌کند.

میزان کافی کلسیم در بدن سبب تقویت سیستم ایمنی شده و کیفیت سلامت پوست و مو را بالا می‌برد. کمبود کلسیم موضوع شایعه‌ای است. برخی مسائل مثل مصرف زیاد قهوه، الکل و نوشیدنی‌های گاز دارد باعث دفع سریع کلسیم می‌شود. زنان باردار، یائسه و افرادی که مبتلا به مشکلات گوارشی هستند و مردان سالمند بیش از دیگران در معرض این کمبود قرار دارند.

مصرف به اندازه کلسیم می‌توانند از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سطح کلسترول خون را پایین ‌آورد و از فشار خون بالا پیشگیری کند.

پوست تخم‌مرغ از۹۰ درصد کلسیم و دیگر مواد معدنی از جمله آهن، منگنز، زینک، فلور، فسفر و کروم تشکیل شده است.

به گفته متخصصان مصرف یک و نیم تا سه گرم پوست تخم‌مرغ پودر شده منبع بسیار خوب کلسیم است که می‌تواند احتیاجات بدن را برآورده کند.

برای تهیه یک داروی کلسیم خانگی کافیست هشت پوست تخم‌مرغ را بعد از شستن و خشک کردن همراه با آب ۲ عدد لیمو خرد کنید و برای چند روز آنرا در فریزر قرار دهید. بعد از این مدت آن را بیرون آورده، اجازه دهید آب اضافه خارج شود و با یک کیلوگرم عسل مخلوط کنید.

قبل از مصرف باید به این ترکیب یک هفته استراحت داد و بعد از آن یک قاشق چای‌خوری بعد از هر وعده غذایی یعنی دو تا چهار بار در روز مصرف کنید.

روش دیگر این است که یک قاشق پودر پوست تخم‌مرغ را با یک قاشق سوپ‌خوری شکر و به همان اندازه گردوی خرد شده مخلوط کنید و آن را سه بار در روز به مدت سه هفته مصرف کنید.

می‌توانید پوست چند عدد تخم‌مرغ خرد شده را با مقداری فندق و ۲ قاشق سوپ‌خوری آبلیمو مخلوط کنید و بعد آن را به شیر گرم اضافه کرده و دو بار در روز صبح ناشتا و قبل از خوابیدن آن را بنوشید.

حتی می‌توانید ۳ تا ۵ عدد پوست تخم‌مرغ را در ۳ لیتر آب بریزید و آن را به مدت یک هفته در فریزر قرار دهید و ۲ تا ۳ لیوان از آن را روزانه همراه با مقدار کمی آب‌لیمو مصرف کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه