خواص هندوانه برای درمان بسیاری از بیماری ها

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : خواص هندوانه برای درمان بسیاری از بیماری ها
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

خواص هندوانه برای درمان بسیاری از بیماری ها

.

به گزارش گهر، به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مینا عبدالهی دانشجوی دکتری تخصصی علوم تغذیه، دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرنگاران گفت؛ این میوه در ردیف میوه جات غنی از لیکوپن قرار دارد. لیکوپن برای سلامت قلب و عروق و استخوان مهم است. لیکوپن از آنتی اکسیدان هاست که بخاطر توانایی در خنثی سازی رادیکال های آزاد، باعث پیشگیری و درمان سرطان پروستات نیز می گردد.
اخیرا محققان توجه شان به محتوای سیترولین هندوانه جلب شده است. سیترولین اسیدآمینه ای است که معمولا بوسیله ی کلیه ها و سایر اندام ها به اسیدآمینه ی آرژنین تبدیل می شود.
هر لیوان هندوانه حاوی 250 میلی گرم سیترولین است. سیترولین در بدن به سرعت به آرژنین تبدیل می شود. طبق تحقیقات جدید مصرف آب هندوانه قبل از فعالیت بدنی شدید به کاهش ضربان قلب و درد عضلات کمک می کند و این به خاطر سیترولین موجود در آن است.
همچنین مصرف هندوانه به سلامت قلب و کاهش فشار خون در افراد چاق و میانسال و زنان بالای 40 سال کمک می کند.
بیشتر افراد بر این باورند که هندوانه حاوی آب زیاد است و ارزش تغذیه ای کمی دارد. اما 300 میلی لیتر آب هندوانه در حدود یک سوم نیاز روزانه به ویتامین A و C و همچنین 9% نیاز روزانه به پتاسیم را تامین می کند.
ویتامین A و ویتامین C موجود در هندوانه، آن را به میوه ای بی نظیر برای التهاباتی كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد تبدیل کرده است.
پتاسیم موجود در هندوانه به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند و برای جلوگیری از سکته ی قلبی مفید است. همچنین این میوه حاوی ویتامین های محلول در آب، از جمله ویتامین B6و تیامین (B1) و ویتامین C و ماده معدنی منگنز است. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی کمک می کند و رادیکال های آزاد را ازبین می برد. منگنز برای عملکرد آنزیم های آنتی اکسیدانی بسیار حائز اهمیت می باشد.
روزانه 5-3 واحد میوه و سبزی توصیه می شود که بایستی سعی گردد از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات استفاده کرده تا از اثرات مفید آنها بر سلامتی خود بهره کافی را ببریم.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه