خواص عصاره برگ درخت زیتون

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 13 بهمن

خواص جالب و شگفت انگیز عصاره برگ درخت زیتون را در ادامه برایتان عنوان می کنیم.

خواص عصاره برگ درخت زیتون, پورتال خبری فرهنگی گهر

برگ های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش های آزمایشگاهی مدرن نشان دهنده آن است که عصاره برگ درخت زیتون دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی اکسیدان است.

عضو انجمن علمی طب سنتی درباره اثربخشی جوشانده برگ درخت زیتون برای کاهش فشارخون بالا اظهار داشت:اثر کاهنده عصاره برگ درخت زیتون بر کاهش فشار خون در مطالعات بالینی به اثبات رسیده و اثری معادل کاپتوپریل در بعضی مطالعات داشته است.

وی افزود:عصاره برگ زیتون علاوه بر اثر مثبت در کاهش فشار خون، در کاهش چربی خون، بهبود عملکرد عروقی، کاهش التهاب عمومی در بدن و افزایش حساسیت به انسولین نیز تاثیر خوبی دارد که همه این ویژگی ها، ترغیب کننده بیماران به مصرف این محصول گیاهی است.

این عضو انجمن علمی طب سنتی تصریح کرد:با وجود همه ویژگیهای مثبتی که بیان شد، هنوز مطالعات کافی در زمینه جایگزین کردن این محصول به عنوان درمان استاندارد فشار خون انجام نشده و متاسفانه بسیاری از تجربیات درمانگران نیز ثبت و گزارش نشده است.

با توجه به وجود فراورده های استاندارد از برگ زیتون در بازار، مصرف این فراورده ها و نیز مصرف مستقیم عصاره برگ زیتون به عنوان درمان اصلی یا کمکی فشار خون باید با مشورت و صلاحدید پزشک صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:برگ زیتون توسط متخصصین طب سنتی نیز تجویز می شود اما درمان فشار خون در طب سنتی منحصر به داروهای کاهنده فشار نیست؛ با توجه به اینکه فشار خون بدون توجه به سبب آن باعث عوارض است، طبیعتاً یکی از اجزای درمان فشار خون در طب سنتی نیز کاهش فشار خون است اما در کنار کاهش فشار خون باید سبب اصلی فشار خون را نیز مدنظر داشت و آن را نیز تدبیر کرد لذا اتکای صرف به مصرف عصاره برگ زیتون یا قرصهای حاوی برگ زیتون برای کاهش فشار خون نه مورد تایید پزشکان متخصص طب سنتی است و نه دیگر پزشکان.

این عضو انجمن علمی طب سنتی یادآور شد:با توجه به منافع چشمگیر برگ زیتون، بیمارانی که قصد مصرف عصاره یا فراورده های استاندارد شده برگ زیتون دارند, می توانند با مشورت و نظارت پزشک متخصص از آن برای کاهش فشار خون در کنار سایر درمان های موجود استفاده کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي